با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
نسخه اول Metal Gear Solid به صورت ۳۰ فریم بر ثانیه روی کنسول‌های نسل نهمی اجرا خواهد شد!
عکس : بازی Metal Gear Solid
.

شرکت کونامی به تازگی جزئیات مربوط به رزولوشن و فریم ریت بازی‌ های کلکسیون Metal Gear Solid : Master Collection Vol. 1 را اعلام کرده و این امر موجب برانگیختن خشم برخی از طرفداران این سری محبوب شده است. نسخه اول این سری یا همان Metal Gear Solid که در سال ۱۹۹۸ برای کنسول پلی استیشن ۱ منتشر شد؛ در این عنوان ریمستر شده و روی کنسول‌ های مدرن نسل نهمی با فریم ریت ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود!



در سوی دیگر، تمامی عناوین قرار گرفته در این باندل با رزولوشن فول اچ دی اجرا شده و کونامی حتی زحمت بهینه سازی این عناوین بسیار قدیمی که به سادگی با رزولوشن 4K قابل اجرا هستند را نیز به خود نداده است. خوشبختانه، بازی‌های Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty و Metal Gear Solid 3: Snake Eater به صورت ۶۰ فریم در کنسول‌های پلی استیشن ۵و ایکس باکس سری ایکس و اس قابل اجرا هستند؛ اما به رسم همیشه، نینتندو سوییچ از قافله عقب مانده و این بازی‌ها را نیز به صورت ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌کند.

واکنش‌های منفی طرفداران این سری به این خبر، کاملا قابل درک است. عناوین این سری، بسیار قدیمی هستند و برای کنسول‌هایی چون پلی استیشن ۱ و ۲ ساخته شده‌اند؛ بنابراین اجرای آنها با رزولوشن فول اچ دی و فریم ریت پایین نسخه اول، نشانگر عدم تلاش کونامی برای پورت کردن این بازی‌ها است. در سال‌های گذشته، یک باندل HD از نسخه‌های دوم و سوم این سری برای کنسول‌های پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ منتشر شد و حتی در این سخت افزار قدیمی، شاهد اجرای این عناوین به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و با رزولوشن 720p بودیم.

لازم به ذکر است که کونامی پیش‌تر نیز ادعا کرده بود که تمامی عناوین درون کلکسیون Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1، روی کنسول‌هایی به غیر از نینتندو سوییچ با فریم ریت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند؛ بنابراین این شرکت در گفته‌های پیشین خود نیز با کاربران صادق نبوده است.

باندل Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1، در تاریخ ۲۴ اکتبر (۲ آبان) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و اس، نینتندو سوییچ و پی سی منتشر خواهد شد. امیدواریم که کونامی رویکرد خود در این زمینه را تغییر داده و امکان اجرای این بازی‌ها با رزولوشن و فریم ریت بالاتر در سخت افزار قدرتمند کنسول‌های نسل نهمی را فراهم کند.

درباره اجرای نسخه اول Metal Gear Solid به صورت ۳۰ فریم بر ثانیه روی کنسول‌هایی چون پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس و اس چه فکر می‌کنید؟ به عقیده شما، این سطح از عملکرد برای عناوینی مربوط به اوایل قرن بیست و یکم قابل قبول است؟

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین