با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
مانیتورینگ ویندوز سرور 2022؛ اهمیت و معرفی ابزارهای محبوب مانیتورینگ
عکس : مانیتورینگ ویندوز سرور 2022

با تبدیل شدن ویندوز سرور ها به بخش جدایی‌ناپذیر اکثر شبکه‌های نتورک، بسیاری از عملکردهای حیاتی کسب‌وکار به طور مداوم به زمان آماده‌سازی آن‌ها، بستگی دارد. ضربه به قابلیت دسترسی و عملکردی آنها، می‌تواند به طور نامطلوبی به این عملکردها آسیب برساند و به نوبه خود، درآمد شرکت را به شدت تحت تأثیر قرار دهد؛ بنابراین در اینجا اهمیت نظارت و مانیتورینگ ویندوز سرور 2022 برای سازمان‌ها، مشخص می‌شود.

تهدیدات امنیتی وب (Web security threats)، نوعی خطر امنیت سایبری ناشی از اینترنت است که می‌تواند کاربران را در معرض آسیب‌های آنلاین قرار دهد و باعث اقدامات یا رویدادهای نامطلوب و ناخواسته شود.

در حال حاضر، در شبکه‌های اینترنتی، دسترسی غیرمجاز به سرورهای مهم بسیار رایج شده است. این دسترسی‌های غیرمجاز، می‌تواند منجر به نشت اطلاعات محرمانه کسب‌وکارها، کنترل از راه دور سرورها، هک دیتابیس‌های مهم و غیره شود. این مسائل، می‌تواند به‌شدت به کسب‌وکارها و افراد، آسیب برساند.

برای جلوگیری از بروز این اتفاقات ناخواسته و آسیب‌های غیرقابل‌جبران به سازمان‌ها، می‌توان از ابزارهای نظارت ویندوز سرور 2022، استفاده کرد. گفتنی است که مهمترین نکته قبل از عملیات مانیتورینگ، اطمینان از اورجینال بودن لایسنس ویندوز سرور 2022 است.

نظارت و مانیتورینگ ویندوز سرور 2022 چیست؟

Windows Server Monitoring به فرایند نظارت سرتاسر ویندوز سرور برای آمار عملکرد و عملیاتی گفته می‌شود. این سیستم به نظارت، مدیریت و تصحیح خودکار مشکلات عملکرد برای ویندوز سرور های مستقر در محل، خارج از محل یا در یک مرکز داده ابری (Cloud data center) کمک می‌کند. این سیستم، بینش کلاسترهای سرورها را فراهم می‌کند؛ تهیه و مدیریت منابع، توابع و فرایندها را اتومات می‌کند.

مانیتورینگ Windows Server 2022، فرایند نظارت بر منابع سیستم سرور است؛ مانند: میزان استفاده از CPU، مصرف مموری، ورودی/خروجی (I/O)، نتورک، Disk Usage، فرآیند و غیره. معیارهای نظارت بر سرور نیز با درک استفاده از منابع سیستم سرور به برنامه‌ریزی ظرفیت آن، کمک می‌کند.

برخی از مزایای استفاده از ابزار مانیتورینگ، عبارت‌اند از:

  • یک ابزار مانیتورینگ ویندوز سرور 2022 به اتومات کردن فرآیند نظارت بر سرور، کمک می‌کند.
  • به شناسایی سایر مسائل مربوط به عملکرد مانند استفاده از منابع، زمان ازکارافتادن برنامه و زمان پاسخ‌دهی کمک می‌کند.
  • ادمین‌ها با نظارت بر ویندوز سرور ها، می‌توانند به‌صورت فعال و در لحظه خطاها، مشکلات و خرابی را ردیابی کرده و به آن‌ها پاسخ دهند. انجام این مراحل به جلوگیری از خرابی و قطعی‌های عمده و جلوگیری از نقض SLA (توافق‌نامه سطح خدمات)، کمک خواهد کرد.

Windows Server Monitoring، ارزش زیادی برای مدیریت مشکلات و حوادث دارد؛ اما در واقع به مدیریت کلی عملیات پروژه، کمک می‌کند. همچنین به کسب‌وکارها و شرکت‌ها کمک می‌کند تا به تعهدات SLA خود، عمل کنند و از مجازات‌ شدید و از دست دادن اعتبار، جلوگیری کنند.

ابزارهای محبوب و برتر برای مانیتورینگ ویندوز سرور 2022

ما ابزارهای مختلف بسیاری برای نظارت بر ویندوز سرور 2022 داریم؛ اما در اینجا به معرفی 4 نرم‌افزار محبوب و برتر، اکتفا می‌کنیم:

  • Sysguage
  • Opsview
  • Zabbix
  • Syskit

در ادامه به معرفی این ابزارهای محبوب برای نظارت بر Windows Server، خواهیم پرداخت.

در ضمن شما میتوانید برای آشنایی با سایر ابزارهای مانیتور سرور، به این مقاله رجوع کنید.

نرم افزار Sysguage

نرم افزار مانیتورینگ Sysguage به نظارت و دسترسی به تمام منابع سخت‌افزاری مورد استفاده برای راه‌اندازی Windows Server، کمک می‌کند. این نرم‌افزار، یکی از ساده‌ترین نرم‌افزارها برای سازماندهی، نظارت و بررسی گزارش‌ها و انجام اقدامات لازم در صورت نیاز است.

<strong> مانیتورینگ <strong> ویندوز سرور </strong> 2022 </strong>؛ اهمیت و معرفی ابزارهای محبوب مانیتورینگ

برای به دست آوردن سابقه اولیه ویندوز سرور ها، خرید نرم افزار Sysguage Server را در نظر بگیرید که با قیمت ۱۲۵ دلار و یک سال پشتیبانی، در دسترس است.

نرم افزار Opsview

ابزار Opsview می‌تواند به مشاهده، تجزیه و تحلیل، نظارت و اتوماتیک کردن خدمات فناوری اطلاعات، برنامه‌ها و راه‌حل‌ها کمک کند. Opsview از پایگاه‌های داده، محیط‌های مجازی (AWS، Azure)، سیستم‌عامل‌ها، شبکه‌ها، وب‌سایت‌ها و غیره پشتیبانی می‌کند.

اگر شما یک مدیر IT یا مدیر سیستم هستید که به دنبال یک راه حل نظارت و مدیریت برای زیرساخت IT خود هستید، Opsview به راحتی بدون در نظر گرفتن مقیاس، نوع، محصول و عمق با محیط شما ادغام می‌شود. قیمت‌ها به هاست بستگی دارند و از ۴.۵ یورو (نسخه اینترپرایز) به ازای هر هاست / ماه، شروع می‌شوند.

 نرم افزار Zabbix

زابیکس یک نرم‌افزار رایگان، اپن‌سورس حرفه‌ای و توسعه‌یافته برای نظارت و ردیابی هر معیاری از هر منبعی در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات است. نرم افزار Zabbix بر سلامت و یکپارچگی سرورها، ماشین‌های مجازی، پارامترهای شبکه، اپلیکیشن‌ها، سرویس‌ها، دیتابیس‌ها، وب‌سایت‌ها و فضای ابری، نظارت می‌کند.

پایه تحت وب آن، تضمین می‌کند که سلامت سرورها را می‌توان از راه دور، کنترل و پشتیبانی کرد. از ابزار زابیکس می‌توان برای سازمان‌های کوچک تا بزرگ و از همه مهم‌تر، کاملا رایگان ، استفاده کرد. بله، نرم‌افزار Zabbix رایگان است؛ اما برای دریافت پشتیبانی مشتریان آن، باید هزینه پرداخت کنید.

نرم افزار Syskit

Syskit Monitor، ابزاری برای نظارت و مدیریت سرورهای سازمانی است. از این نرم‌افزار برای نظارت بر اپلیکیشن‌های مجازی در سرورهای Citrix، Share Point، SQL و Windows Server، RDP sessions و Gateway ‌ها، استفاده می‌شود.

<strong>مانیتورینگ <strong>ویندوز سرور</strong> 2022</strong>؛ اهمیت و معرفی ابزارهای محبوب مانیتورینگ

نرم افزار  سیس کیت علاوه بر نظارت، به حسابرسی فعالیت کاربر نیز کمک می‌کند. وظایف اصلی آن شامل نظارت بر عملکرد سرور از نظر استفاده از CPU، حافظه و دیسک، تراکنش‌های SQL، اتصالات IIS، اتصالات ریموت به سرورها و موارد دیگر است.

این نرم‌افزار به مدت 30 روز به صورت رایگان، در دسترس است. قیمت آن نیز از 199 دلار برای هر  یک سرور در سال، شروع می‌شود.

3 نکته مهم برای انتخاب ابزار مناسب برای نظارت بر Windows Server

برای انتخاب یک ابزار مناسب برای نظارت بر ویندوز سرور خود، باید برخی نکات مهم را رعایت کنید:

  • نرم افزارهای مانیتورینگ ویندوز سرور 2022، قیمت‌ها و کارایی‌های متفاوتی دارند. شما می‌توانید با توجه به نیاز شرکت خود از ابزار رایگان یا پولی آن، استفاده کنید.
  • بسته به نیازتان، باید ابزاری را انتخاب کنید که توانایی نظارت بر ویندوز سرورهای با «n» تعداد از کسانی که ریموت هستند را داشته باشد.
  • نرم‌افزار مانیتورینگ ویندوز سرور برای انجام مانیتورینگ مایکروسافت سرور، باید از تمامی نسخه‌های Windows Server مانند Windows NT، Windows Server 2012 R2، ویندوز سرور 2016، ویندوز سرور 2019 و ویندوز سرور 2022 پشتیبانی کند.

<strong>مانیتورینگ <strong>ویندوز سرور</strong> 2022</strong>؛ اهمیت و معرفی ابزارهای محبوب مانیتورینگ

Windows Server Monitoring به یک وظیفه مهم برای شرکت‌ها در همه تبدیل شده است.

نرم‌افزارها و ابزارهای مانیتورینگ به تشخیص انواع مشکلات سرور می‌پردازد؛ از جمله: نشت حافظه رم (Random Access Memory) برای رفع مشکلات عملکردی؛ جلوگیری از دسترسی مهاجمان؛ مسدود کردن به‌روزرسانی‌ها از منابع غیر قابل اعتماد؛ یافتن آسان عوامل کندکننده و از همه مهم‌تر، کمک به عیب‌یابی و آنلاین کردن سریع‌تر سرور.

مانیتورینگ ویندوز سرور 2022 برای کمک به سازمان‌ها در برداشتن گام‌هایی برای تشخیص مشکلات، پیش از وقوع آن‌ها و جلوگیری از مشکلات بزرگ‌تر قبل از بروز حوادث با اولویت بالا، مهم است.

نتیجه‌گیری

دریافت سرور آسان است. امروزه به راحتی میتوان سرور راه اندازی کرد، علاوه بر این، اکثر شرکت‌های میزبانی، وب سرورهای اجاره‎ای و خصوصی مجازی را با قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای، ارائه می‌دهند.

از این رو، دسترسی‌های غیرمجازی که ممکن است به سرورهای شما متصل شوند، بیشتر می‌شود. شما به عنوان مدیر IT، باید از این دسترسی‌های ریموت غیر مجاز، جلوگیری کنید؛ یکی از بهترین روش‌ها برای انجام این کار، نظارت بر  Windows Server با استفاده از ابزار مناسب می‌باشد. برای دسترسی به تمامی محصولات مایکروسافت و ویندوز سرور به صورت کاملا اورجینال و با پشتیبانی دائمی، میتوانید به سایت های معتبر فروش محصولات مایکروسافت مراجعه کنید.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین