با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
جزئیات فنی تنسور G4‌ فاش شد: نبود بهبود در پردازنده گرافیکی
عکس : جزئیات فنی تنسور G4‌ فاش شد: نبود بهبود در پردازنده گرافیکی
.

چند روز پیش، یک افشاگر شناخته‌شده ادعا کرد که تراشه سال ۲۰۲۴ گوگل موسوم به تنسور G4 در بهترین حالت با بهبودهای جزئی در مقایسه با تنسور G3 عرضه خواهد شد. این تراشه با سری پیکسل ۹ معرفی خواهد شد. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، یک افشاگر دیگر جزئیات فنی تراشه تنسور G4 را در اختیار کاربران قرار داد که اطلاعات فاش شده قبلی را تایید می‌کند.

افشاگری به نام Tech-Reve با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرده که تنسور G4 از طراحی قدیمی سه هسته‌ای شامل کورتکس X4، کورتکس A720 و کورتکس A520 بهره خواهد برد. در حال حاضر، تعداد هسته‌های تراشه پرچمدار گوگل مشخص نشده ولی شایعات اذعان داشته‌اند که تنسور G3 با معماری ۹ هسته‌ای همراه می‌شود.



امکان دارد گوگل از چینش هسته‌ای مشابه تراشه موردانتظار سامسونگ یعنی اگزینوس ۲۴۰۰ بهره ببرد. در این رابطه، گزارش شده که اگزینوس ۲۴۰۰ به ده هسته شامل یک هسته کورتکس X4، دو هسته کورتکس A720، سه هسته کورتکس A720 و چهار هسته کورتکس A520 مجهز شود.

تنسور G4 در بخش پردازنده گرافیکی باعث ناامیدی کاربران خواهد شد چرا که شایعه شده این تراشه به مانند تنسور G3 از پردازنده گرافیکی Immortalis G715 آرم مجهز خواهد شد. عدم بهبود پردازنده گرافیکی در دو نسل قطعا باعث می‌شود که سخت‌افزار گوگل در برابر رقبای خود حرفی برای گفتن نداشته باشد و همچنان از نظر عملکرد عقب‌تر از تراشه‌های اپل و کوالکام قرار بگیرد.

طبق گزارش افشاگر Tech-Reve، تنسور G4 برپایه فرآیند 4LLP پلاس سامسونگ توسعه داده خواهد شد که همان فرآيند به کار رفته در اگزینوس ۲۴۰۰ است. ظاهرا تنسور G4 آخرین تراشه گوگل خواهد بود که با لیتوگرافی برند سامسونگ همراه می‌شود چرا که شایعات ادعا کرده‌اند گوگل در سال ۲۰۲۵ و برای تراشه تنسور G5 با TSMC همکاری خواهد کرد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین