با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
پیش‌بینی بازار رمزارزها تا سال ۲۰۳۰
عکس : پیش‌بینی بازار رمزارزها تا سال ۲۰۳۰
.

پیش بینی آینده بازار ارز دیجیتال و بررسی آینده رمزارزها جزو آن دسته از موضوعاتی است که نیازمند مدت‌ها تحلیل، تفکر و مطالعه در این زمینه خواهد بود. پیچیدگی و شگفتی‌های رمز ارزها و دنیای کریپتوکارنسی به قدری زیاد است که برای پیش‌بینی آینده ارز‌های دیجیتال باید عوامل زیادی را مورد بررسی قرار دهید. زمانی که ساتوشی ناکاموتو به عنوان خالق اولین ارز رمزنگاری شده در بازار ارزهای دیجیتال، وایت پیپر بیت‌کوین را منتشر کرد، هیچ کس توقع نداشت که چندین سال بعد ارزش همان بیت‌کوین به این میزان افزایش پیدا کند.



در سال‌های اخیر کشورها و دولت‌های مختلف نیز واکنش‌های کاملا متفاوتی نسبت به پذیرش ارز دیجیتال به عنوان ارز رسمی کشور از خود نشان داده‌اند. افراد زیادی هم بخش زیادی از دارایی خود را به سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال اختصاص داده‌اند. اما به راستی آینده رمزارزها چگونه خواهد بود؟ با توجه به اهمیت این موضوع، در این مطلب قرار است به این سوال پاسخ دهیم.

بررسی آینده دنیای کریپتوکارنسی

بازار ارز دیجیتال همواره با نوسان همراه بوده است. به عنوان مثال در سال ۲۰۲۲ بسیاری از رمزارزها سال سختی را پشت سرگذاشتند و برای اینکه بتوانند در بازار بمانند تلاش زیادی کردند. اما می‌توان گفت که بازار کریپتوکارنسی در سال ۲۰۲۳ وضعیت بهتری دارد و بسیاری از پروژه‌ها موفق شدند که جایگاه خود را در بازار بهبود بخشند.

۳۸۹

۰

تعادل/پیش بینی آینده بازار ارز دیجیتال و بررسی آینده رمزارزها جزو آن دسته از موضوعاتی است که نیازمند مدت‌ها تحلیل، تفکر و مطالعه در این زمینه خواهد بود. پیچیدگی و شگفتی‌های رمز ارزها و دنیای کریپتوکارنسی به قدری زیاد است که برای پیش‌بینی آینده ارز‌های دیجیتال باید عوامل زیادی را مورد بررسی قرار دهید. زمانی که ساتوشی ناکاموتو به عنوان خالق اولین ارز رمزنگاری شده در بازار ارزهای دیجیتال، وایت پیپر بیت‌کوین را منتشر کرد، هیچ کس توقع نداشت که چندین سال بعد ارزش همان بیت‌کوین به این میزان افزایش پیدا کند.

در سال‌های اخیر کشورها و دولت‌های مختلف نیز واکنش‌های کاملا متفاوتی نسبت به پذیرش ارز دیجیتال به عنوان ارز رسمی کشور از خود نشان داده‌اند. افراد زیادی هم بخش زیادی از دارایی خود را به سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال اختصاص داده‌اند. اما به راستی آینده رمزارزها چگونه خواهد بود؟ با توجه به اهمیت این موضوع، در این مطلب قرار است به این سوال پاسخ دهیم.

بررسی آینده دنیای کریپتوکارنسی

بازار ارز دیجیتال همواره با نوسان همراه بوده است. به عنوان مثال در سال ۲۰۲۲ بسیاری از رمزارزها سال سختی را پشت سرگذاشتند و برای اینکه بتوانند در بازار بمانند تلاش زیادی کردند. اما می‌توان گفت که بازار کریپتوکارنسی در سال ۲۰۲۳ وضعیت بهتری دارد و بسیاری از پروژه‌ها موفق شدند که جایگاه خود را در بازار بهبود بخشند.

فرصت بررسی دقیق شرایط اقامت کاری شما در قطر؛ از دستش ندین!

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باعث می‌شود فعالان ارز دیجیتال نسبت به آینده ارز‌های دیجیتال امیدوار باشند این است که استفاده از رمزارزها توسط مشاغل اصلی و موسسات در حال افزایش است. برای مثال AMC سال گذشته اعلام کرد که امکان پرداخت از طریق بیت‌کوین را برای کاربران خود فراهم کرده است. پلتفرم‌هایی مانند پی‌پال (PayPal) و اسکوئر (Square) نیز پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال را می‌پذیرند.

از اتفاقات پر سر و صدای اخیر هم یک آگهی استخدام از طرف آمازون برای موقعیت شغلی «مدیر محصول ارز دیجیتال و بلاکچین» بود. این آگهی با انتشار شایعاتی همراه شد که غول خرده‌فروشی دنیا در حال برداشتن گام‌هایی مهم برای پیشروی صنعت ارزهای دیجیتال است. از طرف دیگر هرچند هنوز در برخی از کشورها بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال ممنوع است، اما علاقه خاصی به وضع مقررات برای ارزهای دیجیتال در میان کشورهای مختلف دیده می‌شود و استفاده از رمزارزها در اکثر کشورها مانند ایران به خودی خود غیرقانونی نیست.

باید توجه داشته باشید که یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در آینده ارز‌های دیجیتال تاثیرگذار است گسترش قانون‌گذاری‌ها در این حوزه است. زیرا وضع قوانین باعث خواهد شد تا افراد بیشتری به رمزارزها اعتماد کنند و به مرور کاربردهای رمزارزها بیشتر شود و در نتیجه ارزش آنها نیز افزایش پیدا کند.

بیت‌کوین معروف اما تنها ارز معتبر نیست

هر چند بیت‌کوین شناخته شده‌ترین رمزارز در دنیای کریپتوکارنسی است اما باید بگوییم که تنها ارز دیجیتال معتبر نیست. بعد از پیدایش بیت‌کوین، انواع مختلف از رمز ارز به بازار معرفی شدند که مورد استقبال قرار گرفتند. با توجه به اینکه اغلب افراد ترجیح می‌دهند یک سبد سرمایه‌گذاری متنوع داشته باشند، علاوه بر بیت‌کوین به سراغ رمزارزهای دیگر هم می‌روند. بنابراین پیش بینی آینده این رمزارزها برای آنها مهم است. در ادامه به پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال بیت‌کوین، اتریوم و تتر می‌پردازیم.

پیش‌بینی آینده بیت‌کوین تا سال ۲۰۳۰

بیت‌کوین در زمان نگارش این مقاله (۲۹ژوئن۲۰۲۳) در بین تمام ارزهای دیجیتال، بالاترین ارزش بازار را به خود اختصاص داده است. قیمت بیت‌کوین مانند تمام ارزهای دیجیتال با نوسان همراه است. قیمت این رمزارز در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ به بالاترین رقم رسید و قیمت ۶۸,۶۶۴.۱۶ دلار را به عنوان یک رکورد در تاریخ خود ثبت کرد. افرادی که روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده بودند، در آن تاریخ سود قابل توجهی به دست آوردند.

اما سال ۲۰۲۲، برای بیت‌کوین سال چندان خوشایندی نبود. زیرا قیمت آن علی رغم پیش‌‌بینی‌ها روندی نزولی به خود گرفت و رکود بیش از ۶۰ درصدی را تجربه کرد که سرمایه‌گذاران بیت‌کوین را بسیار نگران کرده بود.

اما این روند نزولی در سال ۲۰۲۳ تغییر مسیر داد و تغییرات مثبتی روی تحرکات قیمتی بیت‌کوین به وجود آمد. هر چند هنوز بیت‌کوین تا رسیدن به بالاترین قیمت خود فاصله زیادی دارد اما تحلیل‌گران ارز دیجیتال معتقد هستند که بیت‌کوین در حال گذر از دوره بی‌ثباتی است و موفق خواهد شد تا رکورد تاریخی خود را تکرار کند. حتی در برخی از منابع که به پیش‌بینی بازار ارز دیجیتال می‌پردازند قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۳۰، یک میلیون دلار تخمین زده شده است.

پیش‌بینی آینده اتریوم تا سال ۲۰۳۰

اتریوم به عنوان ملکه ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود و در حال حاضر رتبه دوم بازار را به خود اختصاص داده است. سال ۲۰۲۱ برای اتریوم هم مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال، سالی پر از خاطرات خوب است، زیرا قیمت اتریوم در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ به بالاترین قیمت خود رسید. البته بعد از آن تاریخ، اتریوم موفق نشد تا روند صعودی خود را ادامه دهد و روند رو به پایینی را طی کرد. اما در اواسط سال ۲۰۲۲، اتریوم قیمت خود را اصلاح کرد و افزایش قابل توجهی داشت.

آینده رمزارزها در کشورهای مختلف

با توجه به دیدگاهی که دولتمردان کشورهای مختلف نسبت به آینده ارز‌های دیجیتال دارند، گرایش این کشورها به پذیرش رمز ارزها به عنوان ارزی قانونی نیز کاملا متفاوت است. در بسیاری از کشورها مثل امریکا، کانادا، انگلیس و... دید مثبتی نسبت به بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال وجود دارد و احتمال پذیرش این رمز‌ارزها به عنوان ابزاری برای پرداخت، بسیار زیاد است. اما در مقابل کشور‌های مختلفی مثل چین، ایران و… نیز هر گونه استفاده از بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام کرده‌اند. دلیل مخالفت برخی کشورها نسبت به استفاده رسمی از ارزهای دیجیتال کاملا روشن است. در صورت رسمی شدن این رمز ارزها، کنترل دولت‌ها روی دارایی مردم کم می‌شود. ضمن اینکه با توجه به نوسانات شدید قیمتی که ارزهای دیجیتال دارد، ممکن است مشکلات خاصی را برای اقتصاد کشور ایجاد کند.

اما آنچه که پیش‌بینی می‌شود این است که با افزایش علاقه مردم به استفاده از ارزهای دیجیتال و گسترش کاربردهای آن، کشورهایی که حتی در مقابل پذیرش ارزهای دیجیتال مقاومت می‌کنند، نسبت به وضع قانون اقدامات مهمی انجام دهند.

هر چقدر کاربرد ارزهای دیجیتال در زندگی انسان بیشتر شود به همان اندازه با سرعت بیشتری با پذیرش عمومی و افزایش تقاضا مواجه خواهند شد. متاسفانه بسیاری از پروژه‌ها در حال حاضر کاربرد خاصی را برای توکن‌های خود در نظر نگرفته‌اند. هر چقدر تعداد پروژه‌هایی که با هدف ارایه نوعی ابزار کاربردی به دارنده توکن، بیشتر شود به همان اندازه علاقه و اشتیاق مردم عادی به کریپتوکارنسی در سال ۲۰۲۳ بیشتر خواهد شد.

قانون‌گذاران در سرتاسر جهان در تلاش هستند تا بازار ارزهای دیجیتال را به بستری امن برای سرمایه‌گذاران تبدیل کنند.

تا به امروز هم قوانین و دستورالعمل‌های زیادی در این حوزه وضع شده است. یکی از مهم‌ترین مزایای قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال این است که دست مجرمان سایبری از این بازار کوتاه می‌شود. البته نباید فراموش کرد که در بسیاری از کشورها، دولت‌ها نسبت به کریپتوکارنسی قوانین سخت‌گیرانه‌ای دارند. اما از آنجایی که در چند سال اخیر شاهد گفت‌وگوهای مداوم در مورد مقررات ارزهای دیجیتال هستیم، پیش‌بینی می‌شود که قدم‌های مثبتی در این راستا برداشته شود. این موضوع می‌تواند باعث افزایش اعتماد مردم عادی به بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاری در آن شود.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین