با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
نابودی حدودا 500 برند مختلف در بازار تلفن هوشمند طی 6 سال گذشته
عکس : نابودی حدودا 500 برند تلفن هوشمند
.

بر اساس اعلامیه‌های متعدد صادر شده، داده‌های تحلیل‌گران و سایر منابع خبری محبوب، در حال حاضر تعداد برند های زیادی در بازار گوشی‌های هوشمند وجود ندارند.

با این‌حال در واقعیت تعداد زیادی از این برند ها وجود دارند. ضمن اینکه تنها طی چند سال اخیر حدودا 500 برند از بازار خارج شده‌اند.



بر اساس اعلام تحلیل‌گران موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research در حد فاصل سال‌های 2017 تا 2023 تقریبا 500 برند از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند خارج شده‌اند. این رقم به خودی خود عدد بزرگی محسوب نمی‌شود.

واقعیت این است که سال 2017 مصادف با دوران اوج این بازار بود و در آن زمان بیش از 700 برند در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند فعال بودند. در نتیجه طی مدت 6 سال تقریبا دو سوم برندهای حاضر در بازار از این فضا خارج شده‌اند. بدین‌ترتیب تا پایان سال 2023 حدودا 250 بازیگر در بازار جهانی موبایل فعال خواهند بود.

وضعیت کنونی از عوامل متعددی ناشی می‌شود. این موارد شامل بهبود کیفیت گوشی‌های هوشمند، چرخه‌های جایگزینی طولانی‌تر، انتقال به عصر 5G و بحران اقتصادی هستند. موضوع جالب توجه اینکه تعداد برندهای جهانی طی سالیان گذشته تغییر اندکی داشته و عمدتا بازیگران داخلی از این بازار کناره‌گیری می‌کنند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین