با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
اینستاگرام و فیس‌بوک برای کاربران اروپایی پولی می‌شود؟
عکس : اینستاگرام و فیس‌بوک

شرکت متا روزهای سختی را در اتحادیه اروپا تجربه می‌کند؛ جایی که قانون‌گذاران در آن مشغول بررسی رویه‌های این شرکت در زمینه حریم خصوصی و تبلیغات در اپلیکیشن‌های رسانه اجتماعی تحت مالکیت متا هستند. متا در واکنش به بررسی‌های نظارتی، نسخه‌های پولی اینستاگرام و فیس‌بوک را برای کاربران مقیم کشورهای اتحادیه اروپا در نظر می‌گیرد.

نشریه نیویورک تایمز به نقل از افرادی که از برنامه‌های متا آگاهی دارند؛ اعلام کرده که متا احتمالا به کاربران فیس‌بوک و اینستاگرام در اتحادیه اروپا امکان خواهد داد تا با پرداخت حق اشتراک از تجربه کاربری بدون تبلیغات در یک یا هر 2 برنامه رسانی اجتماعی لذت ببرند.

خریداری اشتراک توسط کاربران به هیچ عنوان اجباری نخواهد بود؛ اما به‌نظر می‌رسد که این راهکار یک روش هوشمندانه برای انطباق با درخواست‌های اتحادیه اروپا و در عین‌حال کسب درآمد است. قرار دادن تبلیغات در فیدهای عموم کاربران احتمالا موجب درآمدزایی بیش‌تر برای شرکت متا خواهد شد؛ اما نسخه‌های پولی اینستاگرام و فیس‌بوک احتمالا به کاهش بخشی از زیان‌های کمپانی کمک خواهند کرد.

کاربران مقیم اتحادیه اروپا در کنار نسخه‌های پولی فیس‌بوک و اینستاگرام به ورژن‌های رایگان آنها نیز دسترسی خواهند داشت. در خصوص هزینه استفاده از نسخه‌های بدون تبلیغات فیس‌بوک و اینستاگرام هنوز هیچ‌گونه توضیحی ارائه نشده است. بعلاوه زمان عرضه این برنامه‌ها توسط شرکت متا نیز کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین