با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
مدیرعامل انویدیا: حتی با ارائه کارت گرافیک رایگان هم کسی نمی‌تواند با ما رقابت کند
عکس : مدیرعامل انویدیا
.

مدیرعامل مشکی‌پوش انویدیا اخیراً در یک مصاحبه ادعاهایی را مطرح کرده که موجب حیرت همگان شده است. آنطور که آقای هوانگ می‌گوید، حتی اگر محصولات رقبا به طور مجانی در اختیار شما قرار بگیرد، باز هم باید محصولات گران‌قیمت انویدیا را ترجیح بدهید! عجیب‌تر اینکه سکاندار تیم سبز مدعی شفافیت و رقابت آزاد شده است. بهتر است خودتان جنجال جدید جن سون هوانگ را بخوانید.



به گزارش سرویس اخبار سخت افزار سایت شات ایکس و به نقل از شهر سخت افزار مدیرعامل انویدیا که در کنفرانس اقتصادی ۲۰۲۴ SIEPR سخنرانی می‌کرد، با پرسش جالب یکی از حاضران مواجه شد که نظر او را درباره عرضه احتمالی محصولات خوب از سوی رقبا با قیمت کمتر پرسید.

اظهارات جنجالی انویدیا درباره رقبا

آقای هوانگ پاسخ جنجالی خود را با این ادعا آغاز کرد که انویدیا بیشتر از هر کمپانی دیگری بر روی زمین با رقابت روبرو است. وی ادعا کرد نه تنها این کمپانی رقبای مستقیمی دارد، بلکه مشتریان محصولات این کمپانی خود در قامت رقیب ظاهر می‌شوند و محصولات ساخت انویدیا را در نسخه‌های مخصوص خود عرضه می‌کنند. وی همچنین مدعی شد با توجه به سیاست شفافیت انویدیا، مشتریان از محصولات آتی این کمپانی باخبر هستند.

ادعای شفافیت و رقابت آزاد مدیرعامل انویدیا در حالی مطرح می‌شود که همین اخیراً گزارش‌هایی درباره فشار آوردن این کمپانی به مشتریان شتاب‌دهنده‌هایش منتشر شده بود. در آن گزارش‌ها ادعا شده بود اگر مشتریان حتی به خرید محصولات رقبا بخواهند فکر کنند، انویدیا دست آنها را در حنا می‌گذارد و سفارش‌ها را دیرتر تحویل می‌گیرند تا تنبیه شوند. اشاره این گزارش به خریداران شتاب‌دهنده‌های مخصوص هوش مصنوعی است.

در ادامه بحث قیمت بالای شتاب‌دهنده‌های انویدیا و قیمت پایین‌تر محصولات رقبا مطرح شد که هوانگ در پاسخ گفت تنها آنهایی که مسئولیت خرید را بر عهده دارند به این موضوع فکر می‌کنند، این در حالی که است مدیران اجرایی دیتاسنترها به هزینه نگه‌داری بیشتر از هزینه اولیه برای خرید شتاب‌دهنده فکر می‌کنند.

مدیرعامل موفق انویدیا مدعی شد هزینه تمام شده تراشه‌های این کمپانی بی‌نظیر بوده و بهتر از هر سازنده دیگری است. آقای هوانگ آنقدر درباره این ادعای خود مطمئن بود که حتی مدعی شد اگر رقبا تراشه‌های خود را به طور مجانی در اختیار مشتریان قرار بدهند، بازهم ارزش تراشه‌های گران‌قیمت انویدیا بیشتر است.

اگر شما هم می‌خواهید به ریشه اعتماد به نفس حیرت‌انگیز مدیرعامل انویدیا پی ببرید، باید درآمد هنگفت این کمپانی از بازار هوش مصنوعی را مرور کنید. انویدیا حالا سومین کمپانی با ارزش دنیا است که حتی بیشتر از نفت آرامکو عربستان سعودی می‌ارزد و دور از انتظار نیست که روزی اپل را هم کنار بزند.هم‌زمان انویدیا توانسته بازار هوش مصنوعی را قبضه کند و فعلاً هیچ رقیب جدی ندارد.

شاید جالب باشد که بدانید اخیراً یکی از مدیران ارشد سابق AMD انویدیا را یک کارتل خوانده بود و این کمپانی را به رقابت ناسالم متهم کرد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین