با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
آموزش ورود امن به دارک وب با استفاده از مرورگر تور
عکس : دارک وب
.

اگر تصمیم گرفته اید وارد دنیای تاریک دارک وب شوید توصیه می کنیم ادامه این مطلب را بخوانید. ما قدم به قدم توضیحات کاملی را برای ورود امن به دارک وب آورده ایم.



به گزارش سرویس اخبار اینترنت و شبکه سایت شات ایکس و به نقل از شات ایکس دارک وب برای افرادی که هیچ شناختی از آن ندارد ناشناخته و ترسناک است. دارک وب در واقع بخشی از دیپ وب است که در تاریکی فرو رفته است و هیچ موتور جستجوگری آن را نمی کاود و در بسیاری از موارد برای اهداف غیرقانونی از آن استفاده می شود. برای اطلاعات بیشتر با من همراه باشید.

مراحل ورود امن به دارک وب با استفاده از مرورگر تور (TOR)

رعایت این موارد برای امنیت بیشتر ورد به دارک وب اجباریست. در ادامه این مطلب با ما باشید.

1. همیشه برای اتصال به دارک وب از یک VPN استفاده کنید.

بیشتر کاربران اینترنت به اشتباه فکر می‌کنند که برای مخفی ماندن از چشم ISP (شرکت‌های خدمات دهنده اینترنت) و دولت‌ها و عدم ردیابی فعالیت آنها در زمان اتصال به دارک وب کافیست که از تکنولوژی مسیریابی پیازی استفاده کنند. این موضوع کاملا اشتباه است، چرا که حتی اگر شما از مرورگر Tor برای این کار استفاده کنید، ردیابی شما برای کسی که دانش و زمان کافی داشته باشد امکان‌پذیر است(به طور مثال FBI).

2. مرورگر Tor را از وب‌سایت رسمی آن دانلود کنید

درست است که مرورگر Tor در گذشته مشکلات امنیتی داشته است، اما استفاده از آن هنوز هم بهترین و محبوب‌ترین روش برای ورود به دارک وب است. با توجه به رقابت در بازار و ماهیت محتوا‌یی که از طریق Tor قابل دستیابی است، زیاد عجیب نیست که فعالان زیادی در زمینه انتشار نسخه‌های جعلی آن فعال باشند و شما آنها را به‌جای نسخه اصلی دانلود کنید. بنابراین مرورگر Tor را بجز وب‌سایت رسمی torproject.org از هیچ جای دیگری دانلود نکنید. این مرورگر برای دانلود و استفاده کاملا رایگان است.

شما بایستی همیشه مرورگری که با آن به دارک وب می‌روید را آپدیت نگهدارید و از آخرین نسخه آن استفاده کنید. بروز نبودن مرورگرتان آنرا از نظر امنیتی آسیب‌پذیر می‌کند.

3. نصب TAILS

تیلز یک دارک وب متن‌ باز و یکی از توزیع‌های لینوکس بر مبنای دبین (Debian) است. هدف از طراحی آن حفظ حریم شخصی و ناشناس بودن است. تمام اتصالات در این سیستم‌عامل به اجبار از طریق شبکه Tor انجام می‌شود. TAILS دستگاه شما را از طریق یک لوح فشرده و یا USB بوت می‌کند و هیچ ردپای دیجیتالی بر روی سیستم شما به جا نمی‌گذارد. TAILS همه چیز را فراموش می‌کند، همه چیز را؛ بدین معنی که هر بار سیستم شما بوت شود با یک سیستم عامل شبیه روز اول روبرو خواهید شد. پس از بوت سیستم، هیچ فایل ذخیره شده‌ای بر روی آن وجود ندارد، هیچ برنامه جدیدی نصب نشده است و اطلاعات و اقداماتی که قبل از بوت انجام شده است دیگر وجود نخواهند داشت. البته TAILS بر روی همه سیستم عامل‌ها نصب نمی‌شود؛ به طور مثال TAILS بر روی کامپیوتر مک (Mac) نصب نمی‌شود.

شما می‌توانید TAILS را از tails.boum.org دانلود کنید.

4. بدانید که کجا می‌روید (معرفی چند سایت دارک وب)

هنگامی که شما به دارک وب دسترسی پیدا می‌کنید، نتایج جستجو مانند آن‌چیزی که در گوگل است فهرست نمی‌شود تا شما از بین آنها مقصد خود را انتخاب کنید. در واقع در دارک وب شما از امکانات لوکس موتورهای جستجو بی‌بهره‌اید و پیدا کردن آنچه دنبالش هستید بسیار سخت است و امکان دارد به سادگی از جایی که هیچ‌گاه نمی‌خواسته‌اید آنجا باشید، سر درآورید. به همین دلیل بهتر است که قبل از باز کردن مرورگر Tor بدانید که دنبال چه می‌گردید و از وب‌سایت‌های مرجع و راهنما قبل از اینکه اشتباها وارد جایی دیگر شوید استفاده کنید و اطلاعات کلی از محتویات هر کدام بدست آورید. یکی از بهترین وب‌سایت‌ها که هم برای کاربران تازه‌کار و هم باتجربه منبع خوبی است، Wiki Hidden است. شما می‌توانید با کپی کردن لینک زیر در مرورگرTor وارد این وب‌سایت شوید.

5. استفاده از پول رمزگذاری شده برای خرید از دارک وب

در خرید از دارک وب بایستی فقط از پول رمزنگاری شده (ارز دیجیتال) استفاده کرد. بیشتر فروشندگان در دارک وب پرداخت از طریق کارت‌های اعتباری را می‌پذیرند، اما هیچگاه خریدار اجناس نباید از کارت اعتباری یا هر روشی دیگر استفاده کند. امن‌ترین روش پرداخت، ارز دیجیتال است. توصیه می کنیم به جای استفاده از بیت‌کوین، از پول‌های دیجیتالی که امنیت خصوصی در آن‌ها بیشتر رعایت شده استفاده کنید. از جمله پول‌های رمزنگاری شده که برای خرید از دارک وب استفاده می‌شود و امنیتشان از بیت‌کوین بالاتر است می‌توان به Monero وZcash اشاره کرد.

6. همه چیز را ببندید

نباید زمان جستجو در دارک وب تنبلی کرد، باید همه پنجره‌های اضافی در مرورگر بسته شوند. هر محتوایی که امکان دارد به شبکه وصل شود بایستی متوقف و بسته شود. هر بار که ازTAILS استفاده می‌کنید سیستم را ری‌استارت کنید و اجازه دهید دوباره ریبوت شود. اگر از ویندوز یا macOS استفاده می‌کنید، بهتر است پس از هر بار ورود به دارک وب سیستم را ریستارت کنید.

اگر این 7 نکته به دقت رعایت شود، اتصال به دارک وب ایمن و ناشناس خواهد بود.

سخن پایانی

دارک وب، پاتوق اصلی و محبوب هکرها، مجرمان سایبری، سازندگان بدافزار و … است و هیچکس دوست ندارد که آنها به دستگاهش نزدیک شوند. متاسفانه ماهیت دارک وب طوریست که خواسته یا ناخواسته، با آنها مواجه خواهید شد. در بهترین حالت شما می‌توانید یک سری اقدامات احتیاطی امنیتی انجام دهید که شما را برای آنها به هدف کوچک‌تری تبدیل کند. قبل از اجرای مرورگر Tor بهتر است که همه برنامه‌های غیرضروری که از آنها استفاده نمی‌کنید را ببندید. سرویس‌های غیرضروری در حال اجرا را متوقف کنید و وب‌کم(WebCam) خود را با استفاده از یک تکه کاغذ بپوشانید.

منبع : https://virgool.io/@sarafarahi1373/

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین

مقالات و اخبار مرتبط