با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید با تراشه M3 معرفی شدند
عکس : مک بوک پرو
.

در رویداد Sacry Fast اپل شاهد رونمایی از نسل جدید لپتاپ‌های پرچمدار غول فناوری آمریکایی یعنی سری مک بوک پرو بودیم که در دو مدل ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی روانه بازار می‌شوند. هر دو لپتاپ اپل با تراشه‌های سری M3 یعنی تراشه M3 ، M3 پرو و M3 مکس در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

نسخه پایه سری مک بوک پرو مدل ۱۴ اینچی آن است که با تراشه استاندارد M3 همراه می‌شود و برخلاف مدل ۱۳ اینچی، دیگر از تاچ بار صفحه کلید بهره نمی‌برد. در واقع، مک بوک پرو ۱۴ اینچی نسخه نسل جدید مک بوک پرو ۱۳ اینچی M1 محسوب می‌شود که تنها گران‌تر و بزرگ‌تر شده است.

تراشه‌های سری M3 در مقایسه با سخت‌افزار‌های نسل قبلی با بهبودهای بزرگی همراه شده‌اند که شامل افزایش قدرت پردازنده گرافیکی، قابلیت‌های ویژه مبتنی بر گمینگ و مصرف بهینه انرژی می‌شوند. علاوه بر این بهبود‌های سخت‌افزاری، مدل‌های M3 پرو و M3 مکس در رنگ جدیدی به نام Space Black عرضه خواهند شد که طبق ادعای اپل، اثر انگشت کمتری را به خود جذب می‌کند.



جدا از تراشه سری M3 و رنگ تازه Space Black، مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید هیچ تفاوت خاصی با نسخه‌های قبلی ندارند. در این راستا، لپتاپ‌های قدرتمند اپل همچنان از طراحی ناچ نمایشگر بهره می‌برند و با همان درگاه‌های مک بوک‌های قبلی روانه بازار می‌شوند.

به لطف تراشه جدید، مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی از عمر باتری متفاوتی بهره می‌برند. در این رابطه، غول فناوریآمریکایی اعلام کرده که نسخه ۱۶ اینچی مک بوک پرو با تراشه M3 پرو تنها با یک بار شارژ، تا ۲۲ ساعت کاربران را همراهی کند. البته مدل ۱۴ اینچی به دلیل بهره‌مندی از باتری ضعیف‌تر از عمر پایین‌تری نیز برخوردار است. نسخه‌های M3 مکس نیز با پردازنده گرافیکی پرمصرف خود از عمر باتری کمتری بهره می‌برند.

مک بوک پرو ۱۴ اینچی M3 که ارزان‌ترین مدل سری مک بوک پرو جدید محسوب می‌شود دیگر از حاشیه‌های ضخیم نمایشگر مک بوک پرو ۱۳ اینچی برخوردار نیست و از ناچ بهره می‌برد. این لپتاپ همچنین به نمایشگر Liquid Retina XDR و دیکود AV1 مجهز شده است.

به مانند مدل‌های M2، سری مک بوک پرو جدید با سه درگاه تاندربولت ۱۴، یک درگاه HDMI، یک کارت‌خوان حافظه و درگاه مگ‌سیف برای شارژ دستگاه عرضه می‌شوند. نمایشگر‌های مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی قادرند که با روشنایی ۶۰۰ نیتی دست پیدا کنند که به نسبت نسل قبلی حدود ۲۰ درصد بیشتر شده است.

مدل پایه مک بوک پرو ۱۴ اینچی M3 برای کانفیگ رم ۸ گیگابایتی و حافظه ۵۱۲ گیگابایتی با قیمت ۱۵۹۹ دلاری به فروش می‌رسد. با افزایش حافظه داخلی به ۱ ترابایت، قیمت دستگاه ۲۰۰ دلار افزایش پیدا می‌کند. نسخه M3 پرو این لپتاپ در کانفیگ رم ۱۸ گیگابایتی و حافظه ۵۱۲ گیگابایتی برچسب قیمتی ۱۹۹۹ دلاری را به همراه خواهد داشت. مدل ۱ ترابایتی این کانفیگ با آداپتور شارژ ۹۶ واتی و قیمت ۲۳۹۹ دلاری به فروش می‌رسد. مک بوک پرو ۱۴ اینچی در کانفیگ تراشه M3 مکس، حافظه رم ۳۶ گیگابایتی و حافظه ۱ ترابایتی با قیمت ۳۱۹۹ دلاری روانه بازار می‌شود.

مک بوک پرو ۱۶ اینچی در قیمت پایه ۲۴۹۹ دلاری و برای کانفیگ تراشه M3 پرو، رم ۱۸ گیگابایتی، حافظه ۵۱۲ گیگابایتی و آداپتور شارژ ۱۴۰ واتی عرضه می‌شود. مدل رم ۳۶ گیگابایتی قیمت ۲۸۹۹ دلاری را به همراه خواهد داشت. نسخه M3 مکس این لپتاپ با قیمت ۳۴۹۹ دلاری برای رم ۳۶ گیگابایتی و قیمت ۳۹۹۹ دلاری برای رم ۴۸ گیگابایتی عرضه خواهد شد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین