با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
قلب تپنده گلکسی اس ۲۴ اولترا ظاهرا عملکرد چشمگیری در گیک‌بنچ داشته است!
عکس : گلکسی اس ۲۴ اولترا
.

همانطور که می‌دانیم، کوالکام به احتمال زیاد در ماه آینده میلادی از نسل جدید تراشه پرچمدار خود موسوم به اسنپدراگون ۸ نسل سه رونمایی خواهد کرد. حالا اما افشاگری شناخته شده به نام Revegnus با انتشار توییتی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) ادعا کرده که نسخه اورکلاک‌شده تراشه پرچمدار کوالکام از عملکرد پردازشی قدرتمندی بهره خواهد برد. مطابق انتظار، این سخت‌افزار موردانتظار احتمالا با نسل جدید گوشی‌های پرچمدار سامسونگ یعنی سری گلکسی اس ۲۴ همراه خواهد شد.



طبق گزارش این افشاگر، تراشه Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy در آزمون چند هسته‌ای گیک‌بنچامتیاز چشمگیر ۷۴۰۰ را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر، مشخص نیست که کدام یک از گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۴ در بنچمارک گیک‌بنج ثبت شده است. سال گذشته، تراشه Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy که در سری گلکسی اس ۲۳ به کار رفته در آزمون چند هسته‌ای امتیاز ۴۹۷۵ را کسب کرد.

شایعات اخیرا اذعان داشته‌اند که گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس به تراشه ده هسته‌ای اگزینوس ۲۴۰۰ مجهز خواهند بود در حالی که نسخه اورکلاک‌شده اسنپدراگون ۸ نسل سه تنها در اختیار گلکسی اس ۲۴ اولترا قرار خواهد گرفت. ظاهرا سامسونگ این تصمیم را برای کاهش هزینه‌های ساخت سری گلکسی اس ۲۴ گرفته است.

براساس گزارش‌های قبلی، تراشه Snapdrgon 8 Gen 3 for Galaxy از یک هسته اصلی کورتکس X4 با فرکانس ۳٫۳۰ گیگاهرتزی، سه هسته پردازشی کورتکس A720 با فرکانس ۳٫۱۵ گیگاهرتزی، دو هسته کورتکس A720 با فرکانس ۲٫۹۶ گیگاهرتزی و دو هسته کم مصرف کورتکس A520‌ با فرکانس ۲٫۲۷ گیگاهرتزی بهره خواهد برد. با توجه به این موضوع، باید منتظر چینش ۲+۲+۳+۱ (۲+۵+۱) برای هسته‌های این تراشه باشیم.

در نهایت باید اشاره کرد که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه و تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ احتمالا در ماه اکتبر معرفی خواهند شد. از سوی دیگر، رویداد آنپکد ۲۰۲۴ سامسونگ نیز تا ماه ژانویه برگزار نخواهد شد. در این راستا، هنوز زمان زیادی تا معرفی از نسل جدید سری پرچمدار برند کره‌ای باقی مانده و برنامه‌های سامسونگ ممکن است دستخوش تغییراتی شود.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین