با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
آموزش «آرشیو خودکار» برنامه‌های بلااستفاده اندروید در گوگل پلی استور
عکس : آرشیو خودکار برنامه‌های بلااستفاده اندروید در گوگل پلی استور

اگر حافظه داخلی گوشی شما خیلی سریع پر می‌شود، یک راه حل ساده این است که همه برنامه‌های خود را بررسی کرده و آن‌هایی را که به ندرت استفاده می‌کنید، حذف کنید. اما بسیاری از اوقات ممکن است نتوانید به راحتی تصمیم بگیرید که کدام برنامه‌ها را حذف کنید و این مسئله زمان‌بر و همچنین ناخوشایند خواهد بود.

برای مقابله با این مشکل، گوگل یک ویژگی جدید را به فروشگاه پلی استور خود اضافه کرده که به طور خودکار برنامه‌هایی را که استفاده نمی‌کنید، در مواقعی که حافظه داخلی گوشی شما کم است، بایگانی می‌کند. در ادامه این مقاله با ما در دیجی رو همراه باشید تا نگاهی به نحوه آرشیو کردن خودکار برنامه‌های خود در سیستم عامل اندروید بیاندازیم.

Auto-Archive را در پلی استور فعال کنید

ویژگی آرشیو خودکار (Auto-Archive) از طریق فروشگاه گوگل پلی برای همه کاربران اندروید در دسترس است، اما به طور پیش فرض غیرفعال است، بنابراین برای استفاده از آن ابتدا باید این ویژگی را فعال کنید. اگر با مراجعه به منوی تنظیمات برنامه پلی استور نمی‌توانید ویژگی آرشیو خودکار را پیدا کنید، باید مطمئن شوید که از آخرین نسخه پلی استور استفاده می‌کنید. بنابراین، می‌توانید به صورت دستی فروشگاه گوگل پلی را به‌روز کرده و سپس، دوباره به دنبال گزینه Auto-Archive بگردید.

  1. در گوشی اندرویدی خود، پلی استور را باز کنید.
  2. با ضربه زدن روی آواتار خود در گوشه سمت راست بالای صفحه به بخش تنظیمات (Settings) بروید.
  3. تب General را باز کنید و به پایین بروید تا گزینه Automatically archive apps را پیدا کنید.
  4. آن را روی حالت روشن قرار دهید تا ویژگی آرشیو خودکار فعال شود.

<strong>آرشیو خودکار</strong> گوگل پلی

ویژگی Auto-Archive Apps چه کاری انجام می‌دهد؟

یافتن اپلیکیشن‌هایی که به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید، کار خسته کننده‌ای است. و حتی وقتی این کار را انجام می‌دهید، ممکن است این فکر به ذهن‌تان خطور کند که بعداً شاید به آن برنامه‌ها نیاز داشته باشید و همین مسئله ممکن است مانع حذف آن‌ها شود.

ویژگی آرشیو خودکار یک ویژگی بسیار کاربردی است که کمک می‌کند با یک تیر دو نشان بزنید. در واقع، نه تنها با بایگانی کردن برنامه‌های کمتر استفاده شده در گوشی خود، می‌توانید فضای ذخیره‌سازی داخلی را آزاد کرده و در عین حال، خیالتان راحت بود که برنامه‌های را برای همیشه از دست نداده‌اید و هر زمان که بخواهید دوباره می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

وقتی برنامه‌ها بایگانی می‌شوند، گوشی شما همچنان داده‌های برنامه را حفظ می‌کند و فقط از شر فایل‌های نصب خلاص می‌شود. همچنان می‌توانید برنامه‌های بایگانی‌شده را در لیست برنامه‌های خود با رنگ خاکستری مشاهده کنید. هر زمان که نیاز به استفاده مجدد از برنامه داشته باشید، به سادگی با ضربه زدن روی آیکون آن، برنامه دوباره از فروشگاه گوگل پلی دانلود شده و داده‌های برنامه نیز در یک لحظه بازیابی می‌شوند تا مثل قبل بتوانید از برنامه مورد نظر استفاده کنید.

البته، باز هم خاطر نشان می‌کنیم که حتی با فعال کردن این ویژگی، تا زمانی که حافظه داخلی گوشی شما رو به اتمام نباشد، هیچ برنامه‌ای بایگانی نخواهد شد. در واقع، این ویژگی تنها برای مواقع ضروری کاربرد دارد و استفاده از آن در کنار روش‌های دیگر برای آزادسازی حافظه داخلی گوشی می‌تواند از نگرانی‌های شما در خصوص کاهش فضای ذخیره‌سازی دستگاه اندرویدی بکاهد.

دیگر نگران اتمام فضای ذخیره‌سازی گوشی خود نباشید

با توجه به اینکه برخی از برنامه‌ها و بازی‌ها می‌توانند تا چندین گیگابایت از فضای ذخیره‌سازی گوشی شما را اشغال کنند، این اتفاق اصلاً غیر معمول نیست که ناگهان با هشدار کمبود فضای ذخیره‌سازی مواجه شوید.

خوشبختانه، با فعال کردن قابلیت آرشیو خودکار، دیگر نیازی نیست که دائما نگران کمبود حافظه گوشی اندرویدی خود به واسطه نصب تعداد زیادی برنامه و بازی باشید. مطمئناً اگر در آینده چنین قابلیتی در سراسر سیستم اندروید اجرایی شده و منابع دیگر به غیر از گوگل پلی استور را هم شامل شود، بسیار عالی خواهد بود و می‌تواند آزادسازی فضای ذخیره‌سازی داخلی را بسیار راحت‌تر کند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین