با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
بازگشت فناوری جنجالی +Anti-Lag به درایور کارت‌های گرافیک AMD
عکس : فناوری +Anti-Lag
.

فناوری +Anti-Lag منجر به بن شدن برخی از گیمرهای بازی Counter-Strike 2 شده و این امر واکنش توسعه‌دهندگان این بازی و گیمرها را در پی داشت. اکنون شرکت AMD تصمیم گرفته این فناوری جنجالی را مجدداً به درایور جدید خود اضافه کند. جزئیات بیشتر را در شهر سخت افزار بخوانید.

پس از ارائه آپدیت جدید برای درایور Radeon، پشتیبانی از فناوری +Anti-Lag را به بازی Counter Strike 2 اضافه شد. این امر باعث شد تا توسعه دهندگان بازی Counter Strike 2 به گیمرها هشدار دهند که استفاده از قابلیت جدید +Anti-Lag می‌تواند با خطر بن شدن آنها همراه باشد. البته کار به اینجا ختم نشده و گیمرها از وجود مشکل در هنگام اجرای بازی‌های Apex Legends و Call of Duty: MW2 و PUBG گزارش‌هایی منتشر کردند.



به گزارش سرویس اخبار سخت افزار سایت شات ایکس و به نقل از شهر سخت افزار AMD پس از واکنش‌های فراوان اعلام کرد که این فناوری را از درایورهای کارت گرافیک خود حذف کرده است. بر اساس گزارش videocardz اکنون یکی از مدیران تیم قرمز با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده فناوری +Anti-Lag به درایورهای کارت گرافیک AMD باز می‌گردد.

+Anti-Lag یکی از جدیدترین فناوری‌های تیم سرخ است که ادعا می‌کند موجب کاهش چشمگیر تأخیر در بازی‌ها می‌شود. این فناوری بر خلاف نسخه اصلی، مستقیم در فرایند رندر شدن فریم‌ها توسط موتور بازی دخالت می‌کند که ظاهراً همین موضوع برای بن شدن گیمرها کافی است. فناوری +Anti-Lag تنها توسط کارت‌های گرافیک مبتنی بر ریزمعماری RDNA 3 پشتیبانی می‌شود که سری Radeon RX 7000 جزء آنهاست.

البته پیش از این Valve با اقدام متقابل جدید خود در آخرین بروزرسانی بازی Counter Strike 2 از محرومیت‌های بیشتر VAC برای گیمرهای دارنده کارت گرافیک AMD Radeon که از آخرین درایورهای گرافیکی AMD استفاده می‌کنند، جلوگیری کرده است.

اکنون به نظر می‌آید تیم قرمز در حال بهبود +Anti-Lag بوده و قرار است به زودی این فناوری را به درایورهای کارت گرافیک خود باز گرداند. البته هنوز معلوم نیست که نسخه دوم +Anti-Lag چقدر بهبود یافته و چه قابلیت‌هایی به آن اضافه شده است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین