با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
کاربران iOS 16.4 و macOS 13.3 خبر از اشکال در ویژگی پیوستگی در این نسخه‌ها داده‌اند
عکس : اپل
.
برخی از کاربران مک و آیپد که دستگاه‌های خود را به آخرین بروزرسانی نرم افزاری اپل ارتقا داده‌اند، مشکلاتی را در خصوص ویژگی‌های «Continuity» مانند یونیورسال کنترل و Handoff گزارش داده‌اند.

از زمان عرضه نسخه‌های iOS 16.4 و macOS 13.3 در هفته گذشته، بسیاری از کاربران به انجمن‌های پشتیبانی اپل، توییتر، Reddit و MacRumors مراجعه کرده‌اند و پشیمانی خود را از آپدیت به این دو نسخه ابراز کرده‌اند.
کاربران همچنین مشکلات مربوط به یونیورسال کلیپ بورد، Handoff و Auto Unlock and Approve را با اپل واچ گزارش کرده‌اند. بر اساس این گزارش‌ها، به نظر می‌رسد ویژگی اصلی «پیوستگی» تحت تاثیر منفی بروزرسانی‌های مذکور مرتبط با «یونیورسال کنترل» قرار گرفته است.

Universal Control Colored Feature

اگر بخواهیم به طور خلاصه این ویژگی را شرح دهیم، باید بگوییم که اگر یک مک و یک آیپد در کنار هم داشته باشید که هر دو اپل آیدی یکسان بر روی آنها باشد، می‌توانید ماوس و کیبورد را به طور همزمان در هر دوی این دستگاه‌ها استفاده کنید. بنابراین می‌توان از ترک پد مک فقط با کشیدن انگشت روی آن به سمت آیپد، آن را در آیپد نیز به کار برد و کیبورد مک به دستگاه ورودی آیپد تبدیل خواهد شد و البته عکس این موضوع هم برای ماوس و صفحه کلیدی که به آیپد متصل است، صدق می‌کند.

راه حل‌های پیشنهادی که برای برخی از کاربران موثر بوده‌اند، عبارت هستند از خروج از حساب کاربری آیکلود از هر دو دستگاه، غیر فعال کردن، راه اندازی مجدد و سپس فعال کردن مجدد Handoff/Auto Unlock با اپل واچ، روشن و خاموش کردن مجدد وای فای و یا بلوتوث و تغییر تیک‌های مربوط به ویژگی یونیورسال کنترل.

اپل هنوز در مورد باگ‌های «Continuity» اظهار نظری نکرده است، اما احتمالا از آنها آگاه است و روی راه حل‌ها کار می‌کند. شایعه شده است که این شرکت در حال آماده شدن برای انتشار iOS 16.4.1 برای آیفون است، بنابراین این احتمال وجود دارد که به طور همزمان با آن iPadOS 16.4.1 و macOS 13.3.1 را هم منتشر کند. چنین بروزرسانی‌های جزیی به طور معمول بر روی رفع اشکال و بهبودهای امنیتی تمرکز دارند.
ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین

مقالات و اخبار مرتبط