با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
iOS 17 قابلیت جذابی برای یادآوری رمز عبور کاربران به همراه دارد
عکس : قابلیت یادآوری رمز عبور iOS 17

در iOS 17 که انتظار می‌رود در ماه سپتامبر (شهریور) منتشر شود، اگر رمز عبور آیفون خود تغییر دهید و به زودی آن را فراموش کنید، اپل اکنون به شما یک مهلت ۷۲ ساعته ارایه می‌دهد تا بدون قفل شدن دستگاهتان مشکل را برطرف کنید. با همراه باشید تا ببینیم این قابلیت جدید چگونه کار می‌کند.


 

در iOS 17 و iPadOS 17 اکنون امکان بازنشانی رمز عبور جدید آیفون یا آیپد با گذرواژه قبلی که استفاده کرده‌اید تا سه روز پس از تغییر رمز وجود دارد. به عبارت دیگر اپل به شما این امکان را می‌دهد تا ظرف ۷۲ ساعت پس از تنظیم رمز عبور جدید، از رمز عبور قدیمی خود استفاده کنید، ویژگی که به خصوص برای فراموشکاران بسیار مفید است!

هنگامی که پس از تغییر رمز، رمز عبور نادرستی را در یک دستگاه iOS 17 وارد می‌کنید، به سادگی روی «Forgot Passcode» ضربه بزنید؛ حالا گزینه‌ای در پایین صفحه نمایش با نام «Try Passcode Reset» وجود دارد. ضربه زدن روی آن به شما امکان می‌دهد از رمز عبور قدیمی خود برای ایجاد رمز عبور جدید دیگر استفاده کنید.


 

در این مرحله برای محافظت بیشتر اگر کسی رمز عبور شما را بلد باشد، می‌توانید گزینه «Expire Previous Passcode» را هم بزنید که رمز عبور قبلی را منقضی می‌کند. فقط توجه داشته باشید که در صورت استفاده از این گزینه، اگر رمز عبور جدید خود را فراموش کنید، دیگر نمی‌توانید از رمز عبور قدیمی خود برای دسترسی به دستگاهتان استفاده کنید. برای استفاده از این قابلیت جدید در iOS 17، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به قسمت تنظیمات بروید
  2. به پایین اسکرول کنید و گزینه Face ID/Touch ID & Passcode را انتخاب کنید
  3. در زیر قسمت «Temporary Passcode Reset» روی گزینه Expire Previous Passcode Now ضربه بزنید
  4. روی Expire Now  بزنید تا تایید شود


 

با وجود گزارش وال استریت ژورنال در ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۱) که موارد زیادی را از جاسوسی دزدان هنگام وارد کردن رمز عبور افراد در محیط‌های عمومی و سپس سرقت دستگاه آنها به طور گسترده گزارش داده بود، اما هنوز هم امکان تغییر رمز عبور حساب اپل آیدی با رمز عبور آیفون وجود دارد که به راحتی می‌توان از آن سو استفاده کرد.

کریگ فدریگی رییس بخش مهندسی نرم افزار اپل در ژوئن ۲۰۲۳ (خرداد ماه) بود که گفت اپل همچنان در حال بررسی راه‌های دیگر برای رفع این مشکل است، اما هنوز هیچ تغییری در این زمینه ایجاد نشده است. برای سخت‌تر کردن سرقت، اپل توصیه می‌کند که کاربران یک رمز عبور چهار رقمی به یک رمز عبور الفبایی تبدیل شود تا جاسوسی برای سارقان دشوارتر شود. برای این کار باید به آدرس Settings > Face ID & Passcode > Change Passcode بروید.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین