با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
سال ۲۰۲۴ مک بوک اقتصادی اپل عرضه می شود
عکس : مک بوک اقتصادی اپل
.

اپل در حال آماده شدن برای رویداد معرفی محصول آنلاین خود در هفته آینده است که سریع ترسناک نام دارد. احتمالاً شاهد ورود مک های جدید از جمله بروزرسانی به iMac 24 اینچی و همچنین مدل های 13، 14 و 16 اینچی مک بوک پرو خواهیم بود.

اکنون یک گزارش جدید ادعا می کند که اپل ممکن است بر روی مک بوک های مقرون به صرفه کم هزینه کار کند. این اطلاعات از سوی مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور اپل به دست آمده است. برنامه‌های مک‌بوک ارزان‌تر جدید نیست زیرا ماه گذشته نیز گزارش شد.

کو می‌گوید که اپل امسال با کاهش عرضه مک‌بوک‌ها روبه‌رو بوده است که عمدتاً به دلیل در دسترس بودن محدود پردازنده M2 بوده است. به همین دلیل است که این تحلیلگر همچنین معتقد است که اپل می‌تواند با وجود حجم تولید کمتر نسبت به مدل‌های مجهز به M2، مک‌بوک پروهای مجهز به M3 را عرضه کند. انتظار می رود چیپست M3 ارتقاء عملکرد محاسباتی قابل توجهی را ارائه دهد. اپل امیدوار است از این امر برای افزایش فروش مک بوک استفاده کند. و اگر تعداد فروش همچنان بالا نرود، این احتمال وجود دارد که غول فناوری کوپرتینویی مک بوک پرو را با طراحی کاملاً جدید معرفی کند.



کو می‌گوید که برنامه‌های اپل برای یک مک‌بوک ارزان قیمت مقرون‌به‌صرفه ممکن است در بین تلاش‌ها برای بالا بردن آمار کاهش فروش اتفاق بیفتد. این می تواند راهی برای افزایش محموله ها باشد. این شرکت ممکن است ۸ تا ۱۰ میلیون واحد در سال را هدف قرار دهد. اپل در نظر نگرفته است و ممکن است برنامه های مک بوک مقرون به صرفه را کنار بگذارد.

گزارش قبلی نشان داد که مک بوک مقرون به صرفه اپل ممکن است با کروم بوک هایی که در سال های اخیر شاهد رشد بوده اند، رقابت کند. مدل های ارزان قیمت نیز با خط فعلی Air و Pro متفاوت خواهند بود. غول فناوری مستقر در کوپرتینو ممکن است بخش آموزش و بودجه را هدف قرار دهد.

مک بوک ارزان در راه است

در دیگر خبرها در دنیای دستگاه‌های تاشو، اپل مدت‌هاست که از صحنه غایب بوده و سامسونگ، گوگل، هوآوی، آنر و موتورولا بر بازار تسلط دارند. با این حال، اپل اکنون خود را آماده می کند تا با اتخاذ رویکردی منحصر به فرد، حضور خود را فاش کند و ورود به عرصه تاشو از سمت تبلت ها انجام می گیرد. اپل به جای تعقیب گرایش گوشی‌های هوشمند تاشو، توسعه یک آی‌پد تاشو را تسریع می‌کند و هدفش پیشروی در بازار خلوت تبلت‌های تاشو است.

علی‌رغم موفقیت غیرقابل انکار گوشی های هوشمند تاشو، با گزارش Canalys مبنی بر معرفی 37 مدل جدید تنها در سال 2023، اپل تصمیم گرفته است در حاشیه بماند. این بخش رو به رشد اکنون سهم 5 درصدی از بازار جهانی گوشی های هوشمند پریمیوم را در اختیار دارد که نسبت به 0.3 درصد در سال 2019 افزایش قابل توجهی داشته است.

گزارش های اخیر دیجی تایمز نشان می دهد که اپل اکنون در حال تغییر استراتژی خود برای استفاده از فرصتی جدید در بخش تبلت های تاشو باشد. اپل در حال همکاری نزدیک با تامین کنندگان خود با هدف شروع تولید در مقیاس کوچک یک آیپد تاشو تا اواخر سال ۲۰۲۴ بوده و احتمالاً آن را تا پایان سال ۲۰۲۴ یا اوایل سال ۲۰۲۵ عرضه می کند. حتی تحلیلگر مینگ-چی کو نیز چند ماه پیش همین را پیش بینی کرد. به گفته وی، آیپد تاشو همچنین دارای پایه فیبر کربنی سبک وزن خواهد بود.

منابع نزدیک فاش کرده اند که اپل از سال ۲۰۲۳ روی این پروژه کار می کند و پتنت های کلیدی طراحی و عملکرد را تضمین کرده است. طرح‌های ثبت اختراع، تبلت تاشوی شیک با مکانیزم لولای انعطاف‌پذیر را نشان می‌دهند که زیبایی باریک و شیک همراه با ظرافت امضای اپل را به نمایش می‌گذارد. در بازاری که تحت تسلط گوشی‌های هوشمند تاشو است، چرخش اپل به سمت تبلت‌های تاشو می‌تواند تغییر کند. با توجه به اینکه رقبای خود را در زمینه فناوری تاشو نشان داده اند، ورود اپل می تواند نوآوری و رقابت جدیدی را در بخش تبلت های تاشو به ارمغان بیاورد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین