با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
استراتژی اپل برای iOS 18 و آیفون 16 با پیمایش متقابل هوش مصنوعی
عکس : اپل
.

واکنش شدید علیه تبلیغات اخیر اپل برای آیپد پرو، نگرانی‌های گسترده‌تری را درباره نقش هوش مصنوعی در صنایع خلاق تشدید کرده است.



به گزارش سرویس اخبار موبایل سایت شات ایکس و به نقل از ایتنا آیا اپل دوران طلایی خود را از دست می‌دهد؟ نتایج مالی اخیر این غول فناوری، تصویر نگران کننده‌ای را نشان می‌دهد و بیانگر کاهش قابل توجه فروش در اکثر بازارهای جهانی است. با این حال، علیرغم عملکرد ناامیدکننده اپل، سهام این غول فناوری در معاملات افزایش یافت. اما چرا این نتایج باید سرمایه‌گذاران و طرفداران اپل را نگران کند؟



کاهش فروش آیفون به پایین‌ترین حد در سال 2020: چالش‌های پیش روی اپل

لوگوی اپل
عکس : لوگوی اپل

کاهش تقاضای آیفون در سه ماهه اول بیش از 10 درصد کاهش یافت. این رکود نقش مهمی در کاهش درآمد کلی داشت و اروپا تنها منطقه‌ای بود که فروش در آن کاهش پیدا نکرد. اپل به اختلالات زنجیره تامین ناشی از کووید در سال گذشته به عنوان یک عامل مهم اشاره کرده و نشان می‌دهد که فروش قوی در سال گذشته معیار بالایی ایجاد کرده است که رسیدن مجدد به آن دشوار است. علی‌رغم این چالش‌ها، تیم کوک، مدیر عامل شرکت، همچنان خوشبین است. او تاکید کرد که فروش آیفون در چین افزایش یافته است.

به این نگرانی‌ها، زمینه گسترده‌تر بازار جهانی گوشی‌های هوشمند، که شاهد افزایش 10 درصدی در محموله‌ها در مدت مشابه بود، افزوده می‌شود. این رشد با کاهش اپل در تضاد است و نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان برای تلفن‌های هوشمند هزینه می‌کنند، اما نه آیفون.

چالش‌های حقوقی، به‌ویژه در مورد هزینه‌های اپ استور و دعوای حقوقی مربوط به پرداخت‌های گوگل، بر مشکلات اپل افزوده است. این پرداخت‌ها که برای سودآوری اپل حیاتی است، اکنون تحت نظارت است و به طور بالقوه جریان درآمد قابل توجهی را به خطر می‌اندازد.



جاه‌طلبی‌های هوش مصنوعی اپل با واکنش جامعه خلاق به تبلیغ آیپد تهدید می‌شود

واکنش شدید علیه تبلیغات اخیر اپل برای آیپد پرو، نگرانی‌های گسترده‌تری را درباره نقش هوش مصنوعی در صنایع خلاق تشدید کرده است.

این تبلیغ که ابزارهای خلاقانه سنتی را در حال خرد شدن در آیپد پرو جدید به تصویر می‌کشید، برای بسیاری به عنوان استعاره‌ای از این که چگونه فناوری، به‌ویژه هوش مصنوعی ، خلاقیت انسان را خفه می‌کند، تلقی می‌شد. این انتقاد نگرانی‌ها را در مورد تجاوز هوش مصنوعی به مشاغل خلاق را تشدید کرده است.

منتقدان تبلیغ جدید آیپد پرو استدلال می‌کنند که اپل اکنون به نیروی بی‌چهره و فرهنگ‌شکنی تبدیل شده است که زمانی علیه آن متحد شده بود. این تبلیغ همچنین به خوبی صحنه را برای فرصتی آسان برای سامسونگ ایجاد کرد تا ویدیویی را با عنوان «ما هرگز خلاقیت را از بین نخواهیم برد» بازتوییت کند.

این حادثه بر نارضایتی فزاینده ای از پتانسیل هوش مصنوعی برای جایگزینی نبوغ و مهارت انسانی به جای تقویت آن تاکید می‌کند. این افزایش احساسات ضد هوش مصنوعی می‌تواند برنامه‌های جاه‌طلبانه اپل برای ادغام ویژگی‌های بیشتر هوش مصنوعی در محصولات خود، به‌ویژه آیفون را تهدید کند.



آیا GPT-4o جایگزین سیری خواهد شد؟

سیستم عامل ای او اس 18
عکس : سیستم عامل ای او اس 18

شایعات حاکی از آن است که iOS 18 شامل ویژگی‌های تقویت شده با هوش مصنوعی خواهد بود. انتظار می‌رود این به‌روزرسانی استراتژی هوش مصنوعی اپل را با پیشرفت‌های قابل توجهی با هدف تبدیل سیری به دستیار بصری‌تر و توانا تغییر دهد.

سیری که در سال 2011 راه اندازی شد، اغلب به دلیل محدودیت‌ها و نادرستی‌هایش مورد انتقاد قرار گرفته است. همچنین در مقایسه با اعلامیه اخیر OpenAI GPT-4 به شدت قدیمی بنظر می‌رسد. با این حال، طبق گزارش‌ها، اپل در حال نزدیک شدن به یک معامله با OpenAI برای ادغام ChatGPT یا GPT-4o پیشرفته در iOS 18 است.

با این حال، این جهش جسورانه در یکپارچه سازی هوش مصنوعی خطرات خود را دارد. واکنش عمومی به پیشرفت‌های هوش مصنوعی محتاطانه بوده است. معرفی یک هوش مصنوعی پیچیده مانند GPT-4o در دستگاه‌های روزمره می‌تواند به قلمروی «وحشتناک» کشیده شده؛ نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی را افزایش داده و موج دیگری از تردید در هوش مصنوعی را برانگیزد.



آیا هوش مصنوعی پیشرفته در آیفون 16 چرخه ارتقاء جدیدی را آغاز می‌کند؟

واقعیت این است که تغییر استراتژی اپل از سخت افزار به خدمات تنها تا حدی کاهش فروش آیفون را جبران می‌کند. احتمالاً هوش مصنوعی بهترین راه برای راه‌اندازی چرخه جدیدی از ارتقاء است. در حالی که اپل برای عرضه آیفون 16 آماده می‌شود، که قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی را نوید می‌دهد، باید واکنش کاربران را نیز در نظر بگیرد. مخاطبی که به طور فزاینده‌ای بدبین شود، نسبت به تأثیر فناوری بر جهان محتاط است.

اگر قرار است اپل در تبدیل هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای خلاقان موفق باشد، باید به نگرانی‌های آنها رسیدگی کند. عذرخواهی اخیر برای تبلیغ iPad گامی در مسیر درست است. با این حال، بازیابی اعتماد از سوی جامعه خلاق نیازمند استراتژی‌های بازاریابی دقیق‌تر و محترمانه‌تر است که هم‌افزایی بین فناوری و هنر انسانی را در نظر می‌گیرد.



معضل هوش مصنوعی اپل: ایجاد تعادل بین نوآوری و احساسات عمومی

اپل چند ماه جالب را پیش رو خواهد داشت زیرا با کاهش فروش آیفون، افزایش رقابت و موانع قانونی قابل‌توجهی مواجه است. این غول فناوری همچنین اگر به هوش مصنوعی دست پیدا کند و متهم شود که اگر کاری انجام ندهد، دیگر نوآوری نمی‌کند، با انتقادهایی روبرو خواهد شد.

آیا کاربران آیفون برای ارتقا به آیفون 6.9 اینچی با باتری بزرگتر، دوربین بهتر و ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی ترغیب می‌شوند؟ این تصمیم بستگی به این دارد که آیا اپل بتواند با موفقیت بین نوآوری و حساسیت نسبت به احساسات عمومی تعادل برقرار کند یا خیر.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین