با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
لامبورگینی ریولتو با کیت بدنه فیبر کربن رونمایی شد
عکس : لامبورگینی ریولتو

خودروی لامبورگینی ریولتو محصول جدید کمپانی لامبورگینی است که به تازگی رونمایی شد. گفته شده که این محصول قرار است جایگزین خودروی لامبورگینی آونتادور شود. البته فرق شاخص این دستگاه با مدل مذکور این است که لامبورگینی ریولتو فناوری هیبریدی پیشرفته و ظاهری جدید خواهد داشت.

حالا کمپانی DMC علاوه بر فناوری هیبریدی پیشرفته، در بدنه خودرو نیز از کیت فیبر کربن استفاده کرده است که شامل دو کیت Molto Veloce و شوماخر خواهد بود.

مهم‌ترین تفاوت این دو کیت در بخش پشتی خودروها است، کیت شوماخر نیز به بال بزرگتری مجهز می‌شود. بنظر می‌رسد که کمپانی DMC قصد دارد تنها 88 نمونه از بال شوماخر را تولید کند.

عکس <strong> لامبورگینی </strong> <strong> ریولتو </strong>

بال Molto Veloce کوچکتر است اما از نظر طراحی چیزی از شوماخر کم نداشته و همان وحشی‌گری در آن نیز به چشم می‌خورد. بقیه قطعات این مدل نیز از مواد فیبر کربن ساخته شده‌اند.

در دو پکیج هوا، یک اسپلیتر جلوی جدید به کار رفته که یادآور انواع لامبورگینی آونتادور SVJ است. کمپانی DMC همچنین دوباره گلگیرهای جلوی خودرو را طراحی کرد؛ دریچه هوای این گلگیرها از فیبر کربن هستند.

درها نیز حاشیه فیبر کربنی دارند، این در حالی است که تیونر عقب با یک دیفیوزر بزرگتر و تهاجمی‌تر همراه می‌شود. خودروی لامبورگینی ریولتو به پیشرانه هیبریدی V12 تنفس طبیعی کاملا جدید با سه موتور الکتریکی مجهز شده است.

<strong>لامبورگینی</strong> <strong>ریولتو</strong> با <strong>کیت بدنه</strong> <strong>فیبر کربن</strong>

مجموع قدرتی که این پیشرانه می‌تواند تولید کند، برابر با 1001 اسب بخار خواهد بود. البته موتور به تنهایی قدرت 813 اسب بخار دارد. اما کمپانی DMC با ارائه فناوری جدیدی موفق شده که 88 اسب بخار اضافی را نیز تولید کند.

قدرت اضافی با سیستم اگزوز تیتانیوم ZESAD ارتقا یافته و به عملکرد خودرو آسیبی نمی‌رساند. تنها 2.5 ثانیه زمان لازم است تا خودروی لامبورگینی ریولتو از صفر تا 62 مایل در ساعت را طی کند. همچنین این خودرو در کمتر از 7 ثانیه، از مرز 124 مایل در ساعت عبور خواهد کرد که واقعا شگفت‌آور است!

<strong>لامبورگینی</strong> <strong>ریولتو</strong> با <strong>کیت بدنه</strong> <strong>فیبر کربن</strong> رونمایی شد

بر اساس اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده، حداکثر سرعت آن بیش از 217 مایل در ساعت برآورد می‌شود. چرخ‌های دستگاه، فورج AL13 بوده ولی علاقمندان می‌توانند لاستیک‌های Bridgestone Potenza و Blizzak را نیز سفارش دهند.

قیمتی که کمپانی DMC برای هر دو کیت بدنه در نظر گرفته است، شامل 88888 دلار خواهد بود. قیمت هر کدام از آنها نیز برابر با 49990 دلار است.

نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که هنوز شرکت لامبورگینی قیمت خودروی ریولتو را اعلام نکرده ولی با توجه به اینکه لامبورگینی آونتادور در همان ابتدا با قیمتی بیش از 500000 دلار معامله شده بود، انتظار داریم قیمت جایگزین آن نیز تقریبا به همان اندازه باشد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین