با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
دستگیری هکر 16 ساله‌ای که حساب کاربران یک استان را خالی می‌کرد
عکس : دستگیری هکر 16
.

این روزها اخبار فراوانی از هک شدن حساب کاربران به گوش می‌رسد و در آخرین آنها نوجوانی 16 ساله از چهارمحال و بختیاری به عنوان جوان‌ترین هک ر این استان موفق شده از طریق حمله فیشینگ و صفحات پرداخت جعلی بانک‌ها حساب بسیاری از کاربران را خالی کند. جزئیات بیشتر درباره هک ر نوجوان را در ادامه این نوشتار از شهر سخت افزار بخوانید.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری در مصاحبه با فارس گفته که این روزها هک ر ها، حتی کم‌سن‌ترین آنها، از روش فیشینگ برای خالی کردن حساب‌های مردم استفاده می‌کنند. در همین رابطه نوجوانی ۱۶ ساله در چهارمحال و بختیاری داریم که توانسته از طریق حمله‌ی فیشینگ حساب برخی از کاربران را خالی کند.



فیشینگ، آسان‌ترین روش کلاهبرداری از کاربران

مرتضی عسگری، رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری می‌گوید که این هکر، جوان‌ترین کلاه‌بردار اینترنتی در چهارمحال و بختیاری است. وی اظهار داشته که این نوجوان فیشینگ‌کار با نوشتن برنامه و طراحی اپلیکیشن و ارسال آن برای دیگر کاربران اقدام به کلاهبرداری کرده است.

وی افزود: این روزها هکرها حتی کم‌سن‌ترین آن‌ها نیز از روش فیشینگ استفاده می‌کنند در این روش کلاهبرداران با ساخت صفحات جعلی مشابه درگاه اصلی بانک‌ها یا در قالب خرید اینترنتی دست به سرقت می‌زنند.

در واقع مجرمان ابتدا با ساختن صفحه‌ای جعلی مشابه صفحه اصلی بانک‌ها شماره کارت، رمز دوم و کد cvv2 را به دست آورده و در فرصتی مناسب اقدام به برداشت از حساب کاربر می‌کنند.

البته این دسته از مجرمان برای عادی جلوه دادن موضوع با قراردادن پیغامی همچون سیستم بانک قطع است! اعتماد فرد را جلب می‌کنند و گاهی نیز بعد از ثبت مشخصات، فرد را وارد سایت اصلی بانک می‌کنند.

بر اساس اعلام رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری بسیاری از جرائم سایبری کشور برداشت‌های غیرمجاز است که بیشتر این موارد از طریق فیشینگ انجام می‌شود. بر اساس اعلام مرتضی عسگری امروزه بسیاری از برنامه‌های غیرمجاز که در فضای مجازی وجود دارد در واقع طعمه‌ای از سوی کلاهبرداران است.

وی در انتها افزود که کاربران مراقب باشند تا به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود اعتماد نکنند زیرا افراد سودجو از طریق این نرم‌افزارها کاربران را به درگاه‌های جعلی هدایت و اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌کنند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین