با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
چگونه حساسیت لمسی را در اندروید کم یا زیاد کنیم؟
عکس : روش کم یا زیاد کردن حساسیت لمسی را در گوشی اندروید

آیا گوشی اندروید ی شما پس از نصب محافظ صفحه یا همان گلس، حساسیتش نسبت به لمس کمتر شده است؟ یا شاید هم احساس می‌کنید حساسیت لمسی تاچ گوشی به حدی زیاد است که در داخل جیب‌تان هم به صورت تصادفی کار می‌کند. در هر صورت، می‌توانید این مشکل را با تنظیم تنظیمات میزان حساسیت لمسی در دستگاه اندروید ی خود حل کنید. در ادامه با ما در دیجی رو همراه باشید تا روش کار را با شما به اشتراک بگذاریم.

چگونه حساسیت صفحه نمایش گوشی اندرویدی خود را تغییر دهیم؟

حساسیت صفحه نمایش دستگاه اندرویدی را می‌توان از طریق برنامه تنظیمات تغییر داد. بسته به مدل دستگاه و نسخه اندروید آن، مراحل ممکن است کمی متفاوت باشد. مراحل زیر برای یک دستگاه سامسونگ آمده است:

<strong>حساسیت لمسی</strong> <strong>اندروید</strong>

  1. برنامه تنظیمات (Settings) را در دستگاه خود باز کنید و روی Display ضربه بزنید.
  2. به پایین اسکرول کنید تا گزینه Touch sensitivity را ببینید. اگر آن را نمی‌بینید، می‌توان در کادر جستجوی برنامه تنظیمات جستجو کنید.
  3. اگر گزینه Touch sensitivity غیرفعال است، آن را روشن کنید. ممکن است لازم باشد دستگاه خود را یکبار راه اندازی مجدد کنید تا تغییرات اعمال شوند.

می‌توانید حساسیت لمسی را با استفاده از گوشی خود به طور معمول آزمایش کنید و ببینید که چگونه به لمس‌ها، ضربه‌ها و کشیدن انگشت روی آن پاسخ می‌دهد.

اگر تنظیم حساسیت لمسی جوابگو نبود، کارهای دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید برای بهبود تجربه کار با صفحه لمسی انجام دهید. تمیز و خشک نگه داشتن صفحه نمایش گوشی، استفاده از محافظ صفحه نمایش نازک، و تنظیم نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش، راه‌های دیگری برای بهبود حساسیت صفحه لمسی گوشی شما هستند.

در یک دستگاه سامسونگ، می‌توانید با رفتن به مسیر Settings > Display > Motion smoothness، نرخ تازه‌سازی صفحه را تنظیم کنید. در آنجا، می‌توانید بین نرخ‌های تازه‌سازی تطبیقی ​​(یا بالا) و استاندارد یکی را انتخاب کنید. می‌توانید نرخ تازه‌سازی نمایشگرتان را تست کنید تا مطمئن شوید تغییراتتان ذخیره شده‌اند یا خیر.

حساسیت لمسی مناسب را در گوشی خود تنظیم کنید

تنظیم حساسیت لمسی دستگاه اندرویدی شما می‌تواند کمک کند تا در موقعیت‌های ناامیدکننده مانند لمس تصادفی یا اشتباه، و یا پاسخگو نبودن صفحه نمایش، جلوگیری کنید. در حالی که افزایش حساسیت لمسی مطمئناً به شما کمک می‌کند تا از مشکلات ناشی از نصب محافظ صفحه نمایش ضخیم روی گوشی خود خلاص شوید، اما با این حال نباید انتظار معجزه داشته باشید و شاید خرید یک محافظ نمایشگر مناسب‌تر ایده خوبی باشد.

<strong>حساسیت لمسی</strong> <strong>اندروید</strong>

اگر پس از تنظیم حساسیت همچنان با مشکلی در صفحه لمسی گوشی خود مواجه هستید، ممکن است لازم باشد دلایل دیگری مانند وجود اشکالات نرم افزاری، معیوب بودن سخت افزار و نامناسب بودن محافظ صفحه را بررسی کنید.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین