با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
دقت و توجه ویژه در دانلود و نصب اپلیکیشن‌های مسیریاب داشته باشید
عکس : اپلیکیشن‌ مسیریاب

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ دوم حامد محمدی سپاسی رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا فراجا تأکید کرد: نصب اپلیکیشن‌ های مسیریاب از کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی که پیشنهاد یا تبلیغ‌شده اشتباه است و این امر می‌تواند باعث آلوده شدن گوشی آن‌ها به بدافزارهای مخرب یا جاسوسی شده و زمینه‌های گرفتار شدن زائرین در دام مجرمان سایبری را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه زائرین اربعین حسینی باید دقت و حساسیت بیشتری در دانلود و نصب اپلیکیشن‌های مسیریاب داشته باشند، افزود: در هنگام نصب دقت نمایند که چه مجوزهای دسترسی (از قبیل دسترسی به دفترچه تلفن، پیامک‌ها، تماس‌های تلفنی و…) را می‌خواهد. چرا که دسترسی به برخی اطلاعات و امکانات گوشی می‌تواند زمینه‌های گرفتار شدن در دام مجرمان سایبری را فراهم کند و در آینده‌ای نه چندان دور و حتی شاید در زمان سفر اربعین قربانی مجرمان سایبری شوند.

این مقام انتظامی ادامه داد: ضرورت دارد تا زائرین اربعین حسینی قبل از شروع سفر معنوی خود اطلاعات مهم و حساس کاری و شخصی خود را از روی حافظه‌های گوشی‌های هوشمند به وسایل جانبی ذخیره‌سازی مثل فلش مموری‌ها منتقل نمایند، تا در صورت دانلود و نصب اپلیکیشن‌های ضروری سفر مثل مسیریاب اگر اشتباهاً گرفتار بدافزارهای مخرب شدند اطلاعات مهم آن‌ها به سرقت نرفته یا از بین نرود.

سرهنگ سپاسی تأکید کرد: نصب و به‌روز بودن آنتی‌ویروس گوشی هوشمند زائرین اربعین یک ضرورت است که نباید در این خصوص غفلت نمایند، چرا که آنتی‌ویروس به‌روز و قوی می‌تواند مانع از فعال شدن بسیاری از بدافزارهای مخرب و جاسوسی در هنگام نصب اپلیکیشن‌ها شود.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا فراجا خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک، می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 یا سایت پلیس‌ فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش گزارش‌ها مردمی در میان بگذارند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین