با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
اپل دانلود مستقیم اپ‌های iOS از وب‌سایت توسعه‌دهندگان را ممکن می‌کند
عکس : دانلود مستقیم اپ‌های iOS از وب‌سایت توسعه‌دهندگان
.

اپل امروز در خبری از اعمال تغییرات بیشتر برای توسعه‌دهندگان اتحادیه اروپا خبر داد. این شرکت در مطلبی توضیح داد که توسعه‌دهندگان در این کشورها می‌توانند اپ‌ها را به‌طور مستقیم از وب‌سایت‌های خود در دسترس کاربران قرار دهند.

این شرکت همچنین به امکان طراحی روش‌های پرداخت جایگزین در درون برنامه‌ها و چند تغییر دیگر اشاره کرده است.



به گزارش سرویس اخبار نرم افزار سایت شات ایکس و به نقل از دیجیاتو اپل هفته گذشته با انتشار آپدیت iOS 17.4 امکان استفاده از اپ استورهای جایگزین را فراهم کرد. این شرکت حالا امروز اعلام کرده است که فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث می‌توانند صرفاً اپ‌های خاص خودشان را ارائه کنند. برای مثال، یک استودیوی بازی‌سازی می‌تواند یک فروشگاه بسازد و فقط بازی‌های خودش را در دسترس کاربران قرار دهد.

اپل کار توسعه‌دهندگان اتحادیه اروپا را راحت‌تر می‌کند

توسعه‌دهندگان به‌زودی می‌توانند اپ‌ها را به‌صورت مستقیم از وب‌سایت خودشان توزیع کنند. البته برای انجام این کار باید شرایط اپل نظیر عضویت در برنامه توسعه‌دهندگان این شرکت حداقل به‌مدت دو سال متوالی و داشتن برنامه‌ای با حداقل یک میلیون دانلود در اتحادیه اروپا را رعایت کرده باشند.

اپلیکیشن‌هایی که به این طریق توزیع می‌شوند، باید پیش‌نیازهای تأیید صحت برنامه‌ها توسط اپل را پشت‌سر گذاشته باشند. این سازوکار برای همه اپلیکیشن‌های iOS اجرا می‌شود.

توسعه‌دهندگان در هنگام هدایت کاربران به‌وب‌سایت خود به‌منظور تکمیل تراکنش‌ها، می‌توانند انتخاب کنند که تبلیغات پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای، تخفیف‌ها و غیره را چگونه طراحی کنند. در نتیجه، استفاده از قالب‌های آماده اپل از امروز صرفاً به‌صورت اختیاری به توسعه‌دهندگان پیشنهاد می‌شود.

افزون‌براین، توسعه‌دهندگانِ مجاز برای تسهیل توزیع اپلیکیشن از طریق وب، یکپارچه‌سازی با کارکردهای سیستم، پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات و غیره به چند API دسترسی پیدا می‌کنند.

توزیع اپ‌ها از طریق وب در فصل بهار به‌واسطه یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری در دسترس کاربران قرار می‌گیرد تا برای اولین‌بار بتوانند به‌صورت رسمی یک برنامه را از وب‌سایت‌ها دانلود و روی دستگاه خود نصب کنند.

اپل این تغییرات را برای پیروی از قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه اروپا اعمال می‌کند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین