با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
سرویس مدرسه تپسی: دانش‌آموزان جامانده و والدین خشمگین
عکس : سرویس مدرسه تپسی
.

با نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس، تپسی از سرویس جدیدی رونمایی کرد که قرار است جایگزین سرویس سنتی مدارس شود. در نگاه اول این سرویس هم هزینه کمتری دارد و هم می‌توان روی پشتیبانی آن حساب کرد. به همین دلیل بسیاری از والدین با توجه به تجربه استفاده از تپسی ، در سرویس مدرسه تپسی هم ثبت نام کردند.

اما نتیجه اصلاً آن‌طور که انتظار داشتند پیش نرفت و امروز با دانش‌آموزان جامانده و والدین خشمگینی مواجه هستیم که می‌گویند هیچ‌گاه به تپسی اعتماد نخواهند کرد! در توییتر (ایکس فعلی!) با یک جستجوی ساده می‌توانید گلایه‌ها و شکایات فراوانی را از سرویس مدرسه تپسی ببینید.



ماجرای سرویس مدرسه تپسی چیست؟

خلاصه ماجرا از زبان امید محدث یکی از این والدین شاکی به شرح زیر است:

امید به دلیل قیمت پایین‌تر و همچنین مزایای سرویس نوین مدارس، هزینه پیش ثبت‌نام ۵۰۰ هرار تومانی را واریز می‌کند. سپس برای ثبت نام نهایی باقی مبلغ یعنی چیزی حدود ۱۱ میلیون تومان را برای سرویس مدرسه پرداخت می‌کند. پیامکی با موضوع یافتن بهترین راننده در ۲۹ شهریور به دست او می‌رسد و قرار است جزئیات سرویس تا دوم مهر، تعطیلی پیش از آغاز مدارس، به اطلاع او برسد.

دوم مهر ساعت ۲۰:۲۵ شب پیامکی از تپسی می‌رسد که ضمن عذرخواهی اعلام شده به دلیل افزایش چشمگیر تقاضای این سرویس، نیاز به زمان بیشتری بوده و تا دهم مهر تکلیف سرویس مشخص خواهد شد. همچنین کد تخفیفی ۵۰ هزار تومانی نیز برای استفاده تپسی عادی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

مشکل اینجاست که امید بارها تلاش می‌کند با پشتیبانی تماس بگیرد اما سرویس پشتیبانی تپسی جوابگو نیست. او موضوع را در توییتر و از طریق یکی از مدیران تپسی پیگیری می‌کند و جواب دریافتی درک نگرانی و ابراز امیدواری از حل زودهنگام مشکل است.

سرانجام در ۴ مهرماه پیامکی به دست امید می‌رسد که راننده‌ای اختصاص یافته و برای هماهنگی بیشتر با او تماس بگیرید. با این‌حال طی تماس امید، راننده از جزئیاتی مثل مسیر و زمان اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. پشتیبانی تپسی نیز پس از ۱۲ دقیق انتظار تنها می‌گوید نرم‌افزار را به‌روز کنید. در نسخه جدید هخم خبری از زمان حرکت راننده یا رسیدن او به منزل درج نشده است.

روز بعد راننده ساعت ۷:۴۱ تماس گرفته و می‌گوید باید ظرف مدت ۳ دقیقه دانش‌آموز را حاضر کنید. قاعدتاً امکان این‌کار وجود نداشته و دانش‌آموز از سرویس مدرسه تپسی جا می‌ماند. امید سرویس روز شنبه را هم لغو می‌کند و شنبه شب راننده تعیین شده می‌گوید از این سرویس انصراف داده و باید به فکر جایگزین باشید. با این‌حال ۲۰ دقیقه انتظار در صف مرکز تماس تپسی نیز فایده‌ای نداشت. ظاهراً‌ تپسی کماکان راننده انصراف داده شده را معرفی می‌کند.

تجربه امید البته تنها تجربه منفی کاربران از این سرویس نیست. برخی می‌گویند تپسی هنوز هم راننده‌ای را به آن‌ها اختصاص نداده است. مسعود می‌گوید لحظه تعطیلی مدرسه سفر تپسی لغو شده و راننده هم جوابگو نبوده است.

انصراف از سرویس مدرسه تپسی و پس گرفتن هزینه هم ایده‌آل نیست؛ چرا که در این زمان دیگر ظرفیت سرویس‌های سنتی مدارس پر شده و جوابگوی متقاضی جدید نیست.

پاسخ تپسی چیست؟

تپسی اما از چالش‌های این سرویس می‌گوید. سرویس مدرسه تپسی از معدود بخش‌های حمل‌ونقل بود که هنوز تکنولوژی به آن وارد نشده و به همین خاطر چالش‌های فراوانی دارد. به گفته تپسی از چهارم مهر ۲۰٪ از دانش‌آموزان تحت پوشش قرار گرفته و این رقم در ۸ مهر به ۵۰٪ رسیده است. با این‌حال دلیل اصلی تأخیر سرویس مدرسه تپسی افزایش بسیار زیاد ثبت‌نامی‌ها نسبت به راننده‌ها اعلام شده است.

تپسی همچنین بدقولی برخی نهادهای مسئول برای تخصیص ناوگران به این سرویس و همچنین عدم قطعیت ساعات شروع و پایان مدارس و درخواست‌های مکرر والدین برای تغییرات ساعت و آدرس را از دیگر مشکلات می‌نامد. تپسی همچنین می‌گوید برخلاف برخی خبرهای درج شده، امکان درخواست لغو و بازپس‌گیری کامل وجه توسط والدین وجود دارد.

مدیرعامل تپسی: این سرویس تحولی بزرگ است

میلاد منشی‌پور هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل تپسی در گفتگو با «فردای اقتصاد» می‌گوید این سرویس با کاهش ۳۰ درصدی هزینه‌ها و حذف واسطه‌ها تحول بزرگی در این زمینه ایجاد خواهد کرد. منشی‌پور می‌گوید برخلاف قول‌ها، شهرداری حاضر به همکاری برای استفاده از تاکسی‌ها در این سرویس نشد.

حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد هزینه سرویس سنتی مدارس خرج واسطه‌ها می‌شود. به این ترتیب والدین تقریباً دوبرابر دریافتی راننده را پرداخت می‌کنند.

یکی دیگر از چالش‌ها راضی کردن راننده‌ها برای حضور در این سرویس با قیمت مناسب است. رانندگان تپسی عموماً در این ساعات خودشان درآمد خوبی دارند و تمایل چندانی به حضور در یک سرویس اقتصادی برای والدین ندارند. مدیرعامل تپسی می‌گوید این سرویس در سال اول برای شرکت ضررده است اما قصد دارند با هزینه روی این سرویس، یکی از چالش‌های والدین را حل کنند.

با این‌حال به اعتقاد ما مشکل اصلی شاید در تقاضای بالا و حتی عدم تخصیص به‌موقع سرویس نباشد. بیشتر والدین از عدم اطلاع‌رسانی به موقع و همچنین عدم پاسخ‌گویی پشتیبانی تپسی گلایه دارند. به نظر می‌رسد بهتر است تپسی نیروی بخش پشتیبانی خود را برای این موضوع افزایش داده و دستورالعمل مشخص‌تری هم به آن‌ها برای پاسخگویی به پرسش‌ها و نیازهای والدین بدهد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین