با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
بیشترین کلمات جستجو شده ایرانیان در گوگل فروردین 1403
عکس : بیشترین کلمات جستجو شده ایرانیان در گوگل فروردین 1403
.

براساس آماری که موتور جستجوگر گوگل به عنوان پرکاربردترین ابزار جستجو در جهان از کاربران ایرانی و فارسی‌زبان برای ماه نخست سال شمسی ارائه داده، مشخص شد بیشترین جستجوی آن‌ها در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ مربوط به چه مسئله‌ای بوده است.



به گزارش سرویس اخبار اینترنت و شبکه سایت شات ایکس و به نقل از العین باتوجه به اینکه هفته آخر فروردین‌ماه بخاطر حمله موشکی و پهپادی ایران و اسرائیل به یکدیگر، روزهای پرتنشی برای کاربران ایرانی ایجاد کرد، بیشترین آمار جستجو در این ماه کلیدواژه یا عبارت «حمله ایران به اسرائیل» بود‌.

مصادف شدن سال نو و عید نوروز ایرانی‌ها با ماه مبارک رمضان کلیدواژه «عید فطر» و مسائل مربوط به آن را در رتبه دوم پرجستجوترین‌های گوگل قرار داد.

سومین جایگاه در بین پرجستجوترین‌های فروردین ۱۴۰۳ در گوگل به کلیدواژه «رضا داوودنژاد» و فوت این بازیگر سینمای ایران می‌رسد.

پس از آن نوبت به مذهبی‌ها و جستجو در مورد «جوشن کبیر» و «دعای مجیر» می‌رسد که گوگل رتبه‌های چهارم و پنجم را به آن‌ها اختصاص داده است.

تلاش و جستجو در راستای پیدا کردن جملات و یا پیام‌هایی برای «تبریک سال نو» از سوی کاربران ایرانی، این کلیدواژه را در جایگاه ششم پرجستجوترین‌های گوگل در فروردین قرار داد.

اما جوانان و دغدغه ازدواج که با شرایط اقتصادی حال حاضر ایران کاری بسیار سوار بنظر می‌رسد، باعث شد تا جایگاه هفتم به کلیدواژه «وام ازدواج» تعلق بگیرد.

«تقویم ۱۴۰۳» از کلیدواژه های بسیار کاربردی است که کاربران ایرانی با جستجوی آن برای پیدا کردن روزهای تعطیل و مناسبت‌ها کمک کردند تا به رتبه هشتم فهرست برسد.

نوسان شدید قیمت دلار و بالا رفتن بی‌رویه آن در فروردین ماه که یکی از دلایلش، شرایط بغرنج سیاسی بین ایران و اسرائیل بود، باعث شد تا کلیدواژه «قیمت دلار» در رتبه نهم فهرست پرجستجوترین‌های گوگل برای ایرانیان قرار گیرد.

دهمین کلیدواژه در این فهرست به «فرامرز اصلانی» خواننده و چهره ماندگار موسیقی ایران رسید که بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین