با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
نسل جدید سرفیس گو با مشخصات فنی بهبودیافته و قیمت بالاتر عرضه می‌شود
عکس : سرفیس گو
.

مایکروسافت در پایان ماه جاری از نسل جدید تبلت Surface Go (سرفیس گو) رونمایی خواهد کرد که مقرون به صرفه‌ترین مدل خانواده سرفیس به شمار می‌رود. این تبلت به نمایشگر ۱۰ اینچی مجهز خواهد بود و از صفحه کلید جداشدنی نیز پشتیبانی می‌کند. در این راستا، گزارش شده که سرفیس گو ۲۰۲۳ ضمن حفظ زبان طراحی مدل‌های قبلی با بهبودهای سخت‌افزاری مختلفی همراه خواهد شد.

براساس آنچه شایعات ادعا کرده‌اند، قلب تپنده سرفیس گو ۲۰۲۳ پردازنده N200 اینتل خواهد بود که به سری پردازنده‌های آلدرلیک N تعلق دارد. این پردازنده پایین‌رده در اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی شد. پردازنده اینتل N200 از چهار هسته بهره می‌برد و قادر است به فرکانس ۳٫۷ گیگاهرتزی دست پیدا کند. در مقایسه با تراشه Pentium Gold 6500Y به کار رفته در سرفیس گو ۲۰۱۹، تبلت جدید مایکروسافت از قدرت پردازشی بالاتری برخوردار خواهد بود.



علاوه بر پردازنده قدرتمندتر، سرفیس گو ۲۰۲۳ در کانفیگ‌های حافظه رم و حافظه داخلی بیشتری به نسبت مدل قبلی روانه بازار خواهد شد. در این رابطه، شایعه شده که مدل پایه این تبلت با در مدل پایه رم ۸ گیگابایتی و حافظه ۶۴ گیگابایتی عرضه می‌شود. مدل‌های بالاتر به ترتیب با حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به فروش می‌رسند. طبیعی است که با افزایش حافظه رم و حافظه داخلی، قیمت دستگاه نیز بیشتر از قبل شود.

در حال حاضر، سرفیس گو در مدل رم ۴ گیگابایتی و حافظه ۶۴ گیگابایتی با قیمت ۴۳۹ یورویی به فروش می‌رسد. سرفیس گو ۲۰۲۳ اما در کانفیگ پایه با قیمت ۴۹۰ یورویی عرضه خواهد شد. نسخه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی نیز با برچسب قیمتی ۵۸۰ یورویی و ۶۷۰ یورویی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. این قیمت‌ها قبلا در یک فروشگاه فرانسوی لیست شده بود.

سرفیس گو ۲۰۲۳ به احتمال زیاد با ویندوز ۱۱ عرضه خواهد شد که جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت محسوب می‌شود. همانطور که می‌دانیم، ویندوز ۱۱ از رابط کاربری بازطراحی‌شده، قابلیت مالتی تسکینگ بهبودیافته و پشتیبانی از برنامه‌های اندرویدی برخوردار است. سرفیس گو ۲۰۲۳ همچنین با قلم هوشمند سرفیس پن (Surface Pen) و صفحه کلید Surface Type Cover سازگار خواهد بود. البته این محصولات به طور جداگانه به فروش خواهند رسید.

انتظار داریم سرفیس گو ۲۰۲۳ به همراه دیگر محصولات جدید سری سرفیس شامل سرفیس لپتاپ گو و سرفیس لپتاپ استودیو در طی رویداد ۳۱ شهریور مایکروسافت معرفی شوند. سرفیس گو ۲۰۲۳ محصولی جذاب برای کاربرانی خواهد بود که به دنبال پرداخت هزینه‌ زیادی نیستند و تنها یک دستگاه قابل حمل ویندوزی برای اجرای تسک‌های معمولی مانند وب‌گردی، چک کردن ایمیل و یا کارهای اداری می‌خواهند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین