با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
عامل کلاهبرداری در شبکه اجتماعی تلگرام دستگیر شد
عکس : کلاهبرداری در تلگرام

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ فدائیان؛ رئیس پلیس فتا استان سمنان در تشریح این خبر گفت: یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت، در شبکه اجتماعي تلگرام باکانالي در خصوص حمايت هاي مالي یکی از بانک های کشور آشنا شدم و مقرر گرديد بنده به ازاي اضافه نمودن عضو به کانال مربوطه پاداش دريافت نمايم.

سرهنگ فدائیان ادامه داد: شاکی در ادامه گفت که طي چندين مرحله مدیر کانال اقدام به دريافت وجه از بنده نموده و من در مجموع مبلغ 309.830.000 ريال به شماره کارت اعلامي واريز نمودم ولیکن هيچ گونه خدماتي به بنده ارائه نگرديده است.لذا با توجه به حساسيت موضوع، پرونده‌ای در این خصوص تشکيل و رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان اين پليس قرار گرفت.

این مقام انتظامی گفت: افسران سایبری پلیس فتا باتوجه‌ به اظهارات شاکی و مستندات جمع آوری شده، اقدامات تخصصی خود را در جهت شناسایی متهم یا متهمین سایبری آغاز کرده و در کمترین زمان ممکن هویت فرد مورد نظر در یکی از استان های کشور شناسایی گردید.

سرهنگ فدائیان افزود: با انجام اقدامات پليسي و رد زني صورت گرفته نسبت به شناسايي آدرس و مخفيگاه متهم اقدام و طي عمليات غافلگيرانه شخص مذکور در مخفيگاه خود دستگير و با صدور قرار وثيقه به ميزان 2 ميليارد ريال روانه زندان گرديد.

این مقام مسئول ضمن اشاره به ماده 741 قانون مجازات اسلامی بیان داشت: هرکس به طور غیرمجاز از سامانه های رایانه ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی از قبیل وارد کردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف کردن داده‎ها یا مختل کردن سامانه، وجه یا مال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل کند، مجرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن درنظر گرفته شده است. لذا لازم است کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان از عموم مردم خواست تا در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره 096380 و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش نمایند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین