با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
ثبت نام ترمیم معدل ۱۴۰۳ در سایت مای مدیو my.medu.ir
عکس : ترمیم معدل ۱۴۰۳ در سایت مای مدیو
.

کی از مهم‌ترین تغییرات کنکور ۱۴۰۳، تأثیر قطعی سوابق تحصیلی داوطلبان به میزان ۵۰ درصد قطعی است. موضوع تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری بحث تازه‌ای نیست، نمرات نهایی امتحانات پایانی دانش‌آموزان در دوره دوم متوسطه به صورت مستقیم در نتیجه کنکور داوطلبان تأثیر گذار است. با تصمیم اخیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو مبنی بر تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳، بازتاب بسیاری را میان داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در برداشته است. از این رو بسیاری از شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۳ که از نمرات خوبی برخوردار نیستند، دچار استرس و نگرانی هستند. این دسته از داوطلبان می‌توانند برای ثبت‌نام ترمیم معدل اقدام کنند. در سال‌های گذشته داوطلبان برای ثبت‌نام به مدارس بزرگسالان مراجعه می‌کردند.

با شرکت در طرح ترمیم معدل داوطلب ضرری نخواهد کرد چرا که اگر در امتحان ترمیم معدل ، نمره بالاتری را کسب نکرده و نمره داوطلب از بار اول هم کمتر شود، سازمان سنجش نمره بالاتر را برای ایشان لحاظ می‌کند. بر اساس اعلام رئیس آموزش و پرورش سابقه تحصیلی باید تا تیر ماه به سازمان سنجش ارسال شود و هر فردی می‌تواند برای هر درسی فقط یک بار اقدام به ترمیم نمره کند.



به گزارش سرویس اخبار اینترنت و شبکه سایت شات ایکس و به نقل از ایمنا ترمیم معدل تنها مختص ثبت‌نام کنکور است و نمراتی را که در ترمیم معدل جبران می‌شوند، در کارنامه کتبی دیپلم اصلاح نمی‌شود و آموزش پرورش در هنگام ثبت‌نام در کنکور نمرات جدید کسب شده را به صورت سیستماتیک ارسال خواهد کرد، همچنین محدودیتی برای افراد در تعداد دروسی که برای ترمیم معدل تصمیم به شرکت دارند، وجود ندارد.



افرادی که می‌توانند در ترمیم معدل امتحانات خرداد شرکت کنند

برای ترمیم معدل به فارغ‌التحصیلان دوره متوسطه و دبیرستان (از سال ۸۴ به بعد) و دارندگان مدرک پیش دانشگاهی (از سال ۹۱ به بعد) اجازه داده می‌شود، تا در صورتی که نمرات خوبی در امتحانات نهایی خود به‌دست نیاورده‌اند، بتوانند ثبت‌نام آزمون ترمیم معدل خود را انجام دهند. داوطلبان دارای شرایط ترمیم معدل می‌توانند در امتحانات نهایی دروس انتخابی خود در خرداد شرکت نمایند، تا نمره‌های خود را با ترمیم معدل ارتقا داده و سوابق تحصیلی ایشان با نمره بهتری در کنکور اعمال شود.



زمان ثبت نام ترمیم معدل ۱۴۰۳

ثبت‌نام ترمیم معدل ۱۴۰۳ یک ماه قبل از امتحانات نهایی خرداد آغاز می‌شود. ترمیم معدل همچون ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان، تنها در نوبت امتحانات نهایی خرداد برگزار می‌شود، همچنین هر فردی می‌تواند یک بار برای هر درس ترمیم معدل را انجام دهد. از سوی دیگر محدودیتی در انتخاب تعداد دروس در نوبتی که شرکت می‌کند وجود ندارد. ثبت‌نام ترمیم معدل سال ۱۴۰۳ از یکم تا دهم اردیبهشت انجام می‌شود.

محل ثبت‌نام برای ترمیم معدل و یا معدل کلی، مدارس دولتی بزرگسالان است و برنامه امتحانات ترمیم معدل بعد از ثبت‌نام در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. دانش‌آموزان باید درخواست ثبت‌نام ترمیم معدل خود را در مدرسه در حال تحصیل و فارغ‌التحصیلان نیز درخواست خود را برای ثبت‌نام نمرات ترمیم معدل به پایگاه‌های آموزش و پرورش اعلام کنند.



هزینه ترمیم معدل ۱۴۰۳

متقاضیان ترمیم معدل ۱۴۰۳ در نظر داشته باشند، بابت برگزاری امتحان مجدد برای کسانی که دیپلم خود را اخذ کرده‌اند، برای هر درس مبلغی بابت چاپ و تصحیح اوراق از دانش‌آموزان دریافت می‌شود که این مبلغ متغیر بوده و لازم است داوطلبان مبلغ مورد نظر را از مدرسه مورد نظر پیگیری کنند. نحوه پرداخت مبلغ ثبت‌نام ترمیم معدل به دو صورت ثابت و متغیر در دروس مختلف برای ثبت‌نام ترمیم معدل در نظر گرفته شده است.



نحوه ثبت نام ترمیم معدل ۱۴۰۳

داوطلبان برای ثبت نام در آزمون ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی لازم است اطلاعات خود را در سامانه ثبت نام ترمیم معدل یا همان سایت مای مدیو به نشانی my.medu.ir ثبت کنند. افراد لازم است از طریق دولت من آموزش و پرورش و دریافت کد یک‌بار مصرف وارد پورتال کاربری خود شوند و گزینه سوابق تحصیلی را انتخاب کنند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین

مقالات و اخبار مرتبط