با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
کهکشان راه شیری به زودی منفجر می‌شود
عکس : کهکشان راه شیری
.

دانشمندان ناسا بر این باورند که به زودی در کهکشان راه شیری یک انفجار نادری صورت می‌گیرد.



به گزارش سرویس اخبار نجوم و فضا سایت شات ایکس و به نقل از اطلاعات به گفته دانشمندان ناسا، در چند ماه آینده یک انفجار کیهانی نادر در کهکشان راه شیری رخ دهد. این انفجار به قدری درخشنده خواهد بود که به نظر می‌رسد برای مدت کوتاهی یک ستاره «جدید» در آسمان شب ظاهر شود.

بر اساس گفته‌های ناسا، این پدیده که به «نووا» معروف است، فرصتی استثنایی برای تماشای آسمان برای کسانی است که در نیمکره شمالی زندگی می‌کنند، زیرا نوع سیستم‌های ستاره‌ای که این انفجارها در آن‌ها رخ می‌دهند در کهکشان ما رایج نیستند.

این انفجار ستاره‌ای در سیستم ستاریه‌ای به نام «تی تاج شمالی» (T Coronae Borealis) رخ خواهد داد که ۳۰۰۰ سال نوری از زمین فاصله دارد. این سیستم ستاره‌ای شامل دو ستاره است: یک ستاره مرده که به « کوتوله سفید » نیز معروف است و یک ستاره غول پیکر سرخ که به دور آن می‌چرخد. غول‌های سرخ ستاره‌های در حال مرگی هستند که سوخت هیدروژنی آن‌ها در هسته تمام می‌شود. طبق گفته‌های ناسا، خورشید منظومه شمسی ما در نهایت به یکی از آن‌ها تبدیل خواهد شد.

در سیستم‌های ستاره‌ای مانند «تی تاج شمالی» این دو ستاره به قدری به هم نزدیک هستند که ماده از غول سرخ دائماً به سطح کوتوله سفید سرازیر می‌شود. این اتفاق به مرور زمان فشار و گرما را افزایش می‌دهد و در نهایت باعث انفجاری مهیب می‌شود.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین