با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
سری شیائومی 13T معرفی شد: نمایشگر ۱۴۴ هرتزی و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی
عکس : شیائومی تی 13

شیائومی امروز با برگزاری رویدادی در پایتخت آلمان یعنی برلین از سری شیائومی 13T رونمایی کرد که شامل دو مدل شیائومی 13T و شیائومی 13T پرو می‌شود. اکثر مشخصات فنی گوشی‌های جدید شیائومی مشابه نسخه بازار چین آن‌ها یعنی ردمی K60 اولترا است و سری شیائومی 13T تنها با دوربین‌های بهبودیافته همراه شده‌اند. همچنین برای اولین بار در تاریخ سری شیائومی T، شیائومی 13T و 13T پرو از گواهی ضدآب و گردو‌غبار IP68 بهره می‌برند.

شیائومی 13T

نسخه استاندارد سری شیائومی 13T به تراشه ۴ نانومتری دایمنسیتی ۸۲۰۰ اولترا مجهز خواهد شد که در واقع همان تراشه دایمنسیتی ۸۲۰۰ به شمار می‌رود که تنها بهبودهای جزئی در آن اعمال شده است. این گوشی همچنین در دو نسخه حافظه رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی LPDDR5 و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی UFS 3.1 عرضه خواهد شد.

شیائومی 13T از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی اولد با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی و رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس بهره می‌برد که قادر است به روشنایی ۲۶۰۰ نیتی دست پیدا کند. در این راستا، گوشی‌ جدید شیائومی از یکی از روشن‌ترین نمایشگر‌های بازار برخوردار شده است. دوربین اصلی این گوشی در خود سنسور ۵۰ مگاپیکسلی 1/1.28 اینچی با گشودگی دیافراگم f/1.9 را جای داده است. این دوربین با لرزشگیر اپتیکال و اندازه پیکسلی ۱٫۲۲ میکرومتری همراه است.

دوربین تله‌فوتو دستگاه نیز از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 استفاده می‌کند که از لنز ۵۰ میلی‌متری بهره می‌برد. آخرین دوربین نیز لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی است که به لنز ۱۵ میلی‌متری و گشودگی دیافراگم f/2.2 مجهز شده است. برای ثبت تصاویر سلفی، کاربران دوربین ۲۰ مگاپیکسلی را در اختیار دارند که در ناچ حفره نمایشگر جای گرفته است. متاسفانه دوربین سلفی دستگاه از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی نمی‌کند.

شیائومی برای بهبود تجربه تصویربرداری شیائومی 13T با برند لایکا همکاری کرده و قابلیت‌های ویژه‌ای را برای گوشی خود تدارک دیده است. برای مثال، ویژگی Authentic Look برای بازنمایی دقیق رنگ‌ها کاربرد دارد و قابلیت Lieca Vibrant نیز جزئیات تصویر را به طرز چشمگیری بهبود می‌بخشد.

انرژی موردنیاز شیائومی 13T توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند. برای مقایسه، شیائومی 12T از شارژ ۱۲۰ واتی بهره می‌برد. شارژ کامل شیائومی 13T تنها در عرض ۴۲ دقیقه انجام می‌شود. شیائومی 13T در دو نسخه با پنل پشتی شیشه‌ای (مشکی و سبز) و پنل پشتی چرمی (آبی) عرضه خواهد شد. این گوشی در نسخه پایه رم ۸ گیگابایتی و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۶۵۰ یورویی عرضه می‌شود.

شیائومی 13T پرو

مدل پرو سری شیائومی 13T از همان نمایشگر مشابه برادر کوچک‌تر خود بهره می‌برد و تنها به تراشه قدرتمندتر دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس مجهز شده است. دوربین سه‌گانه ۵۰ مگاپیکسلی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی نیز بین دو گوشی مشترک است.شیائومی 13T پرو از شارژ HyperCharge با توان ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند که دستگاه را تنها در عرض ۱۲ دقیقه طور کامل شارژ می‌کند.

شیائومی 13T پرو همچنین به حافظه رم و حافظه داخلی سریع‌تری مجهز شده است. در این راستا، پرچمدار شیائومی در دو نسخه حافظه رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی LPDDR5x و سه مدل حافظه داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی UFS 4.0 عرضه خواهد شد.

از دیگر مشخصات فنی شیائومی 13T می‌توان به اسپیکرهای دوگانه با فناوری دالبی اتمس و اندروید ۱۳ برپایه رابط کاربری MIUI 14 اشاره کرد. شیائومی 13T پرو در مدل‌ و رنگ‌بندی مشابه شیائومی 13T به فروش خواهد رسید و با قیمت ۸۰۰ یورویی برای کانفیگ رم ۸ و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین