با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
هر چیزی که باید درباره سیستم عامل جدید iOS 17 اپل بدانید
عکس : iOS 17

21بالاخره انتظارها به پایان رسید و اپل آپدیت نرم‌افزاری iOS 17 را برای آیفون‌ و آیپد و دیگر دستگاه‌ها در دسترس قرار داد. برای دریافت این بروزرسانی کافی است که به بخش تنظیمات رفته و پس از آن روی گزینه General بزنید. در آخر نیز بروزرسانی نرم‌افزار یا Software Update را انتخاب کنید.

اگر این آپدیت برای گوشی شما در دسترس قرار گرفته باشد می‌توانید به راحتی آن را دانلود و روی دستگاه خود اجرا کنید. ولی اگر هنوز برای شما ارائه نشده، باید کمی صبور باشید تا سرور خلوت شود.

پس از دانلود نسخه جدید iOS و iPadOS، روی گزینه Install بزنید و تا نصب شدن آن روی دستگاه صبر کنید. مراقب باشید که در هنگام اجرای این سیستم عام ل، دستگاه خاموش نشود. بنابراین قبل از دانلود آیفون خود را به طور کامل شارژ کنید.

آپدیت iOS 17 نقطه اوج بروزرسانی‌های این چند سال اخیر اپل شناخته می‌شود! چرا که بهبود‌های فراوانی در هر قسمت از آن مشاهده می‌شود که بدون شک لذت کار کردن با آیفون را چندین برابر خواهند کرد.

لیست دستگاه‌هایی که iOS 17 را دریافت می‌کنند

آیفون‌های زیادی از iOS 17 پشتیبانی می‌کنند؛ از نسل دوم آیفون SE گرفته تا سری آیفون 15 همگی با جدیدترین نسخه iOS سازگار هستند. بنابراین آیفون 10، آیفون 8، آیفون 8 پلاس و مدل‌های قدیمی‌تر از آیفون 8 سیستم‌ عامل جدید iOS 17 را دریافت نخواهند کرد.

علاوه بر آن، سری دستگاه‌های آیپد مینی نسل پنجم و بعد از آن، آیپد نسل ششم و جدیدتر، آیپد ایر نسل سوم و جدیدتر، آیپد پرو 10.5 اینچی، تمام نسل‌های آیپد پرو 11 اینچی و نسل دوم به بعد آیپد پرو 12.9 اینچی نیز می‌توانند این آپدیت را دریافت کنند.

حالا بیایید باهم در ادامه به سراغ بررسی ویژگی‌های جذاب سیستم عامل iOS 17 اپل برویم. با ما همراه باشید.

سیستم عامل جدید iOS 17 اپل چه ویژگی‌هایی دارد؟

اکنون از تلفن، پیام‌ها و ایردراپ گرفته تا فیس‌ تایم، صفحه‌کلید، ویجت‌ها و سافاری همگی تغییر کرده‌اند. کمپانی اپل اظهار داشت که حتی در بخش نقشه‌ها، ایرپلی، Accessibility، فیتنس و سلامتی و Find My نیز تغییراتی مشاهده می‌شود!

با تمام این تفاسیر، به نظر می‌رسد که هنوز این سیستم عامل جدید iOS 17 اپل چیزی کم دارد. در هر صورت، اکنون کاربران می‌توانند از قابلیت‌های به اشتراک گذاری AirTag، حالت جدید نیمه شب، اصلاح خودکار و تبدیل صوت به متن و غیره بهره‌مند شوند.

سفارشی‌سازی تماس و والپیپرهای جدید

تصویر زمینه جدید بسیار چشمگیر بوده و ترکیبی از فضای مینیمال و در عین حال زیبا را به نمایش می‌گذارد. در پایین، نمونه والپیپرهای این سیستم عامل را قرار دادیم که می‌توانید مشاهده کنید. همچنین ویژگی شخصی‌سازی لاک‌ اسکرین به کاربران امکان می‌دهد تا چند لاک‌ اسکرین مختلف را به همراه فونت دلخواه و ویجت‌ها ایجاد کرده و از آنها لذت ببرند.

در بخش تلفن، گزینه‌های زیادی برای سفارشی‌سازی ارائه شده است. همچنین شما می‌توانید طبق تصاویر پایین، علاوه بر تنظیم اطلاعات تماس، تصاویر جذابی را برای هر کاربر انتخاب کرده تا در هنگام تماس، تصویر فرد به صورت تمام صفحه نمایش داده شود.

قابلیت Check In در پیام‌ها

ویژگی Check In نیز به کاربر امکان می‌دهد تا موقعیت و وضعیت خود را برای فرد دیگری ارسال کند. با این قابلیت می‌توان علاوه بر موارد بالا، عکس، استیکر، پیام‌های صوتی و غیره را نیز با دیگران به اشتراک گذاشت. همچنین بخش پیام‌ها اکنون به منوی جدیدی مجهز شده است.

ویژگی NameDrop

اپل از یک قابلیت بسیار کاربردی رونمایی کرده که NameDrop نام دارد. با این ویژگی می‌توان با نزدیک کردن دو دستگاه آیفون به یکدیگر، اطلاعاتی همچون شماره تلفن، ایمیل، تصاویر و موارد دیگر را انتقال داد.

ایجاد تغییراتی در Maps و سیری

کاربران می‌توانند در سیستم عامل جدید iOS 17 اپل، مناطق دلخواه را به صورت آفلاین مشاهده کرده، رونوشتی از یک پیام صوتی را دریافت کنند و یا مداوم به سیری پیام بفرستند، درخواست‌های متعددی ارسال کنند و سپس منتظر جواب بمانند.

ویژگی جدید Visual Look Up

احتمالا با ویجت‌های تعاملی آشنایی دارید! این ویژگی برای کاربرانی مفید است که بخواهند از ویجت‌های جذابی در هوم اسکرین خود استفاده کنند. اپل با معرفی قابلیت Visual Look Up به کاربران این فرصت را داده تا با ضربه زدن روی اشیا یا افراد موجود در تصویر، آنها را برداشته و سپس استیکرشان را بسازند.

همچنین می‌توان با استفاده از تصاویر زنده، استیکرهای متحرک ساخت و با سایر افراد به اشتراک گذاشت. ویژگی Visual Look Up به طور خودکار غذا و دستور العمل‌ها، ویترین فروشگاه‌ها، نمادهای مختلف و غیره را شناسایی می‌کند. حتی می‌توان از آن در ویدیوهای موجود در گالری دستگاه نیز کمک گرفت.

اضافه شدن قابلیت StandBy به iOS 17

ویژگی StandBy یکی از مفیدترین مواردی است که اخیرا به این سیستم عامل اضافه شده است. با فعال کردن StandBy، می‌توانید بدون روشن کردن صفحه، اطلاعات مورد نیاز خود را در قالب ساعت‌، عکس‌ یا ویجت‌های زیبایی در حالت افقی تماشا کنید.

بدیهی است که برای استفاده بهتر از آن باید از شارژر MagSafe استفاده کنید. با فعال کردن این قابلیت می‌توانید از سه نوع نما استفاده کنید: نمای ویجت‌ها، تصاویر و ساعت.

در صفحه ویجت‌ها می‌توانید چند ویجت مختلف مانند تقویم، ساعت، بورس، موسیقی، پادکست، کتاب، خانه، نقشه و غیره را به طور همزمان تماشا کنید. در نمای تصاویر نیز پس از انتخاب یک عکس از گالری آیفون خود، از تماشای آن لذت خواهید برد.

در انتهای این بخش نیز باید اشاره کنیم که با انتخاب نمای ساعت می‌توانید ساعت‌های مختلف با طراحی متفاوتی را ببینید و سپس مجموعه‌ای از رنگ‌ها و استایل‌های مختلف را انتخاب کنید.

اگر نگاهی به تصاویر بالا بیاندازید متوجه می‌شوید که فونت‌ها بزرگ و به راحتی قابل خواندن هستند. همین امر موجب می‌شود که نهایت بهره را از صفحه نمایش ببرید. این قابلیت با نمایشگر Always on در دسترس قرار گرفته است.

البته اپل اشاره کرده که کاربران می‌توانند با فعال کردن این ویژگی از فعالیت‌های زنده، سیری، اعلان‌ها و کنترل پخش صدا نیز استفاده کنند. برای مثال، هنگامی که مشغول آشپزی هستید، یک تایمر را روی صفحه قرار دهید، یا اینکه امتیاز بازی موردعلاقه خود را دنبال کنید.

ویژگی Mental Wellbeing

اپل برنامه دارد که در سیستم عامل iOS 17، سلامت روان را نیز در مجموعه برنامه Health اضافه کند. چرا که علاوه بر سلامت بدنی، سلامت روان نیز اهمیت فراوانی دارد.

ویژگی جدید Mental Wellbeing به شما امکان می‌دهد تا وضعیت فعلی ذهن خود را به صورت منظم در طیفی گسترده (مانند خوب، خوشایند، بد، خنثی و غیره) ثبت کنید. پس از ثبت احساسات، از کاربر خواسته می‌شود تا به دنبال دلایل و منشا این احساسات خوب یا بد بگردد.

این تمرین برای کمک به کاربران طراحی شده است. خوب است بدانید که با ریشه‌یابی احساسات و حالت‌های مختلف عاطفی می‌توان به توسعه درک و آگاهی بهتری رسید.

این کمپانی سعی می‌کند که با ارتقای اینچنین ویژگی‌هایی به کاربران کمک کند تا احساس بهتری را تجربه کرده و دنیای دیجیتالی را با جنبه‌های مختلف سلامتی ترکیب کنند.

اضافه شدن برنامه Journal

قرار است تا اواخر امسال برنامه جدیدی به نام Journal به این سیستم عامل اضافه شود. این یک برنامه یکپارچه است که به شما امکان می‌دهد تا بر اساس مکان‌های جدیدی که بازدید کرده‌اید، عکس‌هایی که گرفته‌اید یا آلبوم موسیقی که گوش داده‌اید، یک ژورنال روزانه یا به عبارتی مجله درست کنید.

این برنامه هر چیزی که انتظار دارید داشته باشد را در اختیار دارد و می‌توان برای ایجاد یک فضای یکپارجه با سایر برنامه‌ها از آن نهایت لذت را برد. زنگ و اعلان‌های متفاوتی نیز برای کاربران در نظر گرفته شده است.

قابلیت‌های مختلف حریم خصوصی

حفظ حریم خصوصی همیشه یکی از ویژگی‌هایی بوده که اپل به آن توجه می‌کرد. حالا با معرفی iOS 17، این شرکت متعهد شده که حتی بیش از پیش از داده‌های کاربران محافظت کند.

پنجره مرور خصوصی سافاری یکی از ویژگی‌های جدید سیستم عامل iOS 17 است که کاربران زیادی از آن استقبال کرده‌اند. با این قابلیت پس از جستجو و مرور در سافاری، صفحه‌های موردنظر قفل شده و تنها با تاچ آیدی یا فیس آیدی باز خواهند شد.

بنابراین این ویژگی هوشمندانه عملکرد خوبی دارد و می‌تواند نسبت به گذشته امنیت بیشتری را برای کاربران به ارمغان بیاورد. علاوه بر این، با فعال‌سازی ویژگی جدیدی می‌توان در صفحات مختلف سافاری به راحتی ردیاب‌های موجود در بارگیری صفحات وب را شناسایی کرده و سپس آنها را غیرفعال کرد.

با این کار، به هیچ وجه در سایت‌های مختلف ردیابی نخواهید شد. پیشرفت‌ جالب دیگر در زمینه پنهان‌سازی محتوای حساس (مانند برهنگی) کاربرد دارد. این ویژگی برای والدین بسیار مفید است و آنها می‌توانند با فعال کردن آن در ایر دراپ، به فرزندان خود کمک کنند تا از چنین محتواهایی دور باشند.

این قابلیت در محتواهای ویدیویی نیز کار می‌کند و قرار است برای پیام‌های فیس‌ تایم، پوستر تماس و سایر قسمت‌های سیستم نیز عرضه شود.

کمپانی اپل همچنین قابلیت Sensitive Content Analysis API را توسعه بخشیده تا بهتر بتواند فناوری تشخیص برهنگی را در برنامه‌های ارتباطی خود ترکیب کند. اما توسعه‌دهندگان دیسکورد بازخوردهای مثبتی از این ویژگی به اشتراک گذاشته بودند.

حالا هنوز مشخص نیست که این قابلیت در آینده برای دیگر پیام‌رسان‌ها مانند واتساپ، اینستاگرام و غیره منتشر می‌شود یا خیر. شما می‌توانید برای اخبار بیشتر در این زمینه با سایت همراه باشید.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین