با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
کدام مشاغل بالاترین دستمزد را در سال ۱۴۰۲ داشتند؟
عکس : جدول دستمزد و افزایش حقوق
.

بر اساس تازه‌ترین گزارش حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۳ ، شغل‌های برنامه‌نویسی ، مهندسی صنایع، مدیریت تولید، مدیریت پروژه، کارشناسان و مدیر فروش بازاریابی و حقوقی دارای بالاترین حقوق و بیشترین افزایش نسبت به سال ۱۳۹۹ هستند.



به گزارش سرویس اخبار علمی سایت شات ایکس و به نقل از آی تی ایران بر اساس گزارش سالانه استارتاپ «جاب‌ویژن» از میزان حقوق و دستمزد، میانه حقوق دریافتی در بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ تا حدود ۶ درصد از تورم پیشی گرفته و در مقابل حداقل حقوق کارکنان دولت دو درصد و حداقل حقوق وزارت کار ۵ درصد از تورم عقب‌تر است.

این گزارش همچنین حاکی است که دانشگاه محل تحصیل کمترین اثر را بر میانه حقوق داشته و میانه حقوق فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دولتی و آزاد تقریبا برابر و حدود ۱۰ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی‌-کاربردی، پیام نور و غیر انتفاعی حقوق بیشتری دریافت می‌کنند.

بر اساس این گزارش گروه شغلی، سطح ارشدیت و سابقه کاری موثرترین عوامل بر حقوق و دستمزد هستند و هرکدام به تنهایی می‌توانند تاثیر دوتا سه برابری بر حقوق داشتنه باشند.

بر اساس این گزارش افراد با سابقه بیش از ۱۰ سال دوبرابر افراد کم تجربه حقوق دریافت می کنند. با این حال بیشترین افزایش حقوق نسبت به سال ۱۳۹۹ متعلق به افراد با سابقه ۲ تا ۵ سال است که ۳۵ درصد رشد نشان میدهد.

در بخش خصوصی حقوق افراد بیش از هر چیز به سطح ارشدیت و گروه شغلی مرتبط است به گونه‌ای که مدیران حدود ۳ برابر کارمندان و برنامه‌نویسان نیز ۲.۵ برابر نیروهای خدماتی حقوق دریافت می‌کنند.

بر اساس این گزارش میانه حقوق بخش خصوصی در تهران ۳۰ درصد بیشتر از سایر شهرهاست هرچند مقدار رشد حقوق نسبت به سال ۱۳۹۹ در تهران وسایر شهرها تقریبا برابر است.



بالاترین حقوق‌ها و بیشترین رشدها

این گزارش حاکی است که مشاغل مرتبط با تکنولوژی و برنامه‌نویسی در رده‌های ارشد و مدیریتی با بیشترین رشد و بالاترین میزان حقوق مواجه بوده‌اند.



درآمد و حقوق مشاغل برنامه نویسی

بر این اساس میانه حقوق مدیر علوم داده و هوش مصنوعی در تهران ۵۳.۳ میلیون تومان و میزان رشد شغلی آن نسبت به سال گذشته۳۳ درصد بوده است.

همچنین میانه حقوق برنامه‌نویس ارشد جاوا در تهران ۴۶.۳ میلیون تومان و رشد ۳۲ درصد، برنامه‌نویس ارشد دات نت و #C در تهران ۴۵ میلیون تومان و ۳۶ درصد رشد، برنامه‌نویس ارشد زبان GO ( زبان برنامه نویسی محصولات گوگل ) در تهران ۴۴ میلیون تومان و ۳۰ درصد رشد، برنامه‌نویس ارشد ری‌اکت در تهران ۴۲ میلیون تومان و ۳۵ درصد رشد و همچنین مدیر فنی آی تی در تهران ۴۵ میلیون تومان و ۲۹ درصد رشد است.



حقوق سایر مشاغل

در میان دیگر مشاغل میانه حقوق مدیرعامل کارخانه در تهران ۵۲.۵ میلیون تومان و ۳۱ درصد رشد، مدیرارشد محصول در تهران ۴۵.۸ میلیون تومان و ۳۱ درصد رشد، مدیر مالی در تهران ۴۵ میلیون و ۲۹ درصد رشد، مدیر مهندسی شیمی و نفت گاز ۴۵ میلیون تومان و ۲۹ درصد رشد، مدیر بخش حقوقی تهران ۴۳.۸ میلیون تومان و ۲۵ درصد رشد و همچنین مدیر فروش و بازاریابی تهران ۴۲.۸ میلیون تومان با ۲۲ درصد رشد است.ShotX.ir@6Ads6

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین