با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
تبلت وان پلاس پد گو با تراشه هلیو G99 رسما معرفی شد
عکس : تبلت وان پلاس پد گو
.

سرانجام پس از گزارش‌‌ها و شایعات فراوان، وان پلاس سرانجام از تبلت مقرون به صرفه خود موسوم به وان پلاس پد گو برای بازار هند رونمایی کرد. این دستگاه جدید به عنوان نسخه ارزان‌قیمت وان پلاس پد که اوایل سال جاری عرضه شد روانه بازار می‌شود. علی‌رغم برچسب قیمتی اقتصادی، وان پلاس پد گو با مشخصات فنی قابل توجهی همراه شده که آن‌ها را در ادامه مطلب بررسی می‌کنیم.



از نظر طراحی، وان پلاس پد گو از ظاهر مشابه برادر بزرگ‌تر بهره می‌برد که شامل لبه‌های تخت و ماژول دوربین دایره‌ای‌شکل می‌شود. همچنین ماژول دوربین دستگاه در مرکز بالای پنل پشتی جای گرفته که طراحی چندان مرسومی در بین دیگر تبلت‌های بازار نیست. به علاوه، وان پلاس پد گو در رنگ سبز نعنایی عرضه می‌شود که به دو قسمت کم‌رنگ و پر‌رنگ تقسیم شده است.

پنل جلویی وان پلاس پد گو میزبان نمایشگر IPS ال‌سی‌دی ۱۱٫۳۵ اینچی است که از رزولوشن تصویر 2.4K و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. برای راحتی بیشتر چشم‌ها در هنگام کار با دستگاه، نمایشگر وان پلاس پد گو از گواهی TUV Rheinland و فناوری تنظیم نور DC بهره می‌برد. یک حالت مخصوص خواب به نام Bedtime mode برای این تبلت فراهم آورده شده که با کاهش میزان نورهای ساطع‌شده از نمایشگر، از بدخواب شدن کاربر جلوگیری می‌کند.

به مانند وان پلاس پد، این دستگاه نیز از نسبت تصویر ۷:۵ برخوردار شده که طبق ادعای برند چینی، فضای مناسبی برای بازی کردن، مطالعه و وب‌گردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با حاشیه نمایشگر ۷٫۵ میلی‌متری، نسبت نمایشگر به بدنه وان پلاس پد گو برابر با ۸۶٫۴ درصد است که برای یک تبلت مقرون به صرفه بسیار چشمگیر است.

قلب تپنده وان پلاس پد گو تراشه هلیو G99 است که با حافظه رم ۸ گیگابایتی و دو نسخه حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به پردازش اطلاعات می‌پردازد. به لطف درگاه کارت حافظه microSD، حافظه داخلی دستگاه به راحتی قابل افزایش است. انرژی موردنیاز این سخت‌افزار توسط باتری ۸۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ ۳۳ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

وان پلاس پد گو به دوربین اصلی و سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است. هر دوی این دوربین‌ها از فیلمبرداری فول اچ‌دی ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند. البته دوربین پشتی تبلت از قابلیت لرزشگیر الکترونیکی نیز بهره می‌برد. از دیگر مشخصات فنی وان پلاس پد گو می‌توان وای‌فای ۵، بلوتوث نسخه ۵٫۲ و پشتیبانی از شبکه 4G را نام برد.

برای تسک‌های نرم‌افزاری، وان پلاس پد گو با اندروید ۱۳ برپایه رابط کاربری OxygenOS 13.2 عرضه می‌شود. در این راستا، وان پلاس برخی قابلیت‌های نرم‌افزاری را برای تبلت تدارک دیده که به کاربران گوشی‌های وان پلاس اختصاص دارد. برای مثال، کاربران می‌توانند گوشی وان پلاس خود را به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن به وان پلاس پد گو متصل کنند و به یک حساب مشترک وان پلاس وارد شوند.

کاربران به وسیله ویژگی Screen Mirroring قادر خواهند بود که صفحه نمایش گوشی خود را به نمایشگر بزرگ‌تر وان پلاس پد گو منتقل کنند و از این طریق گوشی خود را کنترل کنند. در این حالت، انتقال فایل‌ها به سادگی و تنها با انجام درگ و دراپ بین دو دستگاه انجام‌پذیر است. تماس‌های صوتی و نوتفیکیشن‌ها نیز به صورت مستقیم به تبلت منتقل می‌شوند.

در نهایت باید اشاره کرد که برچسب قیمتی وان پلاس پد گو برای بازار هند به قرار زیر است:

رم ۸ گیگابایتی / حافظه ۱۲۸ گیگابایتی (نسخه وای‌فای): ۱۹۹۹۹ روپیه (۲۴۰ دلار)

رم ۸ گیگابایتی / حافظه ۱۲۸ گیگابایتی (نسخه LTE): ۲۱۹۹۹ روپیه (۲۶۴ دلار)

رم ۸ گیگابایتی / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی (نسخه LTE): ۲۳۹۹۹ روپیه (۲۸۸ دلار)

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین