با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
حریم خصوصی کاربران ایرانی رصد نمی‌شود
عکس : حریم خصوصی کاربران ایرانی رصد نمی‌شود

در دنیای پیشرفته ارتباطات، ایجاد هر نوع محدودیتی برای ارسال پیام و یا برقراری تماس می‌تواند کاربران اینترنتی را با چالش‌های بیشماری روبه‌رو کند و گلایه آنها را به دنبال داشته باشد. کندی سرعت اینترنت ، فیلتر و محدود شدن شبکه‌های اجتماعی برای کاربران ایرانی مسئله دیروز و امروز نبوده و طی سال‌های اخیر به صورت مقطعی با آن دست به گریبان بوده‌اند. این در حالی است که از شهریور ماه سال گذشته محدودیت‌ها جدی‌تر اعمال شد و همزمان با آن مسئولان این حوزه، کاربران را به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی تشویق می‌کردند.

استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی به سرعت در میان بسیاری از کاربران فراگیر شد اما این در حالی است که عده‌ زیادی از افراد نسبت به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی مقاومت می‌کنند و وقتی دلیل آن را می‌پرسیم یک جواب می‌شنویم و آن هم این است که پیام‌رسان‌های داخلی امنیت ندارند و اطلاعات ما ممکن است رصد شود. همین صحبت‌ها یک علامت سوال بزرگ در ذهن دیگر کاربران به وجود می‌آورد که آیا واقعا اطلاعات ما از طریق پیام‌رسان‌های داخلی رصد خواهد شد؟

اخیرا عیسی‌ زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از پیامرسان‌های بومی در پاسخ به یکی از کاربران مبنی بر صحت رصد اطلاعات مردم در پیامرسان‌ها گفت:

این خبر که اطلاعات مردم توسط پیامرسان‌ها رصد می‌شود، صحت ندارد. بر اساس قوانین کشور و همچنین فتوای مقام معظم رهبری، اطلاعات افراد در پیامرسان‌ها جزو حریم خصوصی آنان است.

عیسی‌ زارع‌پور به طور شفاف رصد اطلاعات را غیرواقعی دانسته و حالا باید دید صحبت‌های وزیر می‌تواند دیوار مقاومتی برخی از کاربران نسبت به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی را بشکند یا خیر؟

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین