رویترز اعلام کرد، سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI گفت که این شرکت ابزارهایی را منتشر می کند تا به کاربران کنترل بیشتری روی سیستم هوش مصنوعی مولد بدهد و از طرف دیگر مدل ها را برای موارد استفاده عمومی و خاص بهبود می بخشد.
بر اساس برآوردهای Similarweb، محبوبیت این چت بات از زمان راهاندازی در نوامبر افزایش یافته است زیرا ترافیک سایت از 616 میلیون در ژانویه به بیش از 1 میلیارد بازدید رسیده است. ChatGPT یک ردیف اشتراک راه اندازی کرده که کاربران در آن می توانند 20 دلار در ماه برای خدمات قابل اطمینان تر پرداخت کنند.
به گفته آلتمن، شرکت تحت حمایت مایکروسافت با مشتریان سازمانی کار می کند تا مدل های خود را در حوزه های خاص آموزش داده و به طور موثری توهمات(حوادثی که یک سیستم هوش مصنوعی با اطمینان پاسخی می دهد که واقعاً نادرست است) را کاهش دهد.
شرکتهایی که با OpenAI کار میکنند میتوانند از دادههای خود استفاده کرده و یک کپی از مدل تهیه کنند تا نگرانیهای مربوط به ایمنی دادهها را کاهش دهند. به عنوان مثال، کوکاکولا با OpenAI و شرکت Bainهمکاری می کند تا از پلتفرم های ChatGPT و DALL-E OpenAI برای ایجاد کپی تبلیغاتی، تصاویر و پیام های شخصی سازی شده استفاده کند.
آلتمن افزود کاربران شخصی باید کنترل بیشتری بر نحوه عملکرد هوش مصنوعی داشته باشند. این شرکت ماه گذشته اعلام کرد که در حال توسعه ارتقاء برای چت بات خود است تا کاربران آن را سفارشی کرده و نگرانی های مربوط به سوگیری در هوش مصنوعی را برطرف کنند.
مدیر عامل OpenAI گفت: ما به زودی موارد بیشتری را راهاندازی خواهیم کرد که به کاربران کنترل بیشتری روی سیستم میدهد.