با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
یافتن شماره تلفن مالک خودرو از روی پلاک
عکس : یافتن شماره تلفن مالک خودرو از روی پلاک
.

پیش از این، برای پیدا کردن شماره تلفن مالک خودرو ، احتمالاً به راه‌های سنتی از جمله پرس‌وجو در اطلاعات عمومی یا مراجعه به دفاتر ثبت نامی نیاز داشتید. این روش‌ها ممکن است وقت و هزینه زیادی را به شما اضافه کنند.


حالا با این روش جدید و بهره‌برداری از تکنولوژی، همه چیز در کمتر از یک دقیقه انجام می‌شود و هزینه‌ای برای شما ندارد.



به جای صرف وقت زیاد برای جستجوی دقیق در پایگاه‌های داده یا پرداخت هزینه‌های مختلف برای دسترسی به اطلاعات، با این روش می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای شماره تلفن مالک خودرو را بیابید.


روش ۱: اطلاع‌رسانی به پلیس


یکی از روش‌های سریع و موثر برای تماس با راننده و حل مشکلاتی که از رانندگی بوجود آمده است، تماس با پلیس ۱۱۰ می‌باشد. پس از اطلاع‌رسانی مسائل به پلیس، آن‌ها توانایی دسترسی به اطلاعات مرتبط با رانندگان را دارند و می‌توانند با مالک خودرو تماس بگیرند تا مسئله را مطرح کنند و درخواست کنند تا خودرو از محل جابجا شود. این روش به صورت سریع عمل می‌کند و می‌تواند به حل مسائل مرتبط با پارکینگ بی‌نظم و موارد مشابه کمک کند.


تماس با شماره 218 پلیس راهور جهت گرفتن شماره همراه صاحب خودرو


«پارک = انفجار»، «پارک= پنچری» این ها نوشته های پلاکاردهایی است که حتما تا به حال دیده اید و شاید خود شما هم روی در پارکینگ تان نصب کرده باشید. پلاکاردهایی که در اصل جرم هستند و تهدید محسوب می شوند. اما در شبکه های اجتماعی برای راحت شدن از خودروهایی که جلوی در منزل یا پارکینگ شما پارک کرده اند، روشی معرفی شده که بازنشر زیادی داشته است. در این روش گفته شده شما اگر صاحب خودرویی را که سد معبر کرده نمی‌شناسید، کافی است شماره پلاک خودرو را به شماره ۲۱۸ راهور اطلاع دهید تا با گرفتن شماره همراه صاحب خودرو ایشان را مطلع کنند تا با جابه جایی وسیله نقلیه خود، رفع سد معبر کند! کاربری نوشت: «به 110 هم زنگ بزنید بهتون کمک می کنه ولی کاش واقعا یاد بگیریم که جلوی پل یا پارکینگ خونه کسی پارک نکنیم.»


اهمیت استعلام مالک پلاک خودرو


🔵 همانطور که مسائلی مانند یادگیری رانندگی و اخذ گواهینامه حائز اهمیت است، باید درباره همه موارد قانونی و مهمی که در این زمینه‌ها وجود دارد مطلع باشیم. یکی از این موارد در رابه با مالکیت خودرو یا هر وسیله نقلیه‌ای است. یکی از مشکلاتی که افراد بعد از انتقال خودرو با آن مواجه می‌شوند، عدم تعویض پلاک و فک آن توسط خریدار جدید است. با توجه به این موارد بهتر است فروشندگان برای پیگیری وضعیت پلاک خودرو منتقل شده، می‌توانند از طریق سامانه استعلام مالک پلاک خودرو اقدام کنند.


🔵 لازم به ذکر است که استفاده از سامانه استعلام مالک پلاک خودرو صرفاٌ جهت اطلاع و استعلام وضعیت پلاک‌هایی است که هنوز به نام فرد هستند. این موضوع می‌تواند باعث جلوگیری از ایجاد سواستفاده از هویت صاحب پلاک شود.


🔵 استعلام مالک پلاک خودرو زمانی برای افراد جدی و الزامی است که آن‌ها متوجه می‌شوند که متهم به ارتکاب جرمی با خودرویی هستند که در گذشته مالک آن بوده‌اند. اینجا مشخص می‌شود گه فرد خریدار پس از خرید خودرو، نسبت به تعویض پلاک اقدامی نکرده بوده و پلاک همچنان به نام مالک سابق است. برای جلوگیری از روی دادن این اتفاق، بهتر است افراد پس از فروش خودروی خود، سریعا نسبت به استعلام مالک پلاک خودرو اقدامات لازم را انجام دهند.



سامانه استعلام مالک پلاک خودرو


نیروی انتظامی راهور برای استعلام وضعیت هر پلاک سایتی را به نشانی rahvar120.ir راه‌اندازی کرده است. همه مالکین وسایل نقلیه با استفاده از سایت استعلام مالکیت خودرو می‌توانند با طی کردن چند مرحله، اقدامات لازم را برای دریافت استعلام تعداد پلاک هر فرد انجام دهند.



سایت service.rahvar120.ir علاوه بر یافتن مالک خودرو از روی شماره پلاک، اقدامات مختلفی از جمله پیگیری مرسولات پستی، کارت سوخت، صدور مجوز خروج موقت از کشور و وضعیت نظام وظیفه و بسیاری دیگر از خدماتی که مربوط به پلیس و نیروی انتظامی است انجام می‌دهد.


چگونه بفهمیم مالک خودرو کیست؟


همانطور که پیش از این گفتیم، دریافت استعلام مالک خودرو موضوعی است که در هنگام نقل و انتقال خودرو باید به آن توجه کرد. بنابراین در ادامه قصد داریم تا 3 تا از مهم‌ترین و معمول‌ترین روش‌های انجام این کار را برای شما شرح دهیم:


استعلام مالک از طریق مراکز تعویض پلاک خودرو


شما می‌توانید به همراه دستور قضایی و انتظامی، به یکی از مراکز تعویض پلاک خودرو مراجعه کرده و اقدامات لازم جهت استعلام مالک خودروی موردنظرتان انجام دهید.


استعلام مالک خودرو از طریق مراکز پلیس +10


اگر می‌خواهید از صحت و درستی مشخصات خودرو اطمینان حاصل کنید، می‌توانید با ارائه کارت یا سند ماشین به یکی از مراکز پلیس +10، اطلاعات کامل مالک آن خودرو را بدست آورید.


استعلام مالک خودرو با مراجعه به سامانه پلیس راهور


علاوه بر دو روش بالا، روش سومی هم وجود دارد که مراجعه به سایت پلیس راهور به نشانی service.rahvar120.ir است. در ادامه این مقاله به طور کامل درباره نحوه انجام این فرآیند توضیح خواهیم داد.


یافتن مالک خودرو از روی شماره پلاک


حال که درباره لزوم استفاده از سامانه استعلام مالک پلاک خودرو گفتیم، ممکن است برای شما سوال شود که نحوه انجام این کار چگونه است. بنابراین در اینجای مقاله قصد داریم تا با ارائه مراحل تصویری، نحوه استعلام وضعیت پلاک خودرو را در سامانه service.rahvar120.ir شرح دهیم:


🔴 در ابتدا باید وارد سایت پلیس راهنمایی و رانندگی کشور به نشانی اینترنتی service.rahvar120.ir شده و از منو خدمات، گزینه «استعلام وضعیت پلاک فک شده» را انتخاب کنید.


🔴 در صفحه جدیدی که باز شده، در کادرهای مشخص کد مدلی و کد امنیتی را وارد کرده و گزینه جستجو را کلیک کنید.


🔴 پس از کلیک بر روی گزینه جستجو در مرحله قبل، در مرحله می‌توانید نتایج استعلام وضعیت پلاک خودروی مورد نظرتان را مشاهده کنید.


توجه: لازم است این نکته را متذکر شویم که هر فرد می‌تواند تا حداکثر 5 پلاک به نام خود داشته باشد؛ در غیر اینصورت برای داشتن پلاک جدید، باید خلافی پلاک‌های قبلی خودش را بپردازد.


نرم‌افزار مالک پلاک خودرو


نرم‌افزار ««پلیس من»» به عنوان اپلیکیشن پلیس راهور ساخته شده است که شما با نصب آن می‌توانید از خدماتی که پلیس راهور ارائه کرده استفاده کنید. یکی از این امکانات، استعلام مالک پلاک خودرو است که می‌توانید مراحل آن را در اپلیکیشن «پلیس من» دنبال کرده و وضعیت پلاک‌های مدنظرتان را پیگیری نمایید.


در حال حاضر افرادی که صاحب گوشی با سیستم عامل اندروید هستند، می‌توانند اپلیکیشن «پلیس من» را دانلود کرده و آن را نصب نمایند. همچنین دارندگان گوشی‌های آیفون امکان استفاده از این اپلیکیشن را از طریق راه‌اندازی نسخه وب در گوشی خود را خواهند داشت.


نکات مهم دیگر در رابطه با سامانه استعلام مالک پلاک خودرو


✅ همانطور که تا اینجای مقاله هم به آن بارها اشاره کردیم، زمانی که شما مالک یک پلاک خودرو باشید، همه مسئولیت‌های آن‌ها متعلق به شما بوده و اگر جرمی برای آن پلاک خودرو ثبت شود، شما باید برای پاسخگویی به پلیس مراجعه کنید. در نتیجه توصیه ما به شما این است که گهگاهی فرآیند استعلام وضعیت پلاک خودرو را انجام دهید.


✅ زمانی که مراحل استعلام پلاک مالک خودرو را انجام دادید، اگر مغایرتی با آنچه که در واقعیت است وجود داشت، بهتر است سریعاٌ این مورد را به پلیس راهور گزارش دهید.


✅ در زمانی که قرار است نقل و انتقال خودرو صورت گیرد، بهتر است تا فروشنده و خریدار هردو باهم به مرکز تعویض پلاک مراجعه کنند. البته فروشنده می‌تواند به خریدار وکالت داده و خود او به مرکز نرود.


✅ لازم به تذکر است که فروشنده اگر برای انجام فرآیند تعویض پلاک به خریدار وکالت داده و خود او به مرکز مراجعه نکرد، باید پس از انجام کل مراحل، پیگیری خود را انجام داده و از درست انجام شدن کارها اطمینان حاصل کند. یکی از راه‌هایی که به وسیله آن می‌تواند این کار را انجام دهد، طی کردن روند استعلام مالک پلاک خودرو از طریق سایت service.rahvar120.ir است.


📞 اگر درباره مسائل مربوط به «سامانه استعلام مالک پلاک خودرو» ابهام و سؤالی داشتید، می‌توانید جهت رفع آن‌ها از طریق شماره 9099075307 با کارشناسان ما در مجموعه مشورت ارتباط بگیرید.



خلاصه مطلب


در این مقاله از مجموعه مشورت شما را با سامانه استعلام مالک پلاک خودرو به نشانی اینترنتی service.rahvar120.ir آشنا کردیم. شما در این مقاله متوجه شدید که برای یافتن مالک خودرو از روی شماره پلاک، ابتدا وارد سایت شده و از قسمت منوی خدمت، گزینه «استعلام وضعیت پلاک فک شده» را انتخاب کنید. سپس با وارد کردن کد ملی می‌توانید لیست پلاک‌هایی که به نام شما است را مشاهده کنید.


همچنین دریافتید که پلیس راهور با راه‌اندازی اپلیکیشن «پلیس من» این امکان را برای کاربران فراهم کرده که فرایند استعلام پلاک مالک خودرو را با استفاده از این نرم‌افزار انجام دهند.


پیدا کردن راننده متخلّف در صورت تصادف


در صورت وقوع تصادف و ترک محل حادثه توسط راننده، شما ممکن است با مسئله‌ای ناراحت‌آور رو به رو شوید. در این موقعیت، تنها اطلاعاتی که دارید، شماره پلاک خودرو است. برای یافتن اطلاعات صاحب پلاک خودرو، باید به ارگان‌های انفرادی مراجعه کنید. این راه‌ها عبارتند از:


مراکز تعویض پلاک خودرو: در صورت داشتن دستور قضایی یا انتظامی، می‌توانید به مراکز صدور تعویض پلاک مراجعه کرده و اقدام به استعلام و مشاهده اطلاعات پلاک خودرو مورد نظر نمایید.


مراکز پلیس +۱۰: در صورت نیاز به اطلاعات کاملی مانند آدرس مالک خودرو با شماره پلاک، می‌توانید به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کرده و اطلاعات کاملی را درباره وضعیت خودرو و مشاهده اطلاعات پلاک آن دریافت کنید.


منبع : روزنامه خراسان - سایت مشورت

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین