با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
تبلت یا گوشی هوشمند، کدام یک برای بازی کردن بهتر است؟
عکس : تبلت یا گوشی هوشمند، کدام یک برای بازی کردن مناسب تر است
.

بازی ‌های موبایلی در سال‌های اخیر ثابت کرده‌اند که یک صنعت و کسب‌و‌کار کاملاً جدی هستند و نباید آن‌ها را به هیچ وجه نادیده گرفت. چه یک گیمر حرفه‌ای باشید یا تنها بخواهید برای لحظاتی از دنیای واقعی دور شده و در دنیای جذاب و شاد بازی ‌ها غرق شوید، انتخاب یک دستگاه مناسب برای تجربه بازی بسیار مهم است.

ما در این مقاله قصد داریم تا دو مورد از دستگاه‌های گیمینگ رایج و دم دستی، یعنی گوشی و تبلت را با هم مقایسه کنیم تا بتوانید انتخاب کنید کدام یک برای شما مناسب‌تر است. پس در ادامه با ما در دیجی رو همراه باشید.

گوشی گیمینگ در مقابل تبلت : شست در مقابل نوک انگشتان!

معمولاً دو راه اصلی برای کنترل اغلب بازی ‌های موبایلی وجود دارد. در حالی که تقریباً همه آن‌ها ویژگی مشترکی داشته و از طریق لمس صفحه نمایش کنترل می‌شوند، این نحوه لمس صفحه است که تفاوت ایجاد می‌کند.



اگر اهل شوترهایی مانند نسخه‌های موبایلی PUBG یا Call of Duty هستید و اغلب این نوع بازی‌ها را انجام می‌دهید، به احتمال زیاد از سبک کنترلی مشابه با کنسول‌های بازی استفاده می‌کنید. به این معنی که با استفاده از انگشت شست خود کاراکتر را حرکت داده و هدف‌گیری می‌کنید. اگر از انگشت شست خود به این شکل استفاده می‌کنید، دستگاه کوچک‌تر برای شما بهتر خواهد بود و ما استفاده از گوشی را پیشنهاد می‌کنیم.

<strong>بازی</strong> کردن با گوشی

همچنین می‌توانید برای برتری یافتن در برابر رقبا، از شیوه کنترلی پنجه استفاده کرده و علاوه بر انگشت شست از انگشتان دیگر خود نیز استفاده کنید تا بتوانید سریع‌تر بازی کنید. البته، شیوه کنترلی پنجه فقط مختص گوشی‌ها نیست، زیرا بازیکنان ماهر PUBG و Call of Duty زیادی وجود دارند که از آن در تبلت استفاده می‌کنند. تنها عامل مهم این است که باید عادت کنید تبلت را روی پاهای خود یا میز ثابت نگه داشته و نوک دیگر انگشتان خود به جز انگشت شست نیز برای کنترل بازی استفاده کنید. با این حال، تبلت برای بازی‌هایی که انگشتان زیادی را درگیر می‌کنند، مانند بازی‌های ریتمیک، بسیار مناسب‌تر است.

تبلت انجام بازی‌های ریتمیک را بسیار آسان‌تر می‌کند زیرا نقاطی که باید روی آن‌ها لمس کنید بسیار بزرگتر می‌شوند و دیدن و ضربه زدن روی آن‌ها ساده‌تر می‌شود. همچنین، در تبلت‌ها هنگام ضربه زدن روی اهداف با سرعت زیاد، کمتر دچار اشتباه خواهید شد و انحراف یا لغزش جزئی انگشت‌ها تأثیری در روند بازی ندارد.

گوشی گیمینگ در مقابل تبلت: رقابتی یا آرام؟

برتری در بازی‌های موبایلی رقابتی عمدتاً به دو چیز بستگی دارد: شما و بازی‌ای که انجام می‌دهید. شما می‌توانید یک بازی رقابتی را به شکل معمولی انجام دهید، یا آن را کاملاً جدی گرفته و تا آنجا که ممکن است تمامی موانع را که در مقابل عملکرد و سرعت عمل‌تان وجود دارد، از میان بردارید.

<strong>بازی</strong> کردن با <strong>تبلت</strong>

برای بازی‌های آرام‌تر که جنبه رقابتی ندارند، در انتخاب دستگاه مورد نظر خود باید به این نکته توجه داشته باشید که در کدام یک از آن‌ها راحت‌تر هستید. اگر انجام بازی روی گوشی آسان‌تر و راحت‌تر است، باید به آن پایبند باشید. با این حال، برخی از بازی‌ها بصری‌تر هستند و بزرگ بودن صفحه نمایش تبلت این امکان را به شما می‌دهد که دید بهتری داشته و جزئیات را به خوبی ببینید. این مسئله به خصوص در مورد بازی‌های ماجرایی بسیار مشهودتر است.

برای بازی‌ها و گیمرهای رقابتی، باید از دستگاهی استفاده کنید که بتوانید در آن عملکرد بهتری داشته باشید. به عنوان مثال، اکثر بازیکنان حرفه‌ای Mobile Legends، Wild Rift و حتی PUBG ترجیح می‌دهند از گوشی هوشمند برای بازی استفاده کنند. این بیشتر به این دلیل است که زمان لازم برای رسیدن به یک دکمه و انجام یک عمل را کاهش می‌دهد، زیرا در چنین بازی‌هایی میلی ثانیه‌ها تأثیرگذارند و برنده و بازنده را مشخص می‌کنند.

گوشی گیمینگ در مقابل تبلت: غرق شدن در دنیای بازی

اگر دوست دارید در بازی‌هایتان غرق شوید و احساس کنید که دنیای بازی شما را احاطه کرده است، مسلماً تبلت دستگاه بهتری است چرا که دید بیشتر و بهتری را به شما می‌دهد.

تبلت‌ها همچنین به واسطه داشتن بلندگوهای قدرتمندتر و با توجه به اینکه اکثر آن‌ها دارای بلندگوهای استریو هستند، شما را بیشتر در فضای بازی غرق می‌کنند. در تبلت‌ها شما معمولاً نیازی به هدفون نخواهید داشت زیرا صدای بلندگوها می‌تواند به راحتی و با کیفیتی مطلوب به گوش شما رسیده و تجربه‌ای عالی را برایتان رقم بزند.

واقعیت مجازی

با این حال، یکی از کارهایی که گوشی‌ها می‌توانند انجام دهند و مسلماً باعث غوطه‌ور شدن هر چه بیشتر گیمر در دنیای بازی‌ها می‌شود، واقعیت مجازی است. اگر یک هدست واقعیت مجازی دارید که می‌توانید گوشی خود را در آن قرار دهید، امکان انجام بازی‌های سرگرم‌کننده واقعیت مجازی را خواهید داشت و بیشتر از چیزی که یک تبلت می‌تواند به شما ارائه دهد، در دنیای بازی‌ها غرق خواهید شد. تنها محدودیت‌هایی که در این مورد وجود دارد، بیماری‌های حرکتی برخی گیمرها و تعداد محدود بازی‌هایی است که برای واقعیت مجازی موبایل طراحی شده‌اند.

گوشی گیمینگ در مقابل تبلت: در خانه یا در حال حرکت؟

جایی که معمولاً بازی‌های خود را در آن انجام می‌دهید، فاکتور مهم دیگری است که تعیین می‌کند که چه دستگاهی برای شما مناسب‌تر است. این امر مستلزم آن است که خودتان قضاوت کنید که معمولاً در چه شرایطی بازی می‌کنید، یا تصمیم دارید که در آن شرایط بازی کنید.

اگر اغلب اوقات بیرون از خانه هستید، گوشی ممکن است بهترین گزینه باشد زیرا به همراه داشتن آن آسان است. با این حال، همیشه هم اینطور نیست. اگر در بیرون از خانه، اغلب پشت میز کار خود هستید، همیشه می‌توانید در زمان‌های استراحت خود، روی تبلت به انجام بازی بپردازید. همچنین، یادداشت برداری و انجام کارها نیز روی تبلت آسان‌تر بوده و برای محیط‌های کاری مناسب‌تر است.

<strong>بازی</strong> کردن با <strong>تبلت</strong>

اما در خانه، استفاده از تبلت بسیار لذت بخش است. اگر یک رایانه شخصی گیمینگ دارید، حتی می‌توانید از Steam Link برای استریم کردن بازی‌های کامپیوتری و انجام آن‌ها در تبلت خود استفاده کنید و به این ترتیب حتی هنگام لم دادن روی مبل هم قادر خواهید بود بازی‌های سنگین کامپیوتری را انجام داده و لذت ببرید. اگر هم اهل استریم کردن بازی‌ها نیستید، می‌توانید از GlosSI برای اجرای بازی‌های Xbox Game Pass در Steam Link استفاده کنید.

با تمام مزایایی که برای استفاده از تبلت در خانه اشاره کردیم، باید به خاطر داشته باشید که برخی از بازی‌ها به طور خاص برای اجرا روی گوشی طراحی شده‌اند و حتی در خانه هم تجربه آن‌ها روی گوشی بهتر و لذت بخش‌تر است.

برای تجربه بازی‌های موبایل کدام را باید انتخاب کنیم؟

در مورد اینکه از چه دستگاهی برای بازی‌های موبایلی باید استفاده کنید، پاسخ روشنی وجود ندارد. با این حال، با اطلاعاتی که در بالا ارائه کرده‌ایم، به شما کمک می‌کنیم تا بهترین تصمیم را بگیرید.

ممکن است از قبل یک گوشی هوشمند داشته باشید و نخواهید هزینه دیگری برای خرید تبلت صرف کنید. در این صورت تصمیم‌تان مشخص خواهد بود که با چه دستگاهی می‌خواهید بازی کنید. اما از طرف دیگر شاید مطالبی که در خصوص تبلت و مزایای آن ذکر کردیم، نظرتان را جلب کرده و دوست دارید از این دستگاه برای بازی کردن در کنار کارهای روزمره خود استفاده کنید. به هر حال تصمیم نهایی با شماست و نیازها و بودجه‌ای که دارید حرف آخر را می‌زنند.

<strong>بازی</strong> کردن با گوشی

و یک نکته مهم دیگر اینکه اگر خود را در موقعیتی نمی‌بینید که بتوانید اغلب از تبلت استفاده کنید و این دستگاه به یک وسیله کم کاربرد تبدیل خواهد شد، احتمالاً باید از خرید آن خودداری کرده و به جایش گوشی هوشمندی قدرتمندتری را برای اجرای بازی‌ها تهیه کنید. بازی کردن در گوشی‌های گیمینگ واقعاً لذت بخش است و حتی برای بسیاری از بازی‌های رقابتی پرطرفدار مانند PUBG Mobile، Call of Duty Mobile، Wild Rift و غیره نیز دستگاهی کاملاً ایده آل می‌باشد.

بازی‌های مورد علاقه‌تان را در دستگاه مورد علاقه خود بازی کنید

انتخاب درست دستگاه بازی، تأثیر مستقیمی در تجربه بازی‌ها و لذتی که از آن‌ها می‌برید دارد. گیمرهای زیادی وجود دارند که از بازی‌های فعلی خود لذت می‌برند و با هر آنچه که دارند، خود را به بهترین نحو سرگرم می‌کنند. با این حال، خرید یک دستگاه جدید می‌تواند شما را به دنیایی جدید با بازی‌های بیشتر و متفاوت‌تر وارد کند. بازی‌هایی که ممکن است تجربه آن‌ها در دستگاه فعلی شما چندان جالب نباشد.

امیدواریم این راهنما به شما کمک کرده باشد تا بتوانید بهترین تصمیم را برای خود بگیرید و تجربه بازی خود را بهبود دهید. خوشحال می‌شویم نظرات خود و تصمیمی که برای خرید دستگاه بازی گرفته‌اید با ما و دیگر خوانندگان دیجی رو در میان بگذارید.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین