با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
اتوبوس برقی BYD اتوبوس قرمز آینده لندن می شود؟
عکس : اتوبوس برقی BYD
.

بر اساس اخبار منتشر شده اتوبوس بی‌وای‌دی با باتری 532 کیلووات ساعتی ممکن است اتوبوس قرمز آینده لندن شود

گمان می‌رود شرکت بی‌وای‌دی در آستانه برنده شدن در رقابت جایگزینی اتوبوس ‌های نیوروت‌مستر در لندن، انگلستان باشد. امروز، اتوبوس BD11 که در این رقابت شرکت دارد، در موزه اتوبوس لندن رونمایی شد.



به گزارش سرویس اخبار وسایل نقلیه سایت شات ایکس و به نقل از خودرو بانک این اتوبوس جدید دو طبقه با باتری بلید 532 کیلووات ساعتی نیرو گرفته که باید برای برد حدود 640 کیلومتر (400 مایل) کافی باشد. این برد بیش از حد کافی است، زیرا گفته می‌شود اغلب اتوبوس‌های لندن روزانه بین 100 تا 200 مایل را طی می‌کنند. مصرف انرژی 0.9 مایل در هر کیلووات ساعت گزارش شده و ظرفیت قابل استفاده باتری 457 کیلووات ساعت است. باتری در شاسی (CTB) تعبیه شده که گفته می‌شود باعث کاهش 8 درصدی وزن، افزایش برد و فضای بیشتر برای مسافران می‌شود.




اتوبوس برقی BYD اتوبوس قرمز آینده لندن
عکس : اتوبوس برقی BYD اتوبوس قرمز آینده لندن

گفته می‌شود گروه گو-اهد که اتوبوس ‌ها را از طرف ترانسپورت فور لندن (TfL) اداره می‌کند، در آستانه سفارش 100 دستگاه از این اتوبوس ‌ها است. بر اساس گزارش روزنامه ساندی تایمز، هزینه هر اتوبوس 400,000 پوند است که حدود 100,000 پوند ارزان‌تر از رقبای انگلیسی است. این اتوبوس ‌های بی‌وای‌دی در چین ساخته خواهند شد. پیش از این بی‌وای‌دی با تولیدکننده انگلیسی الکساندر دنیس همکاری داشت و سال گذشته تحویل 1500امین اتوبوس خود در انگلستان را جشن گرفت، اما این همکاری از هم گسسته و هر یک از شرکا مسیر جداگانه‌ای را پس از تحویل بیش از 1800 دستگاه در پیش گرفتند. با این حال بی‌وای‌دی تاکید می‌کند که 34 درصد از قطعات به کار رفته در BD11 از اروپا تأمین شده‌اند.



فضا داخلی اتوبوس بی‌وای‌دی
عکس : فضا داخلی اتوبوس بی‌وای‌دی

اتوبوس BD11 دارای طول 10.9 متر با پایه چرخ 5.44 متری است. همچنین عرض آن 2.55 متر و ارتفاع 4.3 متر است. این اتوبوس بسته به پیکربندی می‌تواند تا 90 مسافر را جابجا کند. دو موتور 150 کیلوواتی درون چرخ آن را نیرو می‌دهد که به افزایش فضای کابین و شعاع گردش 8 متری کمک می‌کند. شارژ از طریق یک پانتوگراف (هوایی) 500 کیلوواتی اختیاری یا درگاه‌های شارژ استاندارد امکان‌پذیر است. همانند خودروهای بی‌وای‌دی، امکان اتصال بیش از یک شارژر همزمان برای افزایش سرعت شارژ وجود دارد. شارژر پانتوگراف می‌تواند باتری اتوبوس را از 0 تا 100 درصد در عرض دو ساعت شارژ کند. نسخه‌های تک طبقه و دوبله طبقه کوتاه‌تر از BD11 نیز در آینده عرضه خواهند شد.

اتوبوس ‌های نیوروت‌مستر که به طور عامیانه اتوبوس بوریس نیز نامیده می‌شوند، در سال 2011 معرفی شدند و دارای سیستم هیبریدی دیزلی هستند. ترانسپورت فور لندن قصد دارد در سال‌های آینده این اتوبوس ‌ها را از رده خارج کند تا به هدف داشتن یک ناوگان اتوبوس کاملاً برقی تا سال 2030 دست یابد. در حال حاضر بی‌وای‌دی در صدر قرار دارد، اما فشارهای سیاسی ممکن است منجر به تغییر مسیر یا اینکه اتوبوس ‌های چینی تنها بخشی از ناوگان را تشکیل دهند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین

مقالات و اخبار مرتبط