با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
آیفون تمام صفحه واقعی در راه است
عکس : آیفون تمام صفحه
.

تامین کنندگان کره‌ای اپل توسعه دوربین‌های زیر نمایشگر گوشی‌های هوشمند ( UDC ) را آغاز کرده‌اند تا به نوعی راه را برای اولین آیفون بدون ناچ (تمام صفحه واقعی) هموار کنند.



به گفته The Elec، ال جی اینوتک وارد توسعه اولیه دوربین‌هایی شده است که در زیر نمایشگر قرار می‌گیرند و در زمانی که از دوربین استفاده نمی‌شود، هیچ سوراخ قابل مشاهده‌ای در پنل صفحه نمایش ایجاد نمی‌شود.

این نوع دوربین‌ها با دوربین‌های جلوی معمولی متفاوت هستند، زیرا نور کمتری را به سنسور تصویر می‌رسانند. این موضوع به این دلیل است که هنگام عبور نور از ناحیه نمایشگر قبل از رسیدن به لنز دوربین، از دست دادن نور رخ می‌دهد که می‌تواند منجر به کاهش کیفیت و روشنایی تصویر شود.

برای جبران این موضوع شرکت ال جی اینوتک در حال توسعه یک سیستم لنز چندگانه «Freeform Optic» است که می‌تواند انحرافات نوری را کاهش دهد و نسبت شدت نور را در اطراف ماژول نوری افزایش دهد تا کیفیت تصویر محیطی بهبود یابد. ال جی از دسامبر سال گذشته (آذر ۱۴۰۱) پتنت‌هایی را برای این فناوری ثبت کرده است و اکنون که توسعه آن آغاز شده، انتظار می‌رود تعداد این پتنت‌ها نیز افزایش یابد.

بر اساس گزارش امروز، ال جی دیسپلی قصد دارد ضریب عبور نور را تا آخر امسال به ۲۰ درصد و پس از سال ۲۰۲۴ به ۴۰ درصد افزایش دهد و آن را به استاندارد مورد نظر اپل نزدیکتر کند. اپل پیش‌تر یک نمونه از این دوربین‌ها را از یک فروشنده ناشناس دریافت کرده بود، اما آن را از نظر عملکرد رضایت‌بخش ندانست.

قبل از اینکه اپل از فناوری دوربین زیر صفحه نمایش کامل استفاده کند، انتظار می‌رود که آیفون ۱۷ پرو در سال ۲۰۲۵ آخرین مدل از گوشی‌های پریمیوم اپل خواهد بود که دارای بریدگی دایره‌ای برای دوربین سلفی باشد. به گفته راس یانگ تحلیلگر معروف نمایشگر، اپل در سال ۲۰۲۷ به طور کامل به دوربین‌های زیر صفحه نمایش روی خواهد آورد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین