با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
سینکرون رابط هوشمند مغز و رایانه بدون نیاز به ایجاد حفره در جمجمه ساخته است
عکس : رابط هوشمند مغز و رایانه

یک شرکت استرالیایی به عنوان رقیب نورالینک توانسته رابط هوشمند مغز و رایانه بسازد که بدون ایجاد حفره در جمجمه درون آن قرار گرفته و به مغز متصل می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت استرالیایی سینکرون که بیل گیتس و جف بزوس هزینه‌های مالی آن را پرداخت می‌کنند در حال شکست دادن نورالینک به مدیرعاملی ایلان ماسک است.

رابط‌های مغز و رایانه میتوانند با قرار دادن الکترودها در بخش‌های خاصی از مغز باعث خواندن فعالیت‌های الکتریکی از جمله افکار می‌شوند سپس آنها را به سیگنال تبدیل کرده که برای خواندن توسط رایانه‌ها نیز مناسب باشند.

در حال حاضر شرکت‌هایی مانند نورالینک و نوروتک و دیگر شرکت‌ها در بافت مغزی برای ایجاد ارتباط بکارند. البته قرار دادن این الکترودها نیاز به ایجاد حفره درجمجمه بیمار دارد. از طرفی این کار با چالش‌هایی مواجه است یکی از آنها عوارض مختلفی است که می‌تواند از نظر پزشکی و یا اخلاقی به ایجاد حفره درجمجمه خود ندارند. شرکت سینکرون برای این کار رویکرد جدید و متفاوتی را ارائه داده است که در آن از یک دستگاه به نام استنترود استفاده می‌شود. این دستگاه از طریق سیاهرگ گردن می‌تواند با کمک عروق خونی مغز به یک موقعیت مناسب هدایت شود.

همچنین با قرارگیری در محل مناسب در آنجا مستقر شده می‌تواند الکترود را در نواحی خاصی از مغز قرار دهد سپس کنترل دستگاه ها به صورت بی سیم و فوری امکان پذیر خواهد شد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین