با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
طوفان خورشیدی بر ماهواره‌های استارلینک تأثیر گذاشته است
عکس : طوفان خورشیدی بر ماهواره‌های استارلینک تأثیر گذاشته است
.

به تازگی شدیدترین طوفان خورشیدی در دو دهه اخیر به زمین رسید و این پدیده در برخی کشورها به‌صورت شفق قطبی قابل مشاهده است. اکنون «ایلان ماسک»، مدیرعامل اسپیس‌ایکس تأیید کرده که منظومه ماهواره‌ای استارلینک نیز تحت تأثیر این طوفان خورشیدی قرار گرفته است.



به گزارش سرویس اخبار نجوم و فضا سایت شات ایکس و به نقل از دیجیاتو براساس گزارش رویترز و پست ایلان ماسک در ایکس، ماهواره‌های استارلینک به‌دلیل طوفان ژئومغناطیسی تحت فشار زیادی قرار گرفته‌، اما تاکنون مقاومت کرده‌اند. به‌رغم این طوفان خورشیدی، اسپیس‌ایکس که صورت فلکی ماهواره استارلینک خود را در مدار پایین زمین (LEO) مستقر کرده است، روز گذشته نیز ماهواره‌های دیگری را به LEO پرتاب کرد.



ماهواره‌های استارلینک در مواجهه با طوفان خورشیدی

یک طوفان خورشیدی در سال 2022 ده‌ها ماهواره استارلینک را از بین برد. اسپیس‌ایکس، پس از این حادثه گفت که ماهواره‌های تازه پرتاب‌شده در آن سال، نتوانستند به حالت عادی خود برگردند. به گفته این شرکت، این ناهنجاری به دلیل سطوح بالای کشش اتمسفر رخ داده بود.

ایلان ماسک در خصوص طوفان فعلی تأیید کرد که اکنون ماهواره‌های استارلینک با برخورد مواد خورشیدی که به زمین می‌رسد، مواجه شده است. به گفته وی، این طوفان خورشیدی یکی از بزرگ‌ترین طوفان‌هایی بوده که اسپیس‌ایکس به خود دیده است. ماسک افزود درحالی که ماهواره‌های استارلینک تحت فشار زیادی قرار دارند، اما تاکنون توانسته‌اند به خوبی مقاومت کنند.

چندین کاربر نیز در شبکه اجتماعی ایکس تصاویری از تست‌های سرعت اینترنت استارلینک را به اشتراک گذاشتند که حاکی از اختلال در شبکه آن است. برخی کاربران می‌گویند اپلیکیشن استارلینک به آن‌ها اخطار می‌دهد که این سرویس دچار اختلال شده و اسپیس‌ایکس درحال بررسی آن است.

اسپیس‌ایکس قرار است دسته دیگری از ماهواره‌های استارلینک را فردا پرتاب کند. این پرتاب از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا اواخر عصر به وقت محلی انجام خواهد شد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین