با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
هوش مصنوعی چه تاثیری بر صنعت عطرسازی دارد؟
عکس : هوش مصنوعی در صنعت عطرسازی
.

سازندگان عطر به ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی روی آوردند تا عطرهایی تولید کنند که منحصر به هر شخص باشد، هوش مصنوعی می‌تواند به عطرسازان کمک کند تا عطرهایی تولید کنند که باعث ایجاد واکنش‌های احساسی در میان کاربران می‌شود؛ این بوهای ایجاد شده احساسات مثبت مختلف همچون آرامش و سرخوشی را تحریک می‌کند.



به گفته متخصصان، افراد می‌توانند با حس بویایی و شنوایی چهره عزیزان یا آهنگ مورد علاقه خود را تصور کنند، حس بویایی می‌تواند موجی از احساسات و خاطرات را در ذهن فرد ایجاد کند، ساختار سیستم بویایی انسان منجر به ارسال پیام‌هایی از گیرنده‌های بویایی به نواحی مختلف مغز می‌‎شود که قادر است واکنش‌های مختلف مانند حس آرامش، یادآوری خاطرات و استرس را کنترل کند.

حس بویایی متنوع‌ترین حس با گیرنده‌های مختلف است و تخمین زده شده است که حدود ۴۰۰ ژن گیرنده بویایی مختلف وجود دارد؛ بسیاری از برندهای زیبایی در زمینه فناوری عصب‌شناسی سرمایه‌گذاری کردند تا عطرهایی خلق کنند که به مصرف‌کنندگان احساس خوبی می‌دهد، عطرسازان خاص تمام تلاش خود را می‌کنند که فرمول‌های فوق‌العاده شخصی ایجاد کنند، برای نمونه، یک شرکت عطرسازی در هلند با استفاده از پرسشنامه و در عرض چند دقیقه می‌تواند عطرهای منحصربه‌فرد تولید کند.

در همین زمینه ممکن است مطلب کشف عطر کلئوپاترا، ملکه مشهور مصر در یک محوطه باستانی از سایت فناوری شات ایکس برایتان جالب باشد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین