بنا بر اعلام وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، سه اپراتور بزرگ مخابراتی این کشور هوش مصنوعی «دیپسیک» را به شبکههای ارتباطی خود افزودهاند و از این طریق خدمات بیسابقهای را به مردم، نهادهای مالی و دولت ارائه کردهاند.
به نقل از سی جی تی ان، سه غول مخابراتی چین به نامهای چایناموبایل، چایناتلهکام و چاینا یونیکام - مدل منبعباز هوش مصنوعی دیپسیک را به طور کاملاً یکپارچه در شبکههای مخابراتی خود به کار گرفتهاند.
از این هوش مصنوعی برای پیشبینی شرایط مختلف و ارائه بهینه محصولات متنوع استفاده شد و این روند در آینده ادامه مییابد. شخصیسازی سیستمهای محاسباتی رایانهای و ارتقای پشتیبانی از جمله دیگر مزایای استفاده از هوش مصنوعی بدین شیوه خواهد بود.
به گزارش سرویس اخبار هوش مصنوعی سایت شات ایکس و به نقل از فارس استفاده از هوش مصنوعی باعث نوآوری در زمینه ارائه خدمات مخابراتی میشود. اپراتورهای مخابراتی از هوش مصنوعی در کنار استاندارد مخابراتی نسل پنجم، سکوهای ابری و ابردادهها برای پیشبینی دقیق شرایط آتی و افزایش ارائه خدمات هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد.
این فناوریها تقویت قابلیتهای دیجیتال و ارائه میلیاردها سرویس مکانیابی دقیق را برای ناوبری وسایل نقلیه هوشمند در طول تعطیلات اخیر سال نوی چینی ممکن کرد. ارائه خدمات نظارت صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی، برای تشخیص دقیق تقلب در مؤسسات مالی از این طریق ممکن شد و راهحلهای مبتنی بر رایانش ابری برای فعالکردن خدمات حرفهای از راه دور و به شکلی کارآمد توسعه یافت.
علاوه بر این، هوش مصنوعی وابردادهها برای پشتیبانی از خدمات دولتی به کار گرفته شدند. اپراتور چاینایونیکام پایش بیدرنگ و آنی جریانهای سفر به نقاط دیدنی را در تعطیلات سال نوی چینی انجام داد، تجزیهوتحلیل پویا از زیرساختهای کلیدی چین را به مقامات ارائه کرد و روند استفاده مردم از فرصت تعطیلات و بهبود روند اقتصادی پس از تعطیلات را تجزیهوتحلیل کرد.