با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
قیمت خودروهای خارجی با افت شدید در بازار مواجه شده است
عکس : قیمت خودرو خارجی
.

طی هفته اخیر و هفته گذشته، قیمت خودرو های خارجی و داخلی در بازار با افت قابل‌توجه مواجه شده است. این افت قیمت ناشی از ریزش قیمت دلار و ارزهای خارجی بود.



به گزارش سرویس اخبار خودرو سایت شات ایکس و به نقل از دیجیاتو قیمت دلار که مدتی پیش تا حدود 74 هزار تومان افزایش یافته بود، پس از یک فراز و نشیب به محدوده 57 هزار تومان کاهش یافت. درنتیجه این کاهش قیمت ارز، خریداران از بازار خودرو خارج شدند تا قیمت‌ها کاهش یابد.

میزان افت قیمت خودروهای خارجی و داخلی

طی روزهای اخیر قیمت خودرو های خارجی بین 300 الی 500 میلیون تومان کاهش پیدا کرده است. ممکن است این رقم در نگاه اول قابل‌توجه به نظر برسد اما هنگامی که بهای چند میلیاردی خودروهای خارجی را در نظر بگیریم، این کاهش قیمت چندان به چشم نمی‌آید.

کاهش قیمت خودرو در بخش اتومبیل‌های داخلی حدود 30 الی 40 میلیون تومان است. به‌عنوان مثال کوییک سایپا حدود 27 میلیون تومان و پژو پارس نیز حدود 35 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند. این کاهش قیمت خبر مثبتی است اما قیمت اتومبیل‌های داخلی نیز اکنون در محدوده 300 میلیون الی یک میلیارد تومان قرار دارد. ازاین‌رو نیاز همچنان اختلاف قیمت اتومبیل‌های داخلی در بازار و کارخانه محسوس است.

در بخش خودروهای مونتاژی، کاهش قیمت حدود 100 الی 200 میلیون تومان است. به عنوان مثال لاماری ایما که مدتی پیش بیش از دو میلیارد تومان قیمت داشت، اکنون 1.9 میلیارد قیمت دارد. قیمت ام‌وی‌ام X55 پرو که اخیراً حادثه در رفتن اکسل در مورد آن رخ داد، به حدود 1.5 میلیارد تومان رسیده است. بااین‌حال بعید به نظر می‌رسد که مشتریان به دلیل جو روانی منفی ایجاد شده پیرامون این خودرو، به خرید ام‌وی‌ام X55 پرو تمایل داشته باشند. این عدم تمایل باعث شده است تا خودروهای رقیب با قیمت بالاتری به فروش برسند. به‌عنوان مثال قیمت KMC X5 که رقیب ام‌وی‌ام X55 پرو محسوب می‌شود، به حدود 1.7 میلیارد تومان رسیده است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین