با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
ایکس به دنبال گردآوری اطلاعات بیومتریک کاربران
عکس : گردآوری اطلاعات بیومتریک کاربران در ایکس
.

شرکت ایکس (توییتر سابق) قصد دارد به زودی و بر اساس سیاست‌های جدید حفظ حریم خصوصی خود، اطلاعات بیومتریک کاربران خود را جمع‌آوری خواهد کرد.

بلومبرگ در گزارشی آورد که بر اساس این سیاست جدید، این شرکت قصد دارد اطلاعاتی همچون سوابق شغلی و آموزشی کاربران خود را از آنها درخواست کند. قرار است این تغییر از روز ۲۹ سپتامبر اعمال شود.

شرکت ایکس نوشت: با رضایت شما، اطلاعات بیومتریک تان برای اهداف ایمنی، امنیتی و شناسایی گردآوری و استفاده خواهد شد. با این حال، این شرکت، جزییاتی را در خصوص اطلاعات منتشر نکرد.



به گفته ایکس، ارائه این اطلاعات بیومتریک مختص کاربران پریمیوم خواهد بود و به آنها این امکان را می‌دهد تا با یک تصویر و کارت شناسایی خود، یک لایه امنیتی جدید ایجاد کنند. به گفته بلومبرگ، ممکن است داده‌های بیومتریک از کارت شناسایی و همچنین تصویر فرد، برای تطابق اطلاعات ارائه‌شده استفاده شود.

در بیانیه ایکس که در اختیار بلومبرگ قرار گرفته، آمده است: این (روش) به ما کمک می‌کند تا برای افرادی که اقدام به ارائه این اطلاعات می‌کنند، یک حساب کاربری مرتبط با کارت شناسایی وی ایجاد کنیم که این مسئله، به ایکس در مقابله با اقدامات جعل هویت و ایمن‌تر کردن این پلتفرم کمک خواهد کرد.

در ماه گذشته میلادی، شکایتی علیه ایکس ثبت شد که در آن، این شبکه اجتماعی به گردآوری بدون رضایت اطلاعات بیومتریک کاربران ایالت ایلینوی از جمله اسکن چهره متهم شد. در این شکایت آمده که ایکس به طور کافی، این موضوع را به اطلاع کاربران نداده که شناسه‌های بیومتریک در تمامی‌عکس‌های حاوه چهره، گردآوری و ذخیره خواهد شد.

ایکس علاوه بر تغییرات مذکور، به دنبال گردآوری اطلاعات بیشتری از کاربران خود است. در بخشی از صفحه سیاست‌های به‌روزشده این شرکت آمده است: ما ممکن است اطلاعات شخصی شما (مانند سوابق شغلی، تحصیلی، علاقه‌مندی‌های شغلی، مهارت‌ها، توانایی‌ها و…) را جمع‌آوری و از این اطلاعات برای پیشنهاد شغل به شما استفاده کنیم تا بتوانید با کارفرمایان ارتباط بگیرید.

به نظر می‌رسد که اقدام اخیر ایکس منطبق با یکی از قابلیت‌های جدید این پلتفرم است که فعلا در مرحله آزمایشی است و به نهادها و سازمان‌های تاییدشده در این شبکه اجتماعی اجازه می‌دهد تا لیست مشاغل مورد نیاز خود را پست کنند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین