به نقل از تک کرانچ، شرکت اورورا اینوویشن بهعنوان پیشگام فناوری خودران، اولین ناوگان تجاری کامیونهای بدون راننده خود را در مسیر ۳۸۶ کیلومتری دالاس به هیوستون راهاندازی کرد.
این سرویس که ۲۴ ساعته و بدون حضور راننده ایمنی فعالیت میکند، با همکاری غولهای لجستیکی همچون فدکس و اوبر فریت کار میکند. سیستم سطح ۴ خودران اورورا ادعا میکند با دقت ۹۹.۹ درصد قادر به شناسایی موانع در سرعتهای بالا است.
به گزارش سرویس اخبار خودرو سایت شات ایکس و به نقل از ایمنا در توسعهای غافلگیرکننده، یک سرمایهگذار ناشناس که به احتمال یکی از شرکتهای بزرگ خودروسازی آمریکاست، پیشنهادی ۳۰ درصد بالاتر از پیشنهاد فعلی برای خرید داراییهای استارتاپ ورشکسته کانو ارائه داده است. کانو که روزی بهعنوان رقیب تسلا در تولید خودروهای الکتریکی آیندهنگر شناخته میشد، سال گذشته اعلام ورشکستگی کرد.
متخصصان معتقدند راهاندازی سرویس اورورا میتواند نقطه عطفی در صنعت حمل و نقل خودران باشد و مسیر را برای دریافت تأییدیههای نظارتی بیشتر هموار کند. از سوی دیگر، ماجرای کانو نشان میدهد چگونه شرکتهای بزرگ ممکن است از فرصت ورشکستگی استارتاپها برای دستیابی به فناوریهای ارزشمند با قیمتهای پایین استفاده کنند.
این دو رویداد در حالی رخ میدهند که بازار فناوریهای حمل و نقل هوشمند در سال ۲۰۲۵ شاهد رشد ۴۵ درصدی سرمایهگذاریها بوده است. تحلیلگران پیشبینی میکنند با موفقیت پروژه اورورا، ارزش بازار کامیونهای خودران تا پایان سال به ۱۲ میلیارد دلار برسد.