با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
اپل قصد دارد در تمام مدل‌های آیفون 15 از داینامیک آیلند استفاده کند
عکس : استفاده اپل در مدل‌های آیفون 15 از داینامیک آیلند

کمپانی اپل اعلام کرد که قرار است تمامی مدل‌های آیفون 15 به داینامیک آیلند مجهز شوند. عرضه همین فناوری در زمان معرفی آیفون 14 پرو کاربران را شگفت‌زده کرده بود. در آن زمان، اطلاعات زیادی درباره داینامیک آیلند اپل منتشر نشده بود ولی اکنون داستان فرق کرده است!

اکنون که حدود یک سال از رونمایی خانواده آیفون 14 می‌گذرد، اپل با رونمایی از سری آیفون 15، اطلاعات فراوانی را درباره این فناوری ارائه کرده که در ادامه باهم می‌خوانیم.

اگر بخواهیم به چندتا از معایب این فناوری اشاره کنیم، می‌توان طبیعی نبودن مکان آن در بالای نمایشگر و درست کار نکردن آن با برخی از بازی و ویدیوها را نام برد. یکی از افراد پیش‌بینی کرده‌ است که موقعیت داینامیک آیلند در بالای نمایشگر اصلا کاربردی نبوده و ممکن است لذت تماشای ویدیوها را کاهش دهد!

چرا که امکان دارد در هنگام تماشای یک ویدیو یا انجام بازی خاصی، صفحه کوچکتر از حالت عادی بنظر برسد. همچنین داینامیک آیلند می‌تواند مانند یک سیاهچاله در بالای نمایشگر تمرکز کاربر را مختل کند.

با تمام این تفاسیر، داینامیک آیلند کاربردی‌تر از ناچ نسل قبلی بنظر می‌رسد. پس از عرضه آن در آیفون 14 پرو، کاربران احساس می‌کنند که وجود آن ضروری است و دیگر بخشی از تجربه نرم‌افزاری iOS محسوب می‌شود.

آینده داینامیک آیلند نه تنها به عملکرد اپل بلکه به سازندگان برنامه نیز بستگی دارد؛ چرا که آنها باید ویجت‌های این فناوری را برای برنامه‌های خود توسعه دهند. اکنون برنامه‌های پخش موسیقی، پادکست و کتاب‌های صوتی مانند آمازون موزیک، اسپاتیفای، اپل موزیک از داینامیک آیلند پشتیبانی می‌کنند. در حالی که برنامه‌هایی مانند اوبر و فلایتی اینچنین نیستند.

بازی Hit the island، برنامه سلامتی Steps، برنامه آشپزی Pestle، برنامه ورزش از خانه Smart Gym و Apollo اکنون به این قابلیت مجهز شده‌اند.

البته، بیشتر برنامه‌های خود اپل از فعالیت‌های زنده پشتیبانی می‌کنند. اپل از این فناوری برای نمایش اعلان‌ و هشدارها و سایر پاپ‌آپ‌ها استفاده می‌کند. تمامی این موارد در گذشته روی صفحه ظاهر می‌شدند!

آیا قرار است شاهد پیشرفتی در داینامیک آیلند باشیم؟ اپل در طول رویداد WWDC خود، اشاره‌ای به ارتقای این فناوری با ویژگی‌های اضافی نکرد! این مسئله عجیب بنظر می‌رسد؛ چرا که رویداد WWDC یک کنفرانس متمرکز بر نرم‌افزار است و فناوری داینامیک آیلند نیز پس از معرفی آیفون 14 پرو، یکی از درخشان‌ترین ویژگی نرم‌افزاری این کمپانی به حساب می‌آید.

قرار است در 12 سپتامبر، رویداد جدید WWDC اپل برگزار شود و انتظار داریم که تا آن زمان شاهد پیشرفت و ارتقای بیشتر این سیستم باشیم. در ادامه به برخی از ویژگی‌های احتمالی داینامیک آیلند اشاره خواهیم کرد:

  • فعالیت‌های زنده در داینامیک آیلند اپل در نمایشگر همیشه روشن بسیار کاربردی بنظر می‌رسد!
  • داینامیک آیلند می‌تواند موسیقی، تایمر و اعلان‌ها را کنترل کند.
  • احتمال دارد داینامیک آیلند روی اسکرین شات‌ها نیز تاثیر بسزایی داشته باشد و بتوان با آن اسکرین گرفت، یا به کمک آن اسکرین‌ها را حذف کرد.
  • دکمه‌های کنترل صدا در داینامیک آیلند جنجال‌ برانگیز بنظر می‌رسند.

به گفته راس یانگ، تحلیلگر محبوب اپل، این کمپانی تلاش خواهد کرد تا فناوری داینامیک آیلند را طوری ارتقا دهد که کمتر موجب اختلال در تمرکز کاربران شود. او در ادامه گفت که شایعه شده آیفون 16 پرو به این سیستم مجهز شود، اما نسبت صفحه نمایش بلندتری خواهد داشت.

بنابراین، مشکل تماشای ویدیوهای بریده شده در داینامیک آیلند برطرف می‌شود. طبق گفته یانگ، انتظار می‌رود آیفون 17 پرو و آیفون 18 پرو با پنهان کردن سنسورهای فیس آیدی در زیر نمایشگر، اندازه جزیره پویا را کاهش دهند و ناچ کوچک‌تری برای دوربین سلفی داشته باشند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، آیفون 2027 اپل، که آیفون XX نیز نامیده می‌شود، به نمایشگری بدون هیچ بریدگی مجهز می‌شود (فیس آیدی و دوربین سلفی زیر نمایشگر قرار خواهند گرفت).

در آن صورت، با دستگاه‌هایی بسیار بی‌نقص طرف هستیم! برای اطلاعات بیشتر، با ما همراه باشید.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین