با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
چگونه بفهمیم AirTag شما را ردیابی می کند
عکس : ردیابی با AirTag

چگونه بفهمیم AirTag شما را ردیابی می کند

اپل و گوگل برای جلوگیری از سوء استفاده از ردیاب های بلوتوث با یکدیگر همکاری می کنند. در اینجا چیزی است که باید بدانید.

Apple AirTag یک دستگاه مفید است که به شما کمک می کند مهم ترین موارد خود مانند کلید، کیف پول ، کنترل از راه دور و  حتی دوچرخه را پیگیری کنید . اما گزارش هایی مبنی بر استفاده از AirTag s برای ردیابی افراد بدون رضایت آنها، بر استفاده و کاربرد آنها سایه افکنده است.

به همین دلیل است که اپل تغییرات قابل توجهی را در مورد استفاده از AirTag ها ایجاد کرد و چگونه می توان از AirTag ها استفاده کرد. اپل همچنین این قابلیت را برای افراد اضافه کرده است که تشخیص دهند چه زمانی یک AirTag با آنها در حال حرکت است.

چگونه بفهمیم AirTag شما را ردیابی می کند یا خیر

آنچه شما نیاز دارید: یک آیفون یا یک تلفن Android . هنگامی که AirTag شما را ردیابی می کند، در آیفون چگونه به نظر می رسد.

اگر مشکوک هستید که ممکن است شخصی با استفاده از AirTag حرکات شما را ردیابی کند، آیفون یا تلفن اندرویدی شما ممکن است قبل از انجام کاری به شما هشدار دهد. اگر شخصی بدون اجازه شما را ردیابی می کند و احساس می کنید ممکن است در خطر باشید، با مجری قانون تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری در مورد مالک AirTag از اپل دریافت کنید .

1. ممکن است یک هشدار در آیفون خود دریافت کنید

اگر صاحب یک آیفون هستید و AirTag شما را ردیابی می کند، ممکن است تلفنتان به شما هشدار دهد که " AirTag با شما در حال حرکت است." اگر این موارد درست باشند این اتفاق می افتد:

 

این اتفاق می‌تواند در مورد سایر لوازم جانبی شبکه Find My مانند AirPods ، AirPods Pro یا AirPods Max نیز رخ دهد . همه این آیتم‌ها زمانی که از صاحبانشان جدا می‌شوند، صدا پخش می‌کنند.

اعلان مبنی بر اینکه AirTag در حال حرکت با شما است.

2. بررسی کنید که اعلان‌های ردیابی روشن باشند.

اگر هشدار یک AirTag ناشناخته را در این نزدیکی دریافت نکردید، ممکن است لازم باشد این مراحل را دنبال کنید تا مطمئن شوید اعلان‌های ردیابی شما روشن هستند:

به تنظیمات بروید و Privacy را انتخاب کنید .

روی Location Services ضربه بزنید و Location Services را روشن کنید .

به System Services بروید .

Find My iPhone و Significant Locations را  روشن کنید .

به تنظیمات برگردید و بلوتوث را انتخاب کنید .

بلوتوث را روشن کنید .

در نهایت به اپلیکیشن Find My بروید و روی خودتان ضربه بزنید.

اعلان‌های پیگیری را روشن کنید .

تنظیمات اعلان AirTag

در خدمات سیستم، اعلان‌های پیگیری را فعال می‌کنیم.

ماریا دیاز/ZDNET

3. برنامه Find My را بررسی کنید

هنگامی که AirTag ها از صاحبان خود جدا می شوند، هنگام جابجایی صدایی پخش می کنند تا پیدا کردن آنها برای دیگران آسان تر شود. اگر صدای AirTag یا صدای دیگری را می شنوید که نمی توانید تشخیص دهید که فکر می کنید می تواند AirTag باشد، می توانید برنامه Find My را در دستگاه Apple خود باز کنید. فقط مطمئن شوید که مرحله دوم کامل شده است، سپس برنامه را بررسی کنید تا ببینید AirTag پیدا شده است یا خیر.

وسایل خود را برای وجود AirTag مخفی بررسی کنید، مطمئن شوید که کت ها و کیف ها را پایین آورده اید، و جیب های شلوار، کیف و کیف پول خود را به طور کامل چک کنید.

4. پخش یک صدا در AirTag

اگر پس از دریافت هشدار مبنی بر اینکه AirTag با شما سفر می کند، برنامه Find My را بررسی می کنید، می توانید روی Play Sound در دستگاه ضربه بزنید تا راحت تر آن را پیدا کنید.

مشابه روشی که AirTag خود را ردیابی می کنید، می توانید با ضربه زدن روی هشدار در آیفون خود به اپلیکیشن Find My بروید، روی Continue و سپس Find Nearby ضربه بزنید. در اطراف فضای خود حرکت کنید، مطمئن شوید که مراحل روی صفحه را دنبال کنید.

گزینه  Play a Sound  فقط برای شما در دسترس است، زیرا مالک AirTag نزدیک نیست و دستگاه Apple آنها در محدوده قرار ندارد. قابلیت جستجوی دقیق فقط در آیفون‌های 11 ، 12 ، 13 و 14 با فناوری فوق‌باند پهن موجود است .

اگر نمی توانید صدایی را از برنامه Find My پخش کنید، این احتمال وجود دارد که AirTag ناشناخته دیگر همراه شما نباشد و آیفون شما نتواند آن را در نزدیکی پیدا کند.

5. اگر AirTag پیدا کردید، اطلاعات آن را بررسی کنید

هنگامی که به AirTag توجه کردید، می توانید از iPhone یا هر گوشی هوشمند دیگری که دارای NFC است برای مشاهده اطلاعات AirTag استفاده کنید. فقط بالای گوشی خود را نزدیک سمت سفید AirTag پیدا کنید و منتظر بمانید تا آن را تشخیص دهد.

هنگامی که NFC اسکن می شود، یک اعلان ظاهر می شود که به وب سایتی منتهی می شود که شماره سریال AirTag و چهار رقم آخر شماره تلفن مالک را دارد.

اگر این یک AirTag گم شده است، ممکن است مالک اطلاعات تماس خود را برای تماس با یابنده اضافه کرده باشد.

6. AirTag را غیرفعال کنید

غیرفعال کردن AirTag باعث می‌شود که مالک نتواند مکان فعلی آن را ببیند یا به‌روزرسانی‌هایی برای آن دریافت کند.

برای غیرفعال کردن AirTag، فقط باید باتری را خارج کنید. می توانید این کار را با فشار دادن و چرخاندن درب در خلاف جهت عقربه های ساعت انجام دهید تا AirTag باز شود و سپس باتری را خارج کنید.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین