با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
پشتیبانی از فرمت Ultra HDR اندروید ۱۴ به گوگل فوتوز اضافه شد
عکس : فرمت Ultra HDR اندروید ۱۴ در گوگل فوتوز
.

در ماه مه که شاهد عرضه دومین بتای سیستم عامل اندروید ۱۴ بودیم؛ شرکت گوگل فرمت جدیدی را با نام Ultra HDR معرفی کرد که پشتیبانی از عکس‌های ۱۰ بیتی HDR را به طور کامل ارائه داده و با تصاویر معمولی فرمت JPEG نیز کار می‌کند. در حین استفاده از این فرمت، تصاویر در نمایشگر‌های غیر HDR به صورت عادی نمایش داده می‌شوند؛ اما در هنگام استفاده از نمایشگر‌های با پشتیبانی از HDR، رنگ‌ها و کنتراست تصاویر ظاهر بسیار بهتری را پیدا می‌کنند.



نخستین اپلیکیشنی که پشتیبانی از فرمت جدید Ultra HDR را به همراه دارد؛ گوگل فوتوز است. به تازگی گزارشی توسط «AssembleDebug» منتشر شده که خبر از وجود کد‌های مربوط به Ultra HDR در نسخه 6.51.0.561138754 گوگل فوتوز را می‌دهد. پس از انتشار سیستم عامل اندروید ۱۴، سایر اپلیکیشن‌های غیر گوگلی نیز امکان دسترسی به این فرمت جدید و پشتیبانی از آن را خواهند داشت.

این قابلیت بسیار جذاب به نظر رسیده و به کاربران اجازه می‌دهد تا از دوربین و نمایشگر مدرن گوشی‌های جدید خود استفاده کامل را ببرند. تصاویر Ultra HDR، همچنان از فرمت شناخته شده JPEG استفاده می‌کنند و در نمایشگر‌های معمولی نیز قابل مشاهده هستند؛ البته، این تصاویر کیفیت واقعی خود را در نمایشگر‌های HDR نشان می‌دهند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین