این میلیاردر آمریکایی در مصاحبهای که پنجشنبه در وبسایت «ورج» منتشر شد، گفت: به این نتیجه رسیدهایم که توسعه محصولاتی که میخواهیم بسازیم، نیازمند کار روی هوش مصنوعی عمومی است.
او افزود: فکر میکنم اعلام این موضوع مهم است، زیرا بسیاری از بهترین محققان مایلند روی مسائل جاهطلبانهتری کار کنند.
هوش مصنوعی عمومی با پیدایش شرکت نوپای اپنایآی در کالیفرنیا، در دسترس همگان قرار گرفت. این شرکت در اواخر ۲۰۲۲ با راهاندازی چتجیپیتی که مشهورترین برنامه هوش مصنوعی تولید محتوا است، دنیا را شگفتزده کرد. این برنامه میتواند بر اساس درخواست ساده به زبان روزمره، محتوای متنوعی تولید کند.
سم التمن، مدیرعامل اپنایآی، هوش مصنوعی عمومی را فناوریای توصیف کرده است که در برنامههایی «به طور کلی هوشمندتر از انسانها» به کار گرفته خواهد شد.
این مفهوم همچنان مبهم است. نیک کلگ مسئول امور بینالمللی متا در داووس پنجشنبه گفت: اجماعی در مورد معنای دقیق هوش مصنوعی عمومی وجود ندارد.
او افزود: اگر از یک گروه دانشمندان کامپیوتر بخواهید آن را تعریف کنند، هر کدام تعریف متفاوتی ارائه خواهند داد.
ظهور هوش مصنوعی تولید محتوا در سال گذشته باعث رقابت شدید میان غولهای فناوری شده است. مایکروسافت (سرمایهگذار اصلی اپنایآی)، گوگل و متا به سرعت ابزارهای متعددی ارائه کردهاند و تلاش میکنند بهترین مهندسان را جذب کنند.