با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
چگونه با گوگل ترنسلیت عکس را ترجمه کنیم؟
عکس : ترجمه عکس با گوگل ترنسلیت
.

اگر بخواهیم یکی از بهترین برنامه‌های مترجم متن را به شما معرفی کنیم، قطعا گوگل ترنسلیت به عنوان نخستین انتخاب خواهد بود.



به گزارش سرویس اخبار اینترنت و شبکه سایت شات ایکس و به نقل از شات ایکس مترجم گوگل
دارای قابلیت‌های گسترده‌ای بوده و یکی از آن‌ها را می‌توان ترجمه تصاویر دانست. در این مطلب قصد داریم روش ترجمه عکس در گوگل ترنسلیت را به شما آموزش دهیم.


ترجمه عکس در گوگل ترنسلیت

در صورتی که گوشی اندروید یا iOS دارید، بهتر است برنامه گوگل ترنسلیت را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود و نصب کنید. هنگامی که کار نصب اپلیکیشن را انجام دادید، کافی است وارد برنامه شوید تا بتوانید سایر مراحل ترجمه متن از روی عکس را به سادگی انجام دهید:

  • برنامه گوگل ترنسلیت را در گوشی اندروید، تبلت، آیفون یا آیپد خود باز کنید.
  • در ادامه کار باید زبان منبع را که قصد دارید مترجم گوگل با عکس آن را ترجمه کند، تعیین کنید. سپس باید زبان خروجی را هم در بخش موردنظر انتخاب کرده تا بدین ترتیب، کلیه پیش‌نیازها فراهم شود.
  • هم اکنون باید روی دوربین ضربه زده تا بتوانید متن موردنظر را انتخاب کنید. برای انجام ترجمه متن از روی عکس باید سنسور دوربین را در مقابل متن گرفته و روی گزینه Instant ضربه بزنید. شما می‌توانید برای گرفتن و ترجمه یک متن در تصویر روی گزینه اسکن ضربه زده و از انگشت خود برای برجسته کردن متن موردنظر استفاده کنید. بد نیست بدانید که امکان انتخاب یک تصویر از گالری با انتخاب گزینه افزودن (Import) وجود دارد.

ترجمه عکس در گوگل ترنسلیت
عکس : ترجمه عکس در گوگل ترنسلیت

البته برای ترجمه متن موجود در تصاویر باید برخی نکات مهم را مدنظر قرار دهید. به عنوان مثال، هنگام انجام این کار باید اینترنت دستگاه را روشن کنید تا امکان ترجمه توسط گوگل ترنسلیت فراهم شود. همچنین به خاطر داشته باشید که تصاویر برای گوگل ارسال خواهند شد و در سرورهای شرکت ذخیره می‌شود؛ البته شرکت گوگل این کار را برای توسعه و بهبود قابلیت ترجمه تصاویر ذخیره‌سازی می‌کند، اما در حالت کلی می‌توان گفت تصاویر در اختیار شرکت قرار خواهند گرفت. این احتمال وجود دارد که برخی تصاویر برای شما ارزشمند باشد و آن را به عنوان حریم خصوصی خود بدانید؛ در این حالت توصیه می‌کنیم از روش ترجمه تصاویر توسط گوگل ترنسلیت استفاده نکنید.



منبع : تکنولایف

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین