با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
تعمیر گوشی پوکو F5 پرو شیائومی - فیلم آموزشی تعمیرات موبایل
عکس : آتعمیر گوشی پوکو F5 پرو
.

گوشی Poco F5 Pro که جایگزین نسل قبلی خودش یعنی Poco F4 Gt شده با قیمت کم‌تر و همچنین امکانات نسبتا محدودتر خرداد سال 1402 به بازار عرضه شد. شیائومی که از گذشته هدفش از عرضه گوشی های پوکو، ارائه تجربه‌ای نزدیک به گوشی های پرچمدار اما با قیمت پایین‌تر بود. در گوشی Poco F5 Pro از پردازنده اسنپ‌دراگون +8 نسل یک به همراه باتری با ظرفیت 5160 میلی‌آمپر استفاده کرده. سیستم‌عامل این گوشی اندروید 13 هست و به دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی مجهز شده. با بررسی کالبدشکافی و تعمیرپذیری گوشی Poco F5 Pro همراه موبونیوز باشید تا ببینیم آیا معماری داخلی این دستگاه شیائومی با رقیبش یعنی گوشی S23 FE سامسونگ فرق زیادی دارد؟ و کدوم شرکت از سیستم داخلی بهینه‌تری استفاده کردند؟



 

کالبد شکافی پوکو F5 Pro شیائومی

مثل همیشه اول از همه درگاه سیم‌کارت رو جدا می‌کنیم و با حرارت دادن به قاب پشتی صبر می‌کنیم عایق‌بندی اون شل بشه. بعدش با استفاده از یه اهرم پلاستیکی اون رو باز می‌کنیم. بعد از اون 17 تا پیچ دیگه هم هست که باید باز بشه. خطوط خاکستری روی پنل پشتی گیرنده های آنتن هستند و در کنارشون یه لایه گرافیتی هم جهت انتقال راحت‌تر گرما تعبیه شده.

فلش LED poco F5 pr0

پنل NFC، فلش LED، حسگر های میزان روشنایی و پد شارژ وایرلس (بی‌سیم) همگی روی پنل پشتی این دستگاه قرار گرفته. Poco F5 Pro از شارژ بی‌سیم با توانایی 50 وات پشتیبانی می‌کنه. به گفته کارشناسان شیائومی این گوشی فقط تو 32 دقیقه با شارژ بی‌سیم تا ظرفیت 50 درصد شارژ میشه. از طرفی دیگه از کابل و شارژر 67 واتی خودش استفاده کنید، می‌تونید در عرض یک ربع این گوشی رو 50 درصد شارژ کنید که نسبت به S23 FE سامسونگ برتری محسوسی به‌شمار میاد.

باتری Poco F5 pro

برای درآوردن باتری باید تمامی کابل های اتصال رو جدا کنیم. دو تا کابل هم‌محور هم در کناره‌ها وجود داره که باید باز بشه. دوربین جلو این دستگاه از کیفیت 16 مگاپیکسلی برخورداره. بعد از جدا کردن برد اصلی می‌تونیم دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی به همراه دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی و دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو که همشون کنار هم قرار گرفتن رو ببینیم.

دوربین poco f5 pro

مثل بیشتر گوشی های دیگه تو این رده، فقط دوربین اصلی به قابلیت لرزش‌گیری مجهز شده و حسگر مادون قرمز هم کنارش قرار گرفته. نوار مسی و لایه گرافیتی روی برد اصلی جهت انتقال گرما تعبیه شده.

اسپیکر Poco F5 pro

نکته حائز اهمیت در این گوشی استفاده از فوم های توپ‌مانند در ماژول اسپیکر (بلندگو) اون هست که باعث بلندتر شدن صدای خروجی میشه. روی درگاه اسپیکر، فیلتر مشبک شده قرار گرفته که جزئی از عایق‌بندی اون حساب میشه.

صفحه نمایش شیائومی Poco F5 pro

برای تعویض صفحه‌نمایش Poco F5 Pro در ابتدا باید پیچ های پایین ماژول اسپیکر و خود اون رو دربیارید، بعدش می‌تونید به کابل اتصال صفحه‌نمایش دسترسی داشته‌ باشید. در مرحله بعدی باید کابل های اتصال دیگه و پیچ نگهدارنده رو از برد جانبی جدا کنید. بعدش خود برد جانبی رو دربیارید و از جلو به صفحه‌نمایش حرارت بدید. با استفاده از اهرم پلاستیکی اون رو جدا کنید و صفحه‌نمایش جدید رو جا بزنید، دوباره عایق‌بندی کنید و حتما کابل اتصال صفحه‌نمایش به برد جانبی رو وصل کنید. بعد از انجام تمامی این مراحل با خیال راحت می‌تونید گوشی رو سرهم و ازش استفاده کنید.

تعویض باتری گوشی شیائومی

مثل همیشه برای درآوردن باتری از برچسب مخصوص جداسازی اون استفاده می‌کنیم. ظرفیت باتری گوشی Poco F5 Pro حدود 5160 میلی‌آمپر هست که نسبت به گوشی S23 FE سامسونگ از برتری قابل توجهی برخورداره.

تعمیر Poco F5 pro شیائومی

با درآوردن باتری و کابل اتصال برد اصلی به برد جانبی می‌تونیم vapor chamber یا همون سیستم خنک‌کننده محفظه بخار رو مشاهده کنیم که زیر باتری و مادربرد تعبیه شده.

 

امتیاز نهایی

کارشناس کانال PBK reviews امتیاز تعمیرپذیری 7.5 از ده رو به گوشی Poco F5 Pro شیائومی داده. آسانی مراحل تعویض باتری از نقاط قوت این گوشی به حساب میاد. شیائومی امتیاز معماری داخل گوشی رو از دست داد و توی این قسمت مغلوب گوشی S23 FE سامسونگ شد. کانال PBK reviews امتیاز 8.5 از ده رو به گوشی هم‌رده سامسونگ داده بود. نظر شما چیه؟ با توجه به امتیاز 7.5، گوشی Poco F5 Pro شیائومی ارزش خرید کمتری به نسبت رقیب سامسونگی پیدا می‌کنه؟ با در نظر گرفتن بودجه یکسان و نمرات تعمیرپذیری این گوشی و گوشی S23 FE سامسونگ، انتخاب شما کدوم خواهد بود؟ آیا تعمیرپذیری راحت گوشی جزو نکات مهم برای شما در هنگام خرید به حساب میاد؟

کالبد شکافی گوشی Poco F5 pro شیائومی

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین